خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / راز جذابیت زن برای شوهر | راههای جذاب شدن زن برای مرد
زن جذاب

راز جذابیت زن برای شوهر | راههای جذاب شدن زن برای مرد

گاهی اوقات زنان‌ مردان را به سنگدلی متهم می‌کنند یا می‌گویند مردان هیچ‌کدام وفادار نیستند و همگی به همسر خیانت می‌کنند. آیا تاکنون زنان به این موضوع فکر کرده‌اند چگونه قلب همسران خود را تسخیر کنند؟ آیا رموز جذابیت زنان را می‌دانید؟ در این مقاله از سایت مشاوره باما سعی داریم با برخی از خصوصیات زن جذاب و راههای دلربا بودن زن برای مرد آشنا شویم.

یک زن چگونه باید به خودش برسد؟

رفتار زن در منزل وقتی شوهر از سر کار برمی گردد

مردان وقتی از سر کار برمی‌گردند برای اینکه بتوانند آماده ارتباط با همسر و فرزندان خود شوند، نیاز به یک استراحت ذهنی و بازیابی روحی دارند. برخی مردان این بازیابی روحی را با خواندن روزنامه، برخی با تماشای تلویزیون، برخی با خیره شدن به گوشه‌ای از اتاق،‌ برخی با بستن چشمان خود کسب می‌کنند.

این حالت گاهی تا 20 دقیقه الی نیم ساعت طول می‌کشد و معمولاً بعدازاین مدت، مرد خودش به حرف می‌آید و شروع  به برقراری ارتباط و تعامل با اعضای خانواده می‌کند.

متأسفانه برخی از زنان به علت عدم آگاهی از این موضوع، این رفتار شوهر را نشانه بی تفاوتی و بی احترامی به همسر خود تلقی کرده و سعی در سرزنش شوهر می‌کنند که شروع بحث و دعوای زن و شوهر را کلید میزند.

کارهای جذاب برای همسر

  • یک زن جذاب به استقبال شوهر تا کنار درب اتاق می‌آید.
  • زنان جذاب با خوش‌رویی سلام و احوال‌پرسی می‌نماید.
  • زن جذاب فرزندان را به آرامش دعوت کرده و محیط آرامی برای شوهر خود فراهم می‌کند.
  • او قبل از هر صحبتی، کارهای دیگرش را تعطیل کرده و میز غذا را سریع آماده می‌کند.
  • زنان جذاب پس از صرف غذا، به‌جای هرگونه انتقادی، اوضاع کاری روز را سؤال می‌کند.
  • او سعی می‌کند اخبار خوشحال‌کننده را در هنگام استراحت شوهرش بیان کند و به‌طورکلی سعی می‌کند به هر طریق ممکن احساس خوبی در همسرش ایجاد کند.
  • زن جذاب از هرگونه بی اعتنایی و سردی در رفتار با همسر خودداری می‌کند.
  • هرگونه گله و شکایت را پیش از صرف غذا مطرح نمی‌کند.
  • زن جذاب از بیان توقعاتی که می‌داند از عهده شوهر خارج است اجتناب می‌کند.

ممکن است بگویید این موارد خیلی پیش‌پاافتاده است. اما کافی است به همین موارد جزئی عمل کنید تا معجزه تأثیر آن را در دستیابی به یک زندگی مشترک موفق را تجربه کنید.

چرا مردها گاهی اوقات در خلوت و سکوت به سر می‌برند؟

اغلب خانم ها ضمن شکایت از سکوت شوهر خود در منزل،‌ اظهار می‌کنند این سکوت برایشان به‌شدت اضطراب آور و نگران کننده است.  اولین سؤالی که در این موقع به ذهن زنان خطور می‌کند این است که آیا شوهر او را دیگر دوست ندارد؟‌ یا شوهرش عاشق زن دیگری شده است؟

البته هر زنی حق دارد از اسرار و مشکلات شوهر خود خبردار باشد. زیرا یک زن جذاب همواره دوست دارد شوهرش رازهای خود را خیلی صادقانه با او در میان بگذارد و دوست دارد شوهر او را سنگ صبور خود بداند و نه فرد دیگری را (مثل خواهر،‌ مادر و …).

زن جذاب باید به این نکته مهم توجه کند که شوهر او به دلیل اینکه نمی‌خواهند فضای آرام منزل را متشنج کند، اغلب مسائل کاری و مشغله‌های فکری خود را در منزل بیان نمی‌کند و قصد آن‌ها پنهان‌کاری نیست. بلکه سعی می‌کند به‌جای نگران نمودن همسر و فرزندان خود (که معمولاً در حل مسائل کاری مرد خانواده کاری از دستشان برنمی‌آید) خودشان با فکر کردن مداوم آن را حل نمایند.

بهتر است به شوهر خود این فرصت را بدهید که بخشی از وقت خود را در منزل در تنهایی به استراحت بپردازد و این حالت او را به معنای رویگردانی یا نارضایتی از خودتان تلقی نکنید.

زن باید برای شوهرش چگونه باشد؟

رفتار زنان جذاب وقتی شوهر دیر به منزل بیاید

یکی از مواردی که معمولاً در زندگی مشترک سبب بروز اختلاف با همسر می‌گردد، دیر آمدن شوهر به خانه است. البته در حالت عادی مرد باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که به‌موقع به منزل برسد؛ ولی خانم‌ها نباید به خاطر دیر آمدن شوهر دعوا به پا کنند.

زنان جذاب علت واقعی دیر آمدن همسرش را پرس و جو کرده و از ورود افکار منفی به ذهن خودداری می کنند.. خیلی آرام و متین علت دیر آمدن شوهر را از او سؤال نمایید. هیچ‌گاه با پرخاشگری نتیجه‌ای جز کتمان حقیقت از سوی همسر یا جنجال‌آفرینی در منزل نخواهد داشت.

مرد نباید احساس کند مورد بازخواست قرار گرفته است. بلکه باید احساس کند همسرش به علت دلسوزی و دلتنگی،‌ نگران حال او شده است. اگر از بابت دیر آمدن همسر خود به منزل عصبانی هستید و نمی‌توانید کنترل خشم خود را مدیریت کنید، بهتراست فعلاً در خصوص این موضوع با همسرتان سخن نگویید تا زمانی که آرامش خود را به‌صورت کامل به دست آورید.

در اینجا توصیه می‌کنیم مردان نیز کمی خود را جای همسر خود در نظر بگیرند. خانم از صبح در منزل به تربیت فرزندان و نظافت منزل و آشپزی پرداخته و عصر در انتظار همسرش است تا بتواند کمی با او گفت‌وگو و همدردی کند. دیر آمدن مرد حتی اگر حق با مرد باشد در روحیه خسته زن تأثیر بسیار منفی دارد.

زن جذاب هرگز بر سر شوهر خود غر نمی زند

گرچه بیشتر توضیحاتی که خانم‌ها بیان می‌کنند منطقی و صحیح است ولی متأسفانه به دلیل آنکه بیان خواسته ها با پرخاش و غرغر همراه است، تأثیر مناسب روی همسرشان نداشته بلکه تأثیر منفی هم می‌گذارد.

درخواستهای منطقی خود را هیچ‌گاه با غرولند، زخم‌زبان، طعنه و بد اخلاقی بیان نکنید؛ بلکه با محبت و زبانی ملایم وقتی‌که شوهر شما استراحت لازم را داشته و شادابی و نشاط خود را در منزل به دست آورده است بیان نمایید.

هیچ‌گاه با غرغر کردن یا نق زدن سعی نکنید محبت شوهر خود را جلب نمایید. البته مردان نیز باید توجه داشته باشند که زنان نیاز دارند نازشان از طرف شوهرشان خریدار داشته باشد ولی به دلیل اینکه آگاهی لازم را برای جلب محبت شوهر ندارند، به‌اشتباه روی به نق زدن می‌آورند.

زنان جذاب حسادت شوهر خود را بر نمی انگیزند

هیچ‌گاه با تمجید از همکار مرد محل کارتان یا محل کار همسرتان، موجب کنجکاوی و برانگیخته شدن حس حسادت شوهر خود نشوید. اگر می‌خواهید همیشه قلب همسرتان برای شما بتپد، به‌هیچ‌وجه از مرد دیگر در حضور همسرتان تعریف و تمجید نکنید. زیرا این کار به‌شدت شوهر شمارا برآشفته می‌کند، گرچه ممکن است این برآشفتگی را در چهره او مشاهده نکنید و او هیچ‌گاه این موضوع را بیان نکند ولی قلب او را به‌شدت جریحه‌دار می‌کنید.

یک زن جذاب مراقب اقتدارطلبی شوهر خود است

مردان همیشه دوست دارند در خانواده و در جامعه اقتدارشان حفظ شود و این ممکن نیست مگر اینکه همواره احترام او را در حضور فرزند و در جمع خانواده و اقوام حفظ نمایید. در بین جمع حتی اگر حق با شماست، باز به نفع شوهرتان کوتاه بیایید. مطمئن باشید شوهر شما متوجه این نرمش دلسوزانه شما خواهد شد.

برای همسر خود ارزش و احترام قائل باشید و سخنش را قطع نکنید. اگر در محفل‌ها، احترام لازم را به او نگذارید، نباید انتظار داشته باشید که دیگران برایش ارزش قائل شوند. همواره باید در کنار شوهر خود باشید و نه در مقابل او. اگر چنین کردید، باید تاوان خطاهایتان را هم بپردازید. اگر کسی بی‌احترامی ببیند، به کسانی رو می‌آورد که او را تحسین و تشویق‌کنند.

اگر در مجالس، کسی به شوخی، شوهر شما را تحقیر کرد، از شوهر خود حمایت کنید. در میهمانی‌ها مراقب شیطنت‌های اطرافیان باشید. مردان باوجود تمام ضعف‌های خود بازهم مایل‌اند مورد احترام همسرشان باشند و اقتدارشان نزد همسرشان حفظ شود.

از هرگونه سرزنش و تحقیر همسر در جمع‌های دوستانه و فامیلی به‌شدت بپرهیزید. سرزنش و تحقیر او موجب لطمه به اقتدار مردانه‌اش و قطع ارتباط کلامی شوهرتان با شما خواهد شد. همواره او را تمجید کنید و نکات مثبت اخلاقی او را بر زبان بیاورید. توجه داشته باشید که بی‌عرضه خواندن شوهر، آب سردی است بر صمیمیت و عشق متقابل او به شما.

زنان جذاب به شکم شوهر خود توجه ویژه دارند

مردان معمولاً دو دسته هستند؛ دسته اول مردان کم غذا و کم خوراک (به‌اصطلاح نجیب خور)؛ این مردان به کیفیت غذا و سفره‌آرایی و چاشنی‌های مختلف در کنار غذا بسیار اهمیت می‌دهند.

دسته دوم، مردانی هستند که به پرخورند و به شکمشان خیلی اهمیت می‌دهند. شوهر شما از هرکدام یک از دسته‌ها که باشد، شکم او دروازه ورود به قلب اوست. حتی اگر به هر دلیلی با همسرتان قهر کرده‌اید ولی بازهم به شکم او توجه ویژه خود را حفظ کنید و از کیفیت و کمیت غذا کم نکنید.

رفتار زن در منزل

بیشتر مردانی که از انجام وظایف منزل شانه خالی می‌کنند، مدعی هستند که همسرشان کار آن‌ها را قبول ندارد و همواره مدام ایراد می‌گیرد.

«هر وقت  می‌خواهی کمک کنی، کار منو زیادتر می‌کنی»؛ «بلند شو برو پی کارت؛ تو بلد نیستی سبزی پاک‌کنی»؛ «مزاحم نشو؛ تو کار نکنی، بهتر است» و بعد همین خانم، به مرکز مشاوره می‌آید و می‌گوید: «شوهرم مسئولیت‌پذیر نیست و کمکم نمی‌کند».

نکات زیر، شمارا در این امر مهم یاری می‌دهد:

  • به مرد فرصت دهید تا کارهایی را انجام دهد که علاقه‌مند‌است.
  • غرغر کردن و نالیدن از فشار کار، چاره درد نیست؛ ببینید چگونه می‌توانید شوهر خود را به کار تشویق کنید.
  • اگر شوهر شما کاری را ناشیانه انجام داد او را سرزنش نکنید؛ وگرنه قهر می‌کند و دیگر دست به سیاه‌وسفید نمی‌زند. هر کار خوب او را تحسین کنید تا برای انجام بقیه کارها، ترغیب شود.
  • به‌تدریج شوهرتان را متوجه کنید که به کمکش نیاز دارید و این کمک، وظیفه اوست.
  • برای مرد، تکلیف تعیین نکنید که کدام کار، وظیفه اوست. مردان دوست ندارند تحت قیدوبند درآیند؛ بگذارید به میل خود، سهمی از کار خانه را بر عهده بگیرند. به شوهر خود فرصت دهید تا وظیفه‌اش را انجام دهد و اگر از یاد برد یا تنبلی کرد، جنجال راه نیندازید و صبوری و متانت به خرج دهید. اگر به عشق اجازه دهید، آزادانه جاری می‌شود و بر هر مانعی غالب خواهد شد.

یک زن چگونه باید به خودش برسد؟

آرایش کردن زن در منزل بیانگر رضایت او از زندگی زناشویی است. معمولاً شوهر وقتی با همسر ژولیده مواجه می‌شود احساس می‌کند همسر او از زندگی زناشویی خود رضایت کامل ندارند. بنابراین سعی کنید بهترین لباس خود را پوشیده، خود را به بهترین وجه آرایش نموده و خوش عطر و بو در جلوی همسرتان ظاهر شوید تا همسرتان احساس آرامش و نشاط بیشتری نموده و قطعاً همین نشاط و آرامش را به خانواده باز خواهد گرداند.

زنان جذاب با شوهر خود تماس چشمی برقرار می کنند

هرگاه از همسرتان سؤالی می‌پرسید، یا درخواستی دارید از زبان بدن و به خصوص تماس چشمی برای برقراری ارتباط صحیح با همسر استفاده نمایید. حتماً در مواقع تنهایی در منزل جلوی آینه تمرین کنید تا چهره بشاش، با نشاط و روح‌بخشی در مقابل شوهر خود داشته باشید و نه چهره خنثی، خموده و افسرده.

همین تماس چشمی، در ارتباط مؤثرتر و ایجاد بیشتر صمیمیت تأثیر زیادی در بهبود روابط زن و شوهر خواهد داشت.

یک زن جذاب کلمه دوستت دارم را فراموش نمی کند

برخی به‌اشتباه تصور می‌کنند، فقط خانم‌ها نیازمند شنیدن کلمه دوستت دارم می‌باشند و غافل از این نکته هستند که آقایان نیز به این کلمه نیازمندند. گرچه خانم‌ها ازنظر احساسات و عواطف نسبت به مردان قوی‌تر هستند، ولی آقایان معمولاً  به دلیل برونگرا بودن و مخفی نمودن احساسات خود، از ابراز این مطلب که مایل به شنیدن کلمه دوستت دارم از همسر خود می‌باشند اجتناب می‌کنند.

ولی یک زن جذاب و دانا سعی می‌کند در مواقع مختلف و به مناسبت‌های گوناگون (نه‌فقط وقتی‌که همسرشان کالای موردنظر آن‌ها را خریداری می‌کند) نسبت به ابراز علاقه و بیان کلمه دوستت دارم اقدام می‌کنند.

زنان جذاب قدردان زحمات شوهر خود هستند

گاهی زن و شوهر در زندگی مشترک آن‌قدر درگیر مشکلات پیچیده می‌شوند که فراموش می‌کنند از زحمات همدیگر تشکر کنند. خانم عزیز شوهر شما در این شرایط سخت اقتصادی، به دنبال کسب درآمد است تا همسر و فرزندانش در آرامش و رفاه زندگی کنند و البته خودش هم می‌داند که این وظیفه ذاتی مرد است که حداقل امکانات رفاهی را برای خانواده خود تأمین نماید؛‌ اما تشکر و قدردانی شما از زحمات طاقت‌فرسای او این نکته را برایش متذکر می‌شود که زحمت‌هایش دیده می‌شود و به‌عنوان یک تکیه‌گاه، مونس و شریک زندگی به همسر خود نگاه می‌کند.

موارد بالا را به‌صورت خلاصه در 11 اصل زیر آورده‌ایم . این اسرار را در مورد مردان بدانید و رعایت کنید تا همیشه محبوب قلب همسرتان باشید.

  1. مردان دوست دارند همیشه یک قهرمان بدون اشتباه در ذهن همسر و اعضای خانواده خود باشند. پس اگر لازم شد درباره اشتباهات شوهر خود با او صحبت کنید حتماً ‌این کار را در تنهایی و با محبت انجام دهید. بهتر است باوجود اشتباهات شوهر ، گاهی به‌صورت ظاهری هم که شده وانمود نمایید که او کار موردنظر را از دیگران بهتر انجام می‌دهد.حتماً در زمانهای مختلف به وجود همسرتان افتخار کنید و این جمله را در حضور او به زبان بیاورید: « من به وجود همسر با اراده و ارزشمندی مثل تو در زندگی افتخار می‌کنم».
  2. بزرگ‌ترین و مهلک‌ترین سم زندگی زناشویی غر زدن است. خواسته‌ها و انتقادات و شکایات از شوهر خود را بدون غر زدن و با بیان شیرین و بدون طعنه و تهمت بیان نمایید تا تأثیر آن در زندگی زناشویی خود را ببینید. توجه داشته باشید که مردان اگر هم در اوایل زندگی برای فرار از شنیدن غر زدن‌های همسرشان مجبور به انجام کاری شوند، ولی به‌مرورزمان نسبت به خواسته‌های همسر خود بی تفاوت می‌شوند.
  3. اگر در جمع دوستانتان هستید و این شمایید که جمع را در دست دارید، اجازه دهید همسر شما نیز گاهی فرد برتر جمع باشد و این شما هستید که باید همسرتان را در جمع دوستانتان در بحث ها دخالت بدهید.
  4. همه مردها یک‌راه ورودی به قلبشان دارند و رمز عبور مردهایی که ظاهری اخمو و خشن دارند ساده‌تر است و بعد از ورود می‌بینید که چقدر دنیای رئوف و مهربانی پشت چهره خشنشان داشته‌اند.
  5. بسیاری از مسائلی که ازنظر خانم‌ها یک امر معمولی است ازنظر آقایان یک راز است. پس بهتر است کلاً در مورد مسائل زندگی زیاد با دیگران صحبت نکنیم و اگر هم خواستیم حرفی بزنیم حواسمان باشد که از رازهای همسرمان نباشد.
  6. آقایان با اعمالشان می‌گویند “دوستت دارم”. بعضی آقایان ترجیح می‌دهند نه با حرف بلکه با عمل نشان دهند که دوستتان دارند. آن‌ها با تعمیرات وسایل خانه، تمیز کردن حیاط یا حتی بیرون گذاشتن سطل آشغال یا هر کاری که خانه را برایتان تبدیل به‌جای بهتری کند، می‌گویند “دوستت دارم”.
  7. آقایان به زمان مخصوص به خودشان نیاز دارند. باآنکه فعالیت‌های مشترک از اهمیت بالایی برخوردارند، ولی آقایان به زمانی مختص خودشان نیاز دارند. موضوع مورد علاقه آن‌ها هرچه باشد، از گلف گرفته تا باغبانی، بدن‌سازی و غیره، باید آن‌ها را تشویق کنید که سرگرمی‌هایشان را دنبال کنند و شما هم زمانی را برای خودتان داشته باشید. وقتی زوج زمانی را فقط به خودشان اختصاص دهند، چیزهای بیشتری برای همدیگر خواهند داشت.
  8. آقایان از پدرانشان یاد می‌گیرند. اگر می‌خواهید بدانید مرد موردنظرتان در رابطه‌اش چطور عمل خواهد کرد، باید پدرش را بشناسید. اینکه آن‌ها باهم چه رفتاری دارند و رفتار پدر شوهر با همسر خود چطور است، به شما نکاتی در مورد رفتار همسر آینده‌تان با شما یاد خواهد داد.
  9. آقایان زودتر از خانم‌ها بی خیال می‌شوند. خانم‌ها مدت زمان طولانی‌تری نسبت به آقایان تجربیات بد و منفی زندگی را به یاد خواهند داشت و استرس، اضطراب و غم را زود فراموش نمی‌کنند. در مقابل، آقایان کمتر بر رویدادهای ناخوشایند می‌مانند و سعی می‌کنند زود آن‌ها را فراموش کنند. بنابراین وقتی شما سعی می‌کنید در مورد بحث دیشب سر حرف را بازکنید، همسرتان آن را کاملاً فراموش کرده است.
  10. آقایان ایماواشاره و کنایه‌های شمارا درک نمی‌کنند. آقایان ممکن است سیگنال‌هایی مانند لحن حرف زدن یا ایماواشاره‌های شمارا متوجه نشوند. به‌خصوص اینکه آن‌ها از روی چهره شما نمی‌توانند غمگین بودنتان را تشخیص دهند. اگر می‌خواهید پیام خود را به او برسانید، باید مستقیماً در مورد پیامی که می‌خواهید بدهید، حرف بزنید.
  11. آقایان همیشه آمادگی رابطه جنسی را ندارند. برخلاف تصور خانم‌ها، آقایان همیشه حوصله رابطه جنسی را ندارند. آن‌ها اغلب تحت‌فشار استرس کار، خانواده و پرداخت قبض‌ها هستند. وجود استرس و فشار روانی همواره تمایل فرد به رابطه جنسی را کم می‌کند. اگر همسر حاضر به برقراری رابطه جنسی نیست، دلیلش این نیست که دیگر شمارا دوست ندارد، او فقط خسته است و روز سختی را پشت سر گذاشته است.

6 دیدگاه

  1. سلام .شوهر من دوست داره منو بکشونه ب سمت خانوادش و منو از خانوادم دور کنه ۷ ماه ک ازدواج کردم سر این مسله بحث میکنیم گاه گاهی .حتی وقتی ب پدر مادرم سر میزنم میزنه تو چشمم ک تو به پدر مادر من سر نمیزنی و همیشه پیش خانوادتی در صورتی ک من دو هفته ای یکبار خانوادمو میبینم

  2. بنظرتون ی زن باید چقدر به خودش توجه کنه؟چندتا نمونه از توجه ی خانم ب خودش رو میتونید مثال بزنید. نامزدم این سوالو ازم پرسیده نمیدونم چ جوابی بدم بهش

    • توجه به پوشش ، توجه به بهداشت شخصی ، توجه به وضعیت جسمانی و استایل بدن، توجه به شادابی روح و روان ، توجه به نوع غذاهایی که میخوره، توجه به زندگی زناشویی و…

  3. ب نظرتون زنی مرد دل خواشو ساپورت کنۂ اونم مالی جذب زن میشہ

  4. من هروقت از شوهرم میگم که توقعات زیادی ازش دارم که برام انجام نداده اونم میگه توهم مثل بقیه زنها نیستی آخه من باید چیکار کنم دیگه

  5. سخته واقعا مردها موجودات پیچیده ی هسنند

دیدگاهتان را بنویسید