خانه / پرسش و پاسخ روابط عاطفی / متاهلم و عاشق مرد متاهل شدم | وابستگی به مرد متاهل
عاشق مرد متاهل

متاهلم و عاشق مرد متاهل شدم | وابستگی به مرد متاهل

در این مقاله از سایت مشاوره باما به موضوعات زیر می پردازیم:

  • چرا عاشق یک مرد متاهل شده ام؟
  • شوهر دارم ولی عاشق یکی دیگم
  • دلایل وابستگی عاطفی و دل بستن به مرد متاهل
  • عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج
  • راه فراموش کردن مرد متاهل

آیا شما نیز این کلمات را به خود گفته‌اید؟ شاید نتوانسته‌اید این کلمات را با صدای بلند بازگو نمایید اما این چیزی است که پیش خودتان اعتراف کرده‌اید، حتی اگر این اعتراف تنها در ذهنتان صورت‌گرفته باشد. برای فردی که خود را عاشق یک مرد متاهل می‌بیند، زندگی می‌تواند به‌سرعت به یک زندگی بسیار ناخوشایند تبدیل شود.

عشق یک طرفه یکی از غم‌انگیزترین اتفاقاتی است که ممکن است برای یک فرد رخ دهد و درصورتی‌که شما در پایان اشتباه این تجربه قرار دارید، پس احتمالاً احساس می‌کنید که کل زندگی‌تان متوقف شده است. چکار می‌توانید انجام دهید؟ در این مقاله، ما در رابطه با چگونگی مواجه با احساسات نامناسب نسبت به یک مرد متاهل و نحوه بازگشتن به زندگی معمولی صحبت خواهیم کرد.

روانشناسی زنان عاشق

چرا من عاشق یک مرد متاهل شدم؟

روش های مختلفی وجود دارند که می‌توانید بر اساس آن به این نتیجه برسید که چرا عاشق یک مرد متاهل شده‌اید. شاید شما خواهری دارید و با گذشت زمان به این نتیجه‌گیری اجتناب‌ناپذیر می‌رسید که احساسات عاشقانه ای نسبت به همسر او پیدا کرده‌اید. شاید با یک مرد متاهل همکار هستید و به‌تدریج احساسات عاشقانه ای نسبت به او احساس می‌کنید. شاید سناریو این باشد که شما مجدداً با یک عشق قدیمی که اکنون ازدواج کرده است، به‌صورت حضوری یا مجازی ارتباط برقرار می‌کنید. ما به نوبت به‌تمامی این موقعیت‌ها خواهیم پرداخت چرا که اعمال شما بسته به جزئیات اتفاقی که در حال رخ‌دادن است، احتمالاً متفاوت خواهند بود.

مشاوره ازدواج رایگان

عاشق مرد متاهل از فامیل شدم

زمانی که مرد متاهلی که عاشقش شده‌اید عضوی از خانواده ی خودتان است، سخت‌ترین حالت ممکن رخ می‌دهد. درصورتی‌که او را مرتباً همراه با همسرش می‌بینید، پس احتمالاً احساساتتان جریحه‌دار خواهند شد؛ زیرا فردی که دوستش دارید به شما نزدیک است اما نمی‌توانید او را در کنار خود داشته باشید.

در این حالت، دو عامل کلیدی برای بررسی وجود دارند و در واقع، این دو عامل همان فاکتورهایی هستند که شما به‌منظور مواجه با هر یک از این سناریوها به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

اولین فاکتور این است که آیا مرد متاهل می‌داند که شما چه احساسی نسبت به او دارید و دومین فاکتور این است که آیا او نیز نسبت به شما چنین حسی دارد.

درصورتی‌که مرد متاهل در مورد احساس شما نسبت به خودش اطلاعی ندارد، کار برای شما آسان‌تر خواهد بود. شما می‌توانید آنچه در حال رخ‌دادن است را پنهان نمایید و بر اساس چنین احساساتی عمل نکنید. در بخش‌های بعدی، در مورد چگونگی مواجه و پشت سر گذاشتن دل شکستگی ناشی از این انتخاب صحبت خواهیم کرد.

اگر مرد متاهل در مورد احساس شما می‌داند یا مشکوک شده است، پس شاید نیاز باشد که در برهه‌ای از زمان در مورد احساس خود نسبت به او صحبت کنید. در این مکالمه، شما می‌توانید این موضوع را روشن کنید که قصد خراب کردن ازدواج آن‌ها را ندارید؛ بنابراین، هیچ‌گاه بر اساس احساسات خود عمل نخواهید کرد. اگر اوضاع بر وفق مراد پیش برود، توضیحات شما برای او کافی خواهند بود و او بر اساس قول شما مبنی‌بر درست رفتار کردن هیچ‌گاه لازم نیست راجع‌به این موضوع چیزی به همسرش بگوید.

مطالب مرتبط: فراموش كردن مرد متاهل

آیا او نیز احساس مشابهی نسبت به شما دارد؟

زمانی که یک مرد متاهل عاشق زن متاهل یا مجرد می‌شود و شما نیز همین حس را به او دارید، اوضاع به شدت دشوار خواهد شد؛ به‌خصوص زمانی که عشق میان مرد متاهل و همسرش کم شده باشد. این احتمال وجود دارد که مرد به دنبال مهر و محبت، خارج از رابطه زناشویی خود بگردد و این موضوع ممکن است او را نسبت به احساسات شما آسیب‌پذیر نماید.

این شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید بر اساس میل ناگهانی و هوس عمل کنید یا نه و اگر فکر می‌کنید که مرد متاهل نیز همین احساس را نسبت به شما دارد، احتمالاً به قدرت اراده قوی برای مقاومت در برابر این احساس نیاز خواهید داشت.

هر دوی شما باید به موضوع از دیدگاه اخلاقی نگاه کنید. شما می‌دانید که اگر معشوق یک مرد متاهل بودن را بپذیرید، موجب به‌وجودآمدن چه درد و رنجی برای همسرش خواهید شد. این موضوع همچنین موجب ایجاد شکاف عمیقی در خانواده می‌شود. دوباره به‌تمامی این مسائل به‌دقت فکر کنید و تمام تلاش خود را برای خودداری از عمل‌کردن بر اساس چنین احساسی به کار گیرید.

مطالب مرتبط: نشانه زن عاشق

عاشق مرد متاهلی که با او همکار هستید

جاذبه جنسی و احساس عشق قطعاً می‌تواند بین شما و مرد متاهلی که با شما کار می‌کند، ایجاد شود. ممکن است شغلی داشته باشید که در آن باید در یک محیط کوچک و پرازدحام با همکارتان کار کنید. شاید اتاق شما نزدیک به اتاق او باشد یا به‌خاطر کنفرانس همراه او به سفرهای کاری بروید.

اگر با یکدیگر دوست هستید، ممکن است از جزئیات محرمانه زندگی زناشویی طرف مقابل با خبر باشید. هر چه اطلاعات بیشتری در مورد او کشف می‌کنید، بیشتر متوجه می‌شوید که او مرد کامل و مناسبی برای شماست. یک هشدار کوچک: او یک مرد متاهل است و تا جایی که می‌دانید، قرار نیست به این زودی چیزی تغییر کند. چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

دو پرسش مشابهی را باید از خود بپرسید که وقتی مرد متاهل عضوی از خانواده‌تان بود، از خود سؤال می‌کنید. آیا او از احساسات شما مطلع است و آیا او احساس متقابلی به شما دارد؟

اگر او از احساس شما اطلاعی ندارد، بنابراین باید احساستان را برای خود نگه دارید. هیچ پاسخ دیگری برای این موضوع وجود ندارد. اگر بخواهید بر اساس احساسات خود عمل کنید یا او را از احساس خود مطلع سازید، نه‌تنها شرایط در محیط کار را غیرقابل‌تحمل می‌کنید بلکه ممکن است شغل خود را نیز به همین خاطر از دست بدهید.

درصورتی‌که او نیز احساس مشابهی نسبت به شما دارد، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. جمله «من عاشق یک مرد متاهل هستم و او نیز عاشق من است» محصول رمان‌های عاشقانه است اما در زندگی واقعی، داشتن رابطه نامشروع با این فرد می‌تواند زندگی زناشویی او را خراب کند و موقعیت شغلی هر دوی شما را به خطر اندازد.

شما باید به این موقعیت از دید هزینه-فایده نگاه کنید. شما نباید به خود اجازه دهید تا بر اساس میل و هوس عمل کنید. با فراموش‌کردن فساد اخلاقی برای یک‌لحظه متوجه خواهید شد که هزینه پیش‌بردن این رابطه بسیار زیاد است. شما باید احساسات خود را کنترل کنید و اگر فکر می‌کنید که قادر به انجام این کار نیستید، بهتر است استعفا دهید و به دنبال شغل دیگری باشید.

عاشق دوست قدیمی که ازدواج کرده است

اگر عشق قدیمی داشته‌اید و اکنون او ازدواج کرده است، زمانی که دوباره با آن فرد ارتباط برقرار می‌کنید و متوجه می‌شوید که هنوز عاشقش هستید، مشکل به وجود می‌آید. این موقعیت برای هر دوی شما می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زیرا خاطرات قدیمی که در کنار یکدیگر داشته‌اید، دوباره به یاد می‌آورید.

مجدداً آن دو پرسش را در نظر بگیرید. اگر او از احساس شما اطلاعی ندارد، پس بهترین کار این است که ارتباط خود با او را قطع کنید. ارتباط داشتن تنها موجب درد و رنج شما می‌شود. او ممکن است از این‌که شما دیگر اشتیاقی به برقراری ارتباط ندارد، غافلگیر یا ناراحت شود. در این صورت، شاید لازم است تا به او توضیح دهید که موضوع از چه قرار است.

شما باید در انجام این کار دقت کنید. لازم نیست به او بگویید که هنوز عاشقش هستید. این کار نتیجه‌ای نخواهد داشت. شما به‌جای آن می‌توانید بگویید که برخی از احساساتتان برای طرف مقابل همچنان وجود دارند و به همین دلیل ترجیح می‌دهید که هر دوی شما مسیرهای جداگانه‌ای را طی نمایید. شما می‌توانید آرزوی خوبی برای او بکنید و اگر اوضاع بر وفق مراد پیش برود، این پایان ماجرا خواهد بود.

اگر او نیز همچنان عاشق شماست و هر دوی شما به موضوع داشتن رابطه نامشروع فکر می‌کنید، پس شاید بهتر باشد که بار دیگر به مسئلة اخلاقی آن توجه کنید و در این حالت، تحلیل هزینه-فایده ضروری خواهد بود. شاید همسر او را بشناسید و دوست نداشته باشید که او را به‌خاطر داشتن رابطه با همسرش اذیت و ناراحت کنید.

شاید هم او فرزند داشته باشد و شما نیز بدانید که پیش‌بردن این رابطه می‌تواند زندگی آن‌ها را خراب کند. نیازی به گفتن ندارد که شما نیز ممکن است ازدواج کرده و فرزندان خود را داشته باشید. تقریباً در تمام موقعیت‌ها، این به نفع همه خواهد بود که ارتباط خود با عشق قدیمی را قطع کنید.

شوهرم بهم محبت نمیکنه چیکار کنم؟

هنگام عاشق مرد دیگری شدن در مورد کارهای خود به‌دقت فکر کنید

در تمامی این موقعیت‌ها، دو انتخاب برای شما وجود داد؛ انتخاب اول این است آیا می‌خواهید بر اساس احساسات خود عمل کنید یا نه. دومین انتخاب این است چگونه می‌خواهید با دل شکستگی حاصل از تصمیمتان مواجه شوید.

تقریباً در تمامی موقعیت‌ها، بهتر است که رابطه نامشروع با آن مرد متاهل نداشته باشید؛ حتی اگر هر دو تمایل به این کار داشته باشید. یک حالت استثناء زمانی است که اطمینان دارید زندگی زناشویی آن‌ها به‌زودی به پایان می‌رسد و برگه‌های طلاق آماده امضا هستند.

درصورتی‌که مجرد هستید، این کار برای شما مناسب خواهد بود اما حتی در چنین شرایطی نیز باید با احتیاط پیش بروید. چه اتفاقی می‌افتد اگر او به طور ناگهانی نظرش را تغییر دهد و تصمیم بگیرد که از همسرش جدا نشود و فرصت دوباره‌ای به زندگی خود بدهد؟

درصورتی‌که از گرفتن تصمیمات احساسی اجتناب کنید، پس شکی نیست که یک تصمیم مسئولانه‌تر و در واقع عاقلانه‌تر گرفته‌اید. دل بستن به یک مرد متاهل موجب مشکلاتی در زندگی می‌شود که هیچ‌کس دوست ندارد و به‌احتمال زیاد منجر به لطمه خوردن عواطف و احساسات خود شما یا فرد دیگری می‌شود.

حتی اگر به احساسات شما لطمه‌ای وارد نشود، می‌دانید که در صورت برملاشدن خیانت مرد به همسر، زندگی خانوادگی او از بین خواهد رفت و به شما احساس خانه‌خراب‌کن بودن دست می‌دهد. آیا این واقعاً چیزی است که شما می‌خواهید؟

حتی اگر با این موضوع هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشید، آنچه اتفاق افتاده احتمالاً آشکار خواهد شد. درصورتی‌که هر دوی شما موقعیت‌های اجتماعی یکسانی دارید، ممکن است به شما برچسب داغ ننگ زناکاری زده شود. ممکن است از ورود شما به رویدادهای مدرسه یا محیط کار جلوگیری شود یا حتی این امکان وجود دارد که به ماشینتان صدمه بزنند یا پنجره خانه‌تان را بشکنند. درصورتی‌که همسر مرد متاهلی که با او رابطه نامشروع دارید، کینه‌توز باشد، چنین اتفاقاتی یا حتی بدتر از این‌ها ممکن است رخ دهند.

مطالب مرتبط: حرکات مرد عاشق

وابستگی عاطفی و دل بستن به مرد متاهل

فرض کنید تصمیم گرفته‌اید بر اساس احساسات خود عمل نکنید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در راستای سلامت روانی خود تلاش کنید و به زندگی عادی خود برگردید. درصورتی‌که مرد متاهل عضوی از خانواده‌تان است و شما به‌خاطر عشق فراوان نمی‌توانید بودن در کنار او را تحمل کنید، پس سعی کنید در رویدادهای خانوادگی که می‌دانید او نیز حضور دارد، شرکت نکنید.

اگر اعضای دیگر خانواده در مورد دلیل فاصله‌گرفتن شما سؤال کنند، سعی کنید بهانه‌های باورکردنی بیاورید. درصورتی‌که با آن فرد کار می‌کنید و نمی‌توانید بودن در کنار او را تحمل کنید، پس یافتن یک شغل جدید می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اگر آن یک عشق قدیمی در شبکه‌های اجتماعی است، پس دیگر با او ارتباط برقرار نکنید و از ملاقات حضوری با آن فرد نیز بپرهیزید.

این کار می‌تواند برای شما دشوار باشد، به‌خصوص اگر فکر می‌کنید که این مرد متاهل مناسب‌ترین فرد برای شماست. شما ممکن است به این سرنوشت بی‌رحم ناسزا بگویید چرا که او یک مرد جذاب و ایده آل را در مقابل شما قرار داده است و شما نمی‌توانید او را در کنار خود داشته باشید.

در تمامی احتمالات، برای پشت سر گذاشتن احساس اضطراب ناشی از موقعیت به درمان نیاز است. صحبت‌کردن با فرد بی‌طرفی که هیچ ارتباطی با موقعیت به وجود آمده ندارد، می‌تواند مفید باشد و متخصص سلامت روان ( دکتر روانشناس )  می‌تواند توصیه‌های خوبی در مورد شرایط به وجود آمده بکند.

البته، کار دیگری که می‌توانید انجام دهید، گذاشتن قرار ملاقات عاشقانه با فرد دیگری است. این بهترین روش برای پشت سر گذاشتن احساسات قوی و شدید است. “آدم قحطی” نیست و انتخاب‌های زیادی برای شما وجود دارد. شاید احساس کنید که این مرد متاهل تنها مردی در جهان است که می‌تواند شما را خوشبخت کند اما اگر هدفمند به این موضوع نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این دیدگاه چقدر غیرمنطقی است. شما باید احساساتتان را کنترل کنید، آن‌ها را بررسی نمایید و احتمالات دیگری را کشف کنید. این عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید