خانه / پرسش و پاسخ مشاوره ازدواج / آنچه یک دختر باید قبل از ازدواج بداند
قبل از ازدواج دختر

آنچه یک دختر باید قبل از ازدواج بداند

برای بسیاری از زنان ازدواج چیزی است که از زمان بچگی منتظرش بوده‌اند. البته که ازدواج تجربه‌ای هیجان‌انگیز است اما تنها اتفاق مهم زندگی نیست. به همین دلیل، بهتر است برای این کار عجله نکنید. حتی اگر با فردی که دوستش دارید چند سال است که با یکدیگر هستید هم این مورد درباره شما صدق می‌کند.

سارا استوارت نویسنده و مربی مهارت های زندگی، می‌گوید:”شما از همه موضوعاتی که به “خودم” مربوط می‌شود به موضوعاتی مرتبط با “ما” می‌رسید.” او می‌گوید، کلید و رمز موفقیت در ازدواج این است که”خودتان را در این مسیر نبازید”.

از کجا مطمئن هستید که این کار را نمی‌کنید؟ خوب باید گفت، برای افرادی که تازه‌کار هستند، می‌توانید از این لیست فعالیت‌ها شروع کنید که به شما کمک می‌کنند ازنظر روانی، احساسی و جسمانی برای یک ازدواج ماندگار آماده شوید.

1.با افرادی آشنا شوید و روابطی را شکل دهید

این بیش‌ازحد برای شما مفید است که بدانید چه کسی برای شما فردی مناسب و خوب است. داون میشل دکترای رشته سکس تراپی بالینی و نویسنده و مشاور ازدواج می‌گوید”اگر در رابطه تان شکست بخورید خوشحالید که دیگر این کار را تکرار نمی‌کنید، اما من فکر می‌کنم که این یک فرایندی است که همه ما باید آن را بگذرانیم. فران والفیش روان‌درمانگر زوج و خانواده و دارای دکترای روانشناسی با این موضوع موافق است و اضافه می‌کند که داشتن تجربه‌ی روابط و اینکه بتوانیم خودمان را مقایسه کنیم به شما منبعی مفید برای انتخاب همسر مناسب می‌دهد.

2. برای مدتی به‌تنهایی یا با هم‌اتاقی‌هایتان زندگی کنید

اگر تجربه این را داشته باشید که با هم‌دانشگاهی‌تان دوست بوده‌اید، ممکن است فکر کنید باید با یکدیگر ادامه دهید و بعد از فارغ‌التحصیل شدن نیز با هم بمانید، اما ممکن است وقتی بزرگ‌سال می‌شوید جداگانه زندگی کنید و مسیرتان از هم جدا شود. استوارت می‌گوید:”تنها زندگی کردن به شما چیزهای زیادی یاد می‌دهد. شما یاد می‌گیرید چطور ازنظر احساسی و مالی مستقل باشید. خودتان همه قبوضتان را پرداخت می‌کنید و این به شما حس رضایتمندی می دهد و وقتی این روند به مدت چند هفته ادامه پیدا کند و شما شب‌های آخر هفته تنها باشید قدرتمند می‌شوید.

3. ازنظر مالی مستقل باشید

علاوه بر اینکه بتوانید تنهایی زندگی کنید و روی پای خودتان بایستید، مدیریت مخارج خودتان شمارا به‌شدت برای آینده آماده می‌کند. استوارت می‌گوید:”چه کار پردرآمدی داشته باشید و چه تنها شاغل باشید، مستقل بودن ازنظر مالی به این معنا است که شما از روی نیاز ازدواج نخواهید کرد. این یعنی شما ارزش فردی بالایی دارید و اگر هم زمانی به هر دلیلی مجبور شدید تصمیم به طلاق بگیرید می‌توانید روی پای خودتان بایستید و با همسرتان مبارزه کنید.

4. قبل از ازدواج سفر کنید

اگر هنوز فرصت این را نداشته‌اید تا جهان زیبایی پیرامونتان را ببینید و تجربه کنید، قبل از اینکه دیر شود بهتر است این کار را انجام دهید. البته، می‌توانید این کار را بکنید که با همسر آینده‌تان به سفر بروید اما داشتن تجربه سفر کردن به‌تنهایی یا با دوستان، می‌تواند به شما کمک کند تا خودتان را بهتر بشناسید و درک کنید. دکتر میشل میگوید زمانی که شما ازدواج می‌کنید، سفر رفتن با همسر متفاوت است و برای اینکه به کجا بروید با هم تصمیم می‌گیرید.

از آزادی خود استفاده کنید تا از اختیارات خودتان برای سفر کردن بهره ببرید.

5. یک یا دو سرگرمی پیدا کنید

استوارت می‌گوید: سرگرمی‌ها نه‌تنها شمارا تبدیل به فردی جذاب و جالب‌تر می‌کنند، بلکه به شما زمان و فرصت کافی می‌دهند که وقتی وارد ازدواجتان شدید به درد شما می‌خورد. چه دویدن باشد چه مطالعه یا نوشتن یا انجام یوگا یا مدیتیشن. داشتن یک سرگرمی به شما کمک می‌کند تا خودتان را بروز دهید و تنش‌های درونی و استرس‌های خودتان را کم کنید؛ و بدین ترتیب شما به همسر و فردی مهربان‌تر و بهتر تبدیل می‌شوید.

6. یک گروه دوستی شکل دهید

ازدواج کردن در بسیاری از موارد چرخه دوستان شمارا تغییر می‌دهد. زیرا شما زمان کمتری برای وقت‌گذرانی با دوستانتان دارید و وقتتان را صرف زندگی مشترکتان می‌کنید. ماریسا نلسون، متخصص زوج درمانی و مشاور خانواده می‌گوید: شما و همسرتان متوجه می‌شوید که با یکدیگر بیرون می‌روید یا شاید با زوجینی دیگر و خیلی مهم است که روابطتان با دوستان خوب را ایجاد کنید. او پیشنهاد می‌کند که هر زمان به یاد دوستانتان افتادید به آن‌ها زنگ بزنید و دیدن یک دوست یک‌بار در ماه را به شکلی عادت برای خودتان دربیاورید. یا با هم به سفر بروید و خاطره سازی کنید.

7. هر جزئیات کوچکی از رابطه تان را با دیگران به اشتراک نگذارید

اوایل که با یکدیگر آشنا شده بودید شاید کوچک‌ترین جزییاتی از رابطه تان را با دوستانتان یا خانواده‌تان در میان می‌گذاشتید؛ اما اکنون‌که رابطه شما جدی است، مهم است که حریم شخصی رابطه تان را محفوظ نگه‌دارید. دکتر نلسون می‌گوید: وقتی از دست هم ناراحت هستید نباید در فیس‌بوکتان چیزی بنویسید یا از جملات معروف استفاده کنید که ببینید حق با شماست یا نه و نباید به دوستانتان زنگ بزنید و در این مورد صحبت کنید.

در این صورت ازدواج شما آسیب می‌بیند، چیزی که در ازدواج شما و بین شما دو نفر رخ‌داده باید بین شما هم باقی بماند. او در عوض توصیه می‌کند که یک دوست قابل‌اعتماد داشته باشید یا یک درمانگر را بیابید که به شما آموزش دهد در مواقع بحران از چه روش‌هایی استفاده کنید.

8. نحوره رفتار با همسر خود را بررسی کنید

متخصصان بر این باور هستند که وارد شدن به ازدواج با دستی پر از اطلاعات و دانش درباره اینکه او در هنگام اختلاف با همسر چطور با تعارض و مشکلات برخورد می‌کند، کلید ازدواج موفقیت‌آمیز است. دکتر والفیش می‌گوید: هر زوجی حتی شادترین زوجین نیز، گاهی با یکدیگر اختلاف نظر و مشاجراتی دارند و عقایدشان با هم متفاوت است. باید مطمئن باشید که همسر شما برای داشتن ارتباطی مفید بدون اینکه گارد بگیرد پذیرا است و اینکه همسر شما از توانایی و مهارت های ارتباط با همسر برخوردار است. به بیانی دیگر شما نمی‌خواهید با کسی ازدواج کنید که همیشه شمارا به خاطر اشتباهاتتان سرزنش می‌کند.

منبع: :www.brides.com

2 دیدگاه

  1. سلام من دختری ۱۵ ساله هستم و قصد ازدواج دارم و می‌خواهم با مرد مورد علاقه ام ازدواج کنم و قرار است او ب خواستگاری من بیاید و میخواستم نکات مهم قبل از نامزدی یا ازدواج رو بدونم میشه راهنمایی کنید ممنون

  2. محمدجواد زاهدی

    سلام من دختر می خواهم با خودش حرف می زند اجازه خانم با من ازدواج می کنید ۴۵ سالگی. دارد
    پسر تک فرزند دارد

دیدگاهتان را بنویسید