خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / چگونه به همسر خود محبت کنیم؟ روش ابراز محبت کلامی زن و شوهر

چگونه به همسر خود محبت کنیم؟ روش ابراز محبت کلامی زن و شوهر

بیان محبت کلامی به شوهر در واقع یکی از موثرترین شیوه ها برای ایجاد ارتباط صمیمی و محکم با شوهر تان است. این شیوه برای بهبود کیفیت زندگی خانوادگی و روابط زناشویی خیلی مهم می باشد و باعث میشود فضای دوستانه و صمیمی بین شما و شوهرتان به وجود بیاید.

میتوانید با استفاده از طنز و شوخی به شوهرتان نشان دهید که چقدر دوستش دارید اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که هرگز از کلمات توهین آمیز و بی ادبانه استفاده نکنید و به او بی احترامی نکنید چون که انجام دادن این کار به جای آنکه باعث تقویت رابطه شما شود سبب آسیب زدن به آن میشود.

مطالب مرتبط: راه های ایجاد صمیمیت بین زوجین

برای بیان کردن محبت کلامی به شوهر راه های بسیار زیادی وجود دارد. در زیر به برخی از این راه ها اشاره میکنیم:

1) استفاده از کلمات صمیمانه و دوستانه: بیان محبت کلامی به شوهر شامل استفاده از کلمات ملایم، صمیمانه و دوستانه است. با گفتن عبارت هایی مثل من به تو افتخار میکنم، تو زندگی من را بهتر میکنی، بدون تو زندگی برای من معنایی ندارد، تو بهترین دوست من هستی، من به تو احتیاج دارم، تو برای من مهم هستی و غیره به شوهر خود نشان بدهید چقدر برای شما ارزشمند و مهم است و شما به او احترام میگذارید.

2) تعریف و تشکر کردن از شوهر: تحسین و تقدیر از شوهرتان میتواند به او انگیزه بدهد تا در کارهای خانه مثل آشپزی کردن، تمیز کردن خانه، شستن ظرف ها و غیره به شما کمک کند. برای تشکر از همسرتان به او بگویید که با کارهایش چقدر شما را تحت تاثیر قرار میدهد.

3) توجه کردن به احساسات شوهر: وقتی که شوهر تان با شما در مورد مسئله ای صحبت میکند با اشتیاق و علاقه به او گوش بدهید. با این کار شما به شوهرتان نشان میدهید که برای او ارزش قائل هستید. زمانی که شوهر تان با مشکلی روبرو میشود سعی کنید با او همدردی و همدلی کنید به او بگویید که احساساتش را میفهمید و در همه حال او را حمایت و پشتیبانی میکنید.

4) افتخار کردن به شوهر: وقتی که شوهر تان برای رسیدن به هدفی تلاش زیادی میکند سعی کنید از او به خاطر زحماتش تشکر کنید و به او بگویید که چقدر به تلاش هایش ارزش قائل هستید و به او افتخار میکنید.

5) بیان علاقه: به شوهر تان بگویید که چقدر به او علاقه دارید به او بگویید که برای شما خیلی ارزشمند است و با وجود او احساس خوشبختی و آرامش میکنید. با نشان دادن علاقه به شوهرتان، او نیز سعی میکند بهترین رفتار را در کنار شما داشته باشد و از بودن در کنارتان خوشحال باشد.

6) برای شوهر تان وقت بگذارید: هر موقع دیدید همسرتان در خانه مشغول انجام دادن کاری است، با گذاشتن وقت و انرژی تان به او در انجام آن کار کمک کنید. وقت گذاشتن برای شوهر به شما کمک میکند تا رابطه بین خود و شوهرتان را بهبود ببخشید و احساس تان را به او نشان بدهید.  با این کار او احساس میکند که شما به او اهمیت میدهید و همچنین به او کمک میکند که به شما نزدیک تر شود.

مطالب مرتبط: راههای بهتر شدن روابط زن و شوهر

محبت زبانی به همسر

استفاده کردن از روش محبت زبانی به شوهر میتواند به شما کمک کند تا به میزان بیشتری شوهرتان را به خود وابسته کنید و رابطه تان را تقویت کنید. محبت کلامی به مرد، در زندگی زناشویی تاثیرات مثبت زیادی دارد که ما در اینجا به شرح برخی از آنها میپردازیم:

الف) زیاد شدن اعتماد: استفاده از روش محبت زبانی میتواند به شوهرتان نشان دهد که شما از او راضی هستید و به او اعتماد  دارید و به او اهمیت میدهید. با اینکار او نیز به شما و رابطه زناشویی تان اعتماد خواهد کرد و راحت تر نیاز ها و مشکلاتش را با شما در میان خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط: شوهرم بهم اعتماد نداره چیکار کنم

ب) ایجاد صمیمیت و نزدیکی: استفاده کردن از کلمات صمیمی و محبت آمیز سبب میشود رابطه صمیمانه بین شما و شوهرتان به وجود بیاید. هر زمان که شما از کلمات محبت آمیز در رابطه با شوهرتان استفاده کنید او احساس خواهد کرد که شما به او نزدیک هستید و به نیاز ها و احساساتش توجه دارید و از وجودش در کنارتان خوشحال هستید.

ج) کاهش تنش: استفاده کردن از کلام محبت زبانی در رابطه بین شما و شوهرتان سبب کاهش تنش ها و افزایش احساس امنیت میشود. به جای آنکه از کلمات ناراحت کننده و تند استفاده کنید با استفاده از کلمات محبت آمیز و صمیمانه از وجود تنش در رابطه تان جلوگیری کنید.

به طور کلی، استفاده کردن از کلام محبت زبانی سبب تقویت رابطه بین زن و شوهر میشود و تاثیرات مثبت زیادی در زندگی زناشویی تان دارد. اما باید به یاد داشته باشید که استفاده از زبان محبت کلامی تنها یکی از عوامل تقویت رابطه شما و شوهرتان است برای آنکه رابطه موفق و سالمی داشته باشید باید روی جنبه های دیگری مثل احترام گذاشتن، مشارکت در انجام کار ها، تعامل موثر، شنونده فعال بودن و غیره کار کنید.

استفاده از کلام محبت زبانی به شوهر، در حدی خوب است که بتواند به ایجاد صمیمیت و نزدیکی و افزایش رضایت و رابطه شما با شوهرتان کمک کند. بنابراین در کنار محبت زبانی به شوهر تان به برقراری تعامل و ارتباط موثر با همسر، رعایت کردن حقوق یکدیگر، داشتن صداقت و شفافیت و… نیز توجه کنید و به دنبال ایجاد زندگی مشترک موفق و سالم با او باشید. به علاوه مهم است که با یکدیگر صحبت کنید و با توجه کردن به نیاز های یکدیگر، ارزش خیلی زیادی به رابطه تان بدهید و آن را تقویت کنید.

باید در نظر داشته باشید که اگر از کلمات محبت زبانی استفاده نادرست داشته باشید میتواند به ضررتان در رابطه با شوهرتان باشد. اغراق کردن در استفاده از کلمات محبت آمیز میتواند سبب توهین به شخصیت شوهرتان شود و او را آزرده خاطر و ناراحت کند. همچنین اگر برای آنکه نقاط ضعف و اشتباهات همسرتان را بپوشانید، مدام از کلمات محبت آمیز استفاده کنید، باعث به وجود آمدن اختلافات و تنش در رابطه تان خواهید شد. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که استفاده نادرست از کلمات محبت زبانی ممکن است به شوهر تان آسیب برساند، پس باید با استفاده از کلمات مناسب، رابطه خود را با شوهر تان بهبود ببخشید.

مطالب مرتبط: راههای افزایش محبت بین زن و شوهر

نکته مهم در رابطه با اثر کلام محبت آمیز به شوهرتان این است که از کلمات صادقانه و واقعی استفاده کنی، کلماتی که متناسب با شخصیت شوهرتان هستند. اگر از کلماتی استفاده کنید که از ته دل و واقعی نیستند و به عبارتی پوچ و بی معنا هستند باعث میشود که شوهرتان اعتماد به شما را از دست بدهد.

متن ابراز محبت به شوهر باید به گونه‌ای نوشته شود که احساسات و عشق شما به همسرتان به خوبی در آن بیان شود. بهتر است در نوشتن این متن به این نکات توجه کنید:

1) استفاده از زبان ساده و روان: در نوشتن این متن، سعی کنید از زبان ساده و روان استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید. به جای استفاده کردن از کلمات سخت و عامه پسند، از کلمات ساده و مفهومی استفاده کنید.

2) انتخاب کلمات مناسب: برای نوشتن یک متن ابراز محبت به شوهر، بهتر است از کلمات صمیمانه و محبت آمیز استفاده کنید. بهتر است از کلماتی مانند “دوستت دارم”، “عاشق تو هستم”، “تو مهمترین فرد در زندگی منی” و غیره استفاده کنید.

3) اشاره به خاطراتی که باهم تجربه کرده اید: در نوشتن این متن، می‌توانید به خاطرات مشترکی که با همسرتان دارید، اشاره کنید. در این صورت می‌توانید نشان دهید که چقدر از خاطرات مشترک با همسرتان لذت میبرید و از آنها خاطره‌ای دائمی خواهد ماند.

4) استفاده از جملات پایانی محبت آمیز: در انتهای متن، می‌توانید از عبارات پایانی محبت آمیزی مانند “تو همیشه محبوب من خواهی بود”، “عشق تو همه‌ی زندگی من است” و غیره استفاده کنید.

مطالب مرتبط: عشق بعد از ازدواج

در کل، نوشتن یک متن ابراز محبت به همسر نیازمند احساسات صادقانه و عشق و علاقه نسبت به شوهرتان است. بهترین روش برای نوشتن چنین متنی، با انتخاب کلماتی صادقانه و مناسب برای شما و همسرتان، بیان احساسات شما به خوبی است.

میزان محبت به همسر 

میتوان گفت عشق و محبت به همسر به طور قطع در زندگی خانوادگی تاثیرات مثبت بسیار زیادی دارد. وجود احساس عشق و علاقه علاوه بر آنکه باعث ایجاد روابط عاشقانه و صمیمانه بین زوجین میشود سبب به وجود آمدن احساس خوشبختی و آرامش نیز میشود. عشق و محبت در زندگی زناشویی نقش مهمی دارند و باید به آنها توجه ویژه ای داشت.

میزان عشق و محبت به همسر در هر فردی با توجه به شرایط و محیطی که در آن زندگی میکنند میتواند متفاوت باشد. ازجمله شرایط و عواملی که در میزان محبت به همسر تاثیر دارند شامل مشکلات فردی، شرایط مالی، تفاوتهای فرهنگی، فاصله داشتن از یکدیگر و غیره میباشد.

عشق و محبت به همسر یک احساس پیچیده و عمیقی است که به راحتی نمیتوان میزان آن را اندازه گیری کرد. اما با این حال برخی نشانه هایی وجود دارند که به کمک آنها میتوانیم بفهمیم که آیا میزان محبت و علاقه ما به همسرمان کافی است یا خیر، در ادامه برخی از این نشانه ها را بررسی میکنیم:

1) احساس خوشبختی داشتن در کنار همسر: اگر احساس میکنید که با زندگی در کنار همسرتان شاد و رضایتمند هستید و علاقه شما به او هر روز قویتر و بیشتر میشود میتوان گفت که محبت شما به همسرتان کافی میباشد.

2) تلاش برای برطرف کردن مشکلات همسر: وقتی که همسرتان در زندگی با مشکلی مواجه شود اگر شما از او در این مورد حمایت کنید و سعی کنید برای رفع مشکل در کنارش باشید این نشان دهنده محبت کافی است.

3) احترام گذاشتن به نیاز ها و خواسته های همسر: احترام گذاشتن به نیاز های همسر و توجه کردن به خواسته های او مثل شنیدن سخنانش و درک کردن احساسات او، احترام گذاشتن به تصمیماتی که در زندگی میگیرد و… از نشانه های دیگر کافی بودن محبت به همسر میباشد. احترام گذاشتن به همسر فقط به این معنا نیست که به نظرات و خواسته های او ارزش بگذارید بلکه باید شخصیت همسرتان را هرگونه که هست پذیرا باشید و به او احترام بگذارید.

4) برقراری رابطه صمیمانه با همسر: وقتی هنگام صحبت کردن با همسرتان به نظرات و احساسات او توجه میکنید و یا با رفتارهای محبت آمیز به او ابراز علاقه میکنید، میتوان گفت که شما به همسرتان اهمیت میگذارید و میزان محبت شما به او کافی است.

افزایش میزان محبت به همسر به سعی و تلاش زیادی نیاز دارد میتوانید با داشتن شناخت بیشتر و بهتر از شریک زندگی خود میزان محبت به همسرتان را افزایش دهید. در ادامه تعدادی راهکار که سبب افزایش میزان محبت به همسر میشود را برایتان شرح میدهیم:

الف) ایجاد خاطرات خوب و عاشقانه با شریک زندگی: خاطرات خوب میتواند میزان عشق و محبت را در زندگی زوجین به میزان بیشتری افزایش دهد. سعی کنید با همسرتان رفتن به سفرهای رمانتیک و عاشقانه را برنامه ریزی کنید و از این طریق خاطرات خوب و به یاد ماندنی را در کنار یکدیگر ثبت کنید.

ب) شناخت دقیقی از شریک زندگی خود داشته باشید: برای آنکه بتوانید به میزان بیشتری به همسرتان ابراز عشق و علاقه بکنید باید او را به خوبی بشناسید. سعی کنی ارتباط تان را با همسرتان قوی تر کنید و در مورد خواسته ها، علایق، ترس ها و آرزوهای او بیشتر بدانید.

ج) ابراز عشق و علاقه خود به همسر: یکی از راهکارهای مهم در افزایش میزان محبت به همسر بیان کردن عشق و علاقه به او میباشد. میتوانید با استفاده از جملات ساده ای مثل من دوستت دارم، من کنار تو احساس خوشبختی میکنم، تو همیشه در قلب من خواهی ماند، تو باعث میشوی زندگی من بهتر باشد و غیره به همسرتان ابراز علاقه کنید. یا اینکه میتوانید علاقه خود را به همسرتان در عمل به او نشان بدهید مثلا با کمک در انجام کارهای روزمره یا پختن غذا یا دادن گل و هدیه به او عشق خود را ابراز کنید.

د) هدیه دادن به همسر: با هدیه دادن به همسرتان میتوانید به او نشان بدهید که برای شما شخص ارزشمند میباشد و شما به او علاقه دارید. سعی کنید هنگام خریدن هدیه به سلیقه شخصی همسرتان توجه داشته باشید، بهتر است قبل تهیه هدیه در مورد سلایق همسر خود تحقیق کنید تا بتوانید هدیه مناسبی را برایش انتخاب کنید. برای خوشحال و غافلگیر کردن همسرتان میتوانید هدیه را به صورت ناگهانی و بدون هیچ مناسبتی به او بدهید و سورپرایزش کنید. درکل هدیه دادن به همسر یکی دیگر از راهکارهای مهم افزایش میزان محبت به همسر است و موجب تقویت رابطه عاطفی و عاشقانه بین زوجین میشود.

در زندگی زناشویی، شریک زندگی برای هر شخصی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل اگر میزان عشق و محبت به همسر کم باشد، میتواند اثرات زیان باری را به زندگی زناشویی وارد کند و مشکلات روحی و روانی را در زوجین به وجود بیاورد. بنابراین زن و شوهر باید محبت و عشق خود را به یکدیگر ابراز کنند تا روابط زناشویی محکم و پایداری با هم داشته باشند.

چطور به شوهرم محبت کنم

از مهمترین عواملی که به شما کمک میکند روابط زناشویی  و زندگی مشترک موفق و پایداری داشته باشید این است که شما بلد باشید چگونه به همسرتان ابراز عشق و علاقه بکنید. برای آنکه بتوانید به همسرتان نشان دهید چقدر او را دوست دارید و برای او احترام قائل هستید، میتوانید از ترفند های زیر برای بیان عشق و علاقه خود استفاده کنید:

1) با احترام با او صحبت کنید: همواره سعی کنید هنگام حرف زدن با همسرتان از کلمات محترمانه و مودبانه استفاده کنید و از کلماتی که باعث ناراحتی و رنجش او می شود پرهیز کنید. شنیدن صحبت ها و نظرات شریک زندگی و پاسخگویی به آنها یکی از بهترین روش ها برای بیان عشق و علاقه می باشد.

2) از همسرتان تقدیر و تشکر کنید: از زحمات و تلاش های همسرتان در زندگی تقدیر و تشکر کنید. میتوانید از جملات ساده و تاثیر گذار مثل ممنونم، به خاطر تلاشهایی که برای زندگی میکنی متشکرم، ممنونم که همیشه در کنارم بودی و هستی، تشکر میکنم که همیشه با من صادق هستی و غیره از زحمات شریک زندگی خود قدردانی کنید. سعی کنید در هر زمان و در هر شرایطی از همسرتان تقدیر و تشکر کنید با این کار رابطه عاطفی بین خود و همسرتان را تقویت میکنید.

3) رمانتیک باشید: با داشتن روابط عاشقانه و رمانتیک با همسرتان یک رابطه جذاب و شورانگیز را به وجود بیاورید. رمانتیک بودن باعث میشود میزان عشق و علاقه همسرتان به شما زیاد شود و بیشتر به شما احترام بگذارد.

4) هدیه بدهید: با دادن هدیه به همسرتان نشان بدهید که برای شما اهمیت دارند. برای این کار لازم نیست که گران قیمت ترین و بزرگترین هدایا را برای همسرتان بخرید، مهم این است که به او نشان دهید که برای شما شخص مهمی است و شما او را دوست دارید. هدیه دادن به همسر باعث میشود که او در کنار شما زندگی شادی داشته باشد.

5) به همسرتان کمک کنید: در انجام کارهای روزمره به همسر خود کمک کنید. مثلا میتوانید هنگام خرید وسایل مورد نیاز خانه همراه همسر خود باشید و به او کمک کنید، در پختن غذا، شستن ظرفها یا تمیز کردن خانه به همسرتان کمک کنید، اگر درخانه فرزند کوچکی دارید میتوانید با مراقبت کردن از او به همسرتان کمک کنید با انجام این کار ها میتوانید به همسر خود کمک کنید تا کارهایش را سریعتر انجام بدهد و وقت بیشتری برای انجام دادن کارهای دیگر داشته باشد و بتواند استراحت کافی بکند.

6) به همسرتان توجه کنید: توجه کردن به همسرتان و نیاز هایش تاثیرات مثبت زیادی بر زندگیتان خواهد گذاشت این کار باعث افزایش میزان خوشبختی و رضایتمندی زوجین از زندگی شان میشود و همچنین اعتماد بین دو طرف را افزایش میدهد. با گفتگو کردن با همسر و شنیدن نیاز های او و پاسخ دادن به آنها، دادن هدیه به او، ابراز عشق و علاقه به همسر، احترام به او میتوانید به همسرتان نشان دهید که برای شما شخص مهمی هستند و شما به آنها محبت و توجه دارید.

7) با همسرتان وقت گذرانی کنید: وقت گذرانی با همسر میتواند به روشهای گوناگونی انجام شود مانند انجام دادن برخی فعالیتهای مشترک ازجمله پیاده روی کردن، تماشا کردن فیلم، گوش دادن به موسیقی، رفتن به مسافرت یا رستوران وقت گذرانی با همسر علاوه بر اینکه سبب بهبود رابطه عاطفی بین زوجین میشود، رضایت هر دو طرف را از زندگی کنار یکدیگر افزایش میدهد.

8) به همسرتان اعتماد داشته باشید: داشتن اعتماد به همسر و برقراری رابطه سالم و صادقانه با یکدیگر باعث میشود که بتوانید بهترین تصمیمات را در زندگی بگیرید و رابطه خود را با همسرتان حفظ کنید. اعتماد به همسر باعث میشود رابطه بین زوجین پایدار و بادوام تر باشد و خطر جدایی زوجین به دلیل وجود اعتماد و تعهد بین طرفین کاهش یابد.

9) به همسرتان پیام بدهید: با ارسال پیامک های حاوی متن یا شعر عاشقانه و محبت آمیز به همسرتان نشان بدهید که به او فکر میکنید و دوستش دارید، این کار شما میتواند او را خوشحال کند و در کنار شما احساس خوشبختی داشته باشد.

در نهایت برای نشان دادن عشق و محبت به همسرتان باید با او ارتباط صمیمانه و عاشقانه داشته باشید و به او ارزش بگذارید. به یاد داشته باشید که ابراز محبت به همسر با استفاده از ترفندهایی که ذکر شد باید دو طرفه باشد به این معنا که هر دو طرف باید به یکدیگر احترام بگذارند و ابراز عشق و محبت کنند. برای داشتن یک رابطه عاشقانه و صمیمانه هر دو نفر زوجین باید سعی و تلاش کنند تا با همکاری یکدیگر کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

ابراز محبت کلامی به همسر

شریک زندگی به عنوان یکی از اعضای خانواده برای هر شخصی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین ابراز عشق و علاقه به همسر برای داشتن رابطه عاطفی پایدار و محکم خیلی مهم است. وقتی که شما به همسرتان ابراز علاقه و محبت میکنید او نیز در پاسخ به عشق و محبت تان به شما احترام بیشتری خواهد گذاشت و احساسات خود را به شما ابراز خواهد کرد. این کار باعث بهبود روابط عاطفی در میان زوجین میشود و احساس رضایت و خوشبختی را در زندگی افزایش میدهد.

ابراز محبت به همسر باید دو طرفه باشد. هر کدام از زوجین باید در زندگی زناشویی خود اعمال و رفتارهایی داشته باشند که نشان دهند به شریک زندگی خود علاقه دارند و به او احترام میگذارند، این رفتار ها میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • در هر لحظه و در هر شرایطی به همسر خود بگویید که دوستش دارید و عاشقش هستید. گفتن این جملات در زندگی زناشویی مانند یک معجزه عمل میکند و باعث افزایش شادی و خوشبختی زوجین میشود.
  • وقتی همسرتان در مورد احساسات و نیازهایش با شما صحبت میکند، سعی کنید شنونده خوبی باشید و به سخنان او احترام بگذارید و برای رفع نیاز هایش به او کمک کنید. با این کار نشان میدهید که به او توجه دارید و او و نیاز هایش برای شما اهمیت دارند.
  • زمانیکه همسرتان در زندگی با مشکل یا چالش جدیدی روبه رو شد از او پشتیبانی کنید و به او اطمینان بدهید که همواره در کنارش هستید و در حل مشکل کمک و حمایتش میکنید و هرگز او را تنها نمی گزارید.
  • میتوانید در برخی مناسبت ها مثل ماهگرد یا سالگرد آشنایی، تولد، روز زن یا مرد، در روز هایی که همسرتان ناراحت هست برای شریک زندگی تان هدیه ای بخرید. توجه داشته باشید که در هنگام تهیه کردن هدیه به سلایق و علاقه همسرتان توجه داشته باشید، لزوما نیاز نیست که هدیه های گران قیمت و بزرگ تهیه کنید با هدیه های ساده که همراه با ابراز عشق باشد نیز میتوانید علاقه خود را به همسرتان نشان دهید.

در کل میتوان گفت که ابراز محبت و علاقه به همسر در زندگی خانوادگی زوجین بسیار موضوع با اهمیتی میباشد و باید به آن توجه داشت، در ادامه برخی از دلایل اهمیت ابراز محبت به همسر را بررسی میکنیم:

1) افزایش احساس ارزشمند بودن: با ابراز علاقه و محبت به همسرتان، به او نشان میدهید چقدر برای شما شخص ارزشمندی هستند و همچنین از این موضوع مطمئن میشوند که در زندگی زناشویی نقش مهمی دارند و شما او را دوست دارید و به او احترام قائل هستید.

2) کاهش اختلافات و تنش ها: با داشتن احساس محبت و علاقه به همسر، کمتر در روابط بین زوجین اختلاف و درگیری به وجود می آید چون که در هنگام بروز مشکل یا اختلاف طرفین سعی میکنند با ملاحظه کردن یکدیگر و با گفتگو مشکل به وجود آمده را حل کنند و تا حد امکان از بروز نزاع و درگیری جلوگیری میکنند.

3) قوی تر و صمیمانه شدن روابط زناشویی: ابراز محبت به همسر باعث می شود، رابطه صمیمانه و عاشقانه ای با شریک زندگی خود داشته باشید. با این کار شریک زندگیتان اعتماد به نفس بیشتری به دست میاورد و با ابراز عشق شما احساس میکند خوشبخت ترین فرد در کل دنیا است بنابراین سعی میکند در زندگی در کنار شما بهترین خود را به نمایش بگذارد و رابطه عاشقانه و صمیمانه ای با شما داشته باشد.

4) تقویت و بهبود روابط جنسی: وقتی شما با همسرتان رفتار محبت آمیزی داشته باشید سبب ایجاد رابطه صمیمی و نزدیک با همسرتان خواهید شد این کار به شما کمک میکند در برقراری رابطه جنسی با هم بهتر عمل کنید.

5) کاهش طلاق و جدایی: وجود احساس محبت و عشق بین زوجین باعث به وجود آمدن اعتماد و تعهد در رابطه میشود که در نتیجه به دلیل وجود اعتماد زوجین به یکدیگر روابط عاطفی و نزدیک بین آنها افزایش می یابد و در مقابل احتمال جدایی و طلاق کاهش می یابد.

6) سلامت جسمی و روحی: ابراز محبت به همسر سبب کاهش تنش و استرس در زندگی روزمره میشود و باعث افزایش احساس شادی و رضایت از شریک زندگی میشود. تحقیقات نشان داده اند که داشتن رابطه ی عاشقانه و صمیمانه با همسر باعث افزایش طول عمر و بهبود عملکرد سیستم ایمنی در فرد میشود. پس ابراز محبت به همسر، به سلامت جسمی و روانی کمک زیادی میکند و به شما کمک میکند تا زندگی بهتری را در کنار همسرتان تجربه کنید.

بنابر دلایلی که در بالا توضیح داده شد باید به موضوع ابراز عشق و محبت به همسر توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید در هر زمان به صورت متوالی علاقه خود را چه به صورت کلامی چه غیر کلامی به همسر خود نشان دهید.

2 دیدگاه

  1. سلام من یک کارگر زاده هستم والدین من ارث آنچنانی برایم نگذاشته اند اما همسر م ارثیه خوبی از شوهر قبلی اش بهش رسیده من ازدواج دومم است چون ایشان بعد یک سال رفتن مشغول به کار شدن حالا رابطه خوبی با هم نداریم فقط می‌گوید خانه من زندگی من حتی رابطه عاطفی خوبی باهم نداریم همبستر شدنمون هم به شدت پایین آمده گاهی اوقات بی جهت بهانه گرفته و می‌گوید از زندگی من برو بیرون لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  2. من یه دختر هستم که سه ماهه ک نامزدی کردم، ولی از هم دوریم من بوشهر زندگی میکنم اون شیراز و خیلی راضی بودم از نامزدم فقط یه بار از خواهرش بد گفتم از اون موقع به بعد ازم سرد شده. مشکل اینجاس که من نمی‌دونم ب مردها چطوری باید محبت کنم؟نمی‌دونم چطوری محبت کنم که هم محبت کرده باشم هم زیاد دردسترسش نباشم که براش تکراری بشم

دیدگاهتان را بنویسید