خانه / پرسش و پاسخ روابط عاطفی / چگونه به طرف مقابل بگویم دوستش دارم؟ راه های ابراز علاقه به دختر پسر
بگویم دوستش داریم

چگونه به طرف مقابل بگویم دوستش دارم؟ راه های ابراز علاقه به دختر پسر

قبل از اینکه بفهمیم چطوری به طرف مقابل خود بگوییم دوستش داریم ابتدا مهم است در مورد این احساس دوست داشتن خود اطمینان قلبی داشته باشیم. به نظر می‌رسد همه در حال گفتن جمله ” دوستت دارم ” به طرف مقابل خود هستند، حتی افرادی که به صورت آنلاین با هم دوست می‌شوند و هنوز یکدیگر را ملاقات نکرده‌اند!

این یک عشق واقعی نیست. لازم است قبل از اینکه به کسی بفهمانید که دوستش دارید، بدانید که معنی عشق چیست. ما برای هر چیزی از کلمه دوست داشتن استفاده می‌کنیم و به نظر می‌رسد در یک روز به‌دفعات زیادی آن را به کار می‌بریم. چند بار گفته‌اید که “من این موسیقی را دوست دارم،” یا “آن پیتزا را دوست دارم؟” بنابراین، به نظر می‌رسد که عشق می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد.

راههای ابراز علاقه به دختر و پسر

شیوه عادی ما برای به‌کارگیری کلمه عشق خیلی زیاد شده و ما فراموش می‌کنیم که این یک مشکل بزرگ است. ما از کلمه عشق با اینکه مطمئن نیستیم چه معنی  دارد استفاده می‌کنیم.

بنابراین چگونه می‌توانیم بدانیم چیزی که احساس می‌کنیم یک عشق واقعی است یا خیر؟ و شما نمی‌خواهید به کسی که دوستش ندارید بگویید که دوستش دارید زیرا این کار می‌تواند فریب دادن طرف مقابل باشد.

برای مثال، اگر شما به پسر یا دختری که عاشقش نیستید بگویید دوستش دارم و او انتظار بیشتر ازآنچه به او می‌خواهید بدهید داشته باشد چه می‌شود؟

بنابراین، قبل از اینکه به دوست دختر یا دوست پسر مورد علاقه خود بفهمانید که دوستش دارید مطمئن شوید که عشق شما همان فردی است که با او هستید. گفتن کلمه دوستت دارم به کسی که واقعاً مطمئن نیستید او را دوست دارید، می‌تواند برای یک رابطه مخرب باشد. در چنین شرایطی، طرف مقابل به شما احساس دلبستگی می کند و اگر تصمیم بگیرید بعدها با او قطع رابطه کنید، او عمیقاً دل‌شکسته می‌شود.

مطلب مرتبط: از کجا بفهمیم دختری دوستمان دارد

چگونه بفهمید کسی را دوست داریم یا عاشقش هستیم ؟

در شروع رابطه دوستی اگر شما حتی پسر یا دختر مورد علاقه خود را ندیده‌اید، احتمالاً نمی‌توانید عاشق او باشید. رفتار مردم در دوستی آنلاین وقتی با شما حرف می‌زنند یا وقتی تماس تلفنی دارند با آنچه در زندگی واقعی انجام می‌دهند متفاوت است.

درواقع، بیشتر مردم درباره چیزی که هستند دروغ می‌گویند و حتی از نام ها و عکس‌های جعلی و مستعار در دوستی آنلاین استفاده می‌کنند. بنابراین ممکن است شما حتی با شخص مورد علاقه خود در ارتباط نباشید.

 به‌طور مشابه، اگر شخصی را فقط در مدت‌زمان یک هفته بشناسید، احساس شما در تقابل عشق یا هوس احتمالاً یک هوس است یا ممکن است که شما درواقع فقط از این فرد خوشتان بیاید. در حقیقت، برای شناخت و آشنایی کامل از طرف مقابل ممکن است نیاز به صرف چندین ماه زمان و برقراری ارتباط صحیح با او داشته باشید.

برخی از افراد ابتدا تلاش می‌کنند به نحوی رفتار کنند که از شما خوششان می‌آید و شخصیت واقعی آن‌ها در مدت کوتاهی آشکار نمی‌شود. بنابراین، شناخت شخصی که باور دارید عاشقش هستید بیش از چند ماه زمان خواهد برد.

مطالب مرتبط: از کجا بفهمیم پسری دوستمان دارد

برای مشخص شدن این موضوع که آیا شما عاشق هستید، می‌توانید درباره احساسات خود با او گفتگو کنید یا اینکه می‌توانید با یک درمانگر در سایت مشاوره باما‌ ‌‌‌‌مشورت کنید. گاهی اوقات گفتگو با فردی که خارج از رابطه شماست می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید شما و عشقتان تا چه اندازه به حفظ رابطه پایدار علاقه‌مندید.

این‌که شما تا زمانی که کاملاً مطمئن شدید صبر کنید به‌مراتب بهتر است و سپس روشی را برای ابراز احساسی که نسبت به عشق تان دارید تدبیر کنید. برنامه‌ریزی مهم است، ولی تقریباً نه به‌اندازه معنی و اطمینان از بیان کلمه‌ها.

ابراز عشق خود به شخصی که با او در رابطه دوستی هستید مسئله مهمی است. این بدان معناست که شما به دنبال حفظ رابطه عاشقانه و یا حتی ازدواج هستید.

چگونه برای اولین بار بگوییم دوستش داریم یا عاشقش هستیم؟

چند راه وجود دارد که می‌توانید عشق خود را به کسی ابراز کنید. شما می‌توانید به‌طور مستقیم به او بگویید یا وقتی در کنار او نشسته‌اید و یا او را در آغوش گرفته‌اید. می‌توانید قبل یا بعد از ملاقاتتان به او بگویید. هرکدام را که با آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

شما می‌توانید به‌طور ناگهانی درحالی‌که کاری را انجام می‌دهید که هردوی شما از آن لذت می‌برید به او بگویید دوستش دارید. مانند پیاده روی در ساحل یا تماشای فیلم محبوب خود در سینما.

یکی از بهترین زمان‌ها برای گفتن جمله دوستت دارم می‌تواند بعد از مدت کوتاهی دور شدن از او باشد. درحالی‌که او دور شده است ممکن است متوجه شوید که دلتان برایش خیلی تنگ شده و با خود فکر می‌کنید که ای‌کاش او نیز چنین احساس متقابلی به شما داشته باشد. گفت‌وگویی که در ادامه می‌تواند منجر به مسئله بزرگی شود.

همچنین شما می‌توانید از طریق نوشتن به کسی بگویید که او را دوست دارید. وقتی برای اولین بار آن سه کلمه را می‌گوید اگر به‌جای پیامک دادن، شبکه‌های اجتماعی و یا از طریق تلفن با دست بنویسید، پرمعناتر است.

یک نامه کامل که شامل حقیقی‌ترین احساس تان است، می‌تواند صمیمی و عاشقانه باشد، اما اگر نابهنگام آن را بیان کنید ممکن است طرف مقابل را بترساند و او را از شما دور کند. اگر شما تصمیم گرفته‌اید که احساس خود را از طریق نوشتن بیان کنید، درباره احساسی که دارید مطمئن شوید که جدی هستید و اینکه برای بیان آن در رابطه خیلی زود نباشد.

مطالب مرتبط: مشاوره ترک خود ارضایی

چطور به پسر یا دختر مورد علاقه بفهمانیم که دوستش داریم؟

 این به رابطه و خصوصیات اخلاقی زوج بستگی دارد. بعضی از افراد نسبت به مسائل، عادی‌تر برخورد می‌کنند و شما ممکن است احساس راحتی کنید و صریحاً به او بگویید دوستش دارید. بعضی‌اوقات، اگر درباره این موضوع ناراحت هستید بزرگ کردن آن، مشکلی از شما حل نمی‌کند. فقط گفتن گاه‌به‌گاه”به‌هرحال، من دوستت دارم “ممکن است برای همه درست نباشد، اما در برخی روابط ممکن است عالی باشد.

البته ممکن است عشق همیشه بهترین زمان‌بندی را نداشته باشد. شرایطی پیش خواهد آمد که شما یا شریک زندگی تان درزمانی عشق خود را ابراز کنید که دیگری برای شنیدن آن آماده نیست. اگر این اتفاق بیفتد، واضح است که نباید انتظار “من دوستت دارم” متقابل را داشته باشید، زیرا ممکن است او هنوز آمادگی شنیدن جمله دوستت دارم را نداشته نباشد.

انتظار بیش‌ازحد در رابطه باعث می‌شود که شریک زندگی‌تان احساس دستپاچگی کند یا به ناچار دروغ بگوید، که هردوی این‌ها می‌تواند به پایان رابطه دوستی منجر شود. مهم نیست چه موقع و چگونه به او می‌گویید دوستت دارم. اگر فقط می‌خواهید که او بگوید شما را دوست دارد، این کار را انجام ندهید زیرا برخی از افراد ممکن است نتوانند مدت طولانی این حرف را بزند و برخی نیز ممکن است هرگز نتوانند صریحاً آن را بیان کنند.

آمادگی داشته باشید که همان جمله تکرارشده را متقابلاً نشنوید، زیرا ممکن است هردوی شما در این مورد هم‌عقیده نباشید.

 همیشه به معشوقه خود بگویید، اشکالی ندارد که او احساسی شبیه به شما ندارد و اینکه شما بدون توجه به تصمیمش، او را دوست خواهید داشت و حمایتش می‌کنید، حتی اگر بدانید کسی که دوستش دارید شما را دوست ندارد‌.

اما ممکن است به این دلیل باشد که او هنوز آمادگی گفتن جمله دوستت دارم به شما را ندارد. بنابراین صبور باشید و فقط به دوست داشتن خود ادامه دهید.

در صورت نیاز به گرفتن مشاوره ازدواج با شخصی که به او علاقه مند هستید و دوستش دارید، می توانید با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: ازدواج در سن کم

چگونه ابراز احساسات کنیم؟

سلام. پسرم ۱۷ سالمه. حس میکنم نسبت به همسن و سالام آدم عاقل تری هستم و جهان بینی خیلی متفاوتی باهاشون دارم(مثلا همین که از الان برای ده سال آینده ام برنامه دارم و اهدافم هم کامل مشخصه و در جهتشون دارم پیش میرم(مثلا کار پیدا کردن) که خب بعضی از این اهدافم رو همسن هام شنیدن خنده شون میگرفت و ظاهرا اصلا در این وادی ها نیستن). تقریبا یک ماهی میشه که از یکی خوشم اومده و دو سه هفته خودم بررسیش میکردم و به هزار جور بدبختی چند روز پیش پدرم رو هم در جریان گذاشتم و خب برخلاف انتظارم پدرم برخورد نسبتا مناسبی داشتن و گفتن از این احساست احساس گناه یا جرم نداشته باش فقط فعلا اون فرد مورد نظر رو بررسی کن تا اطلاعات بیشتری ازش بدست بیاری و بشناسیش تا کم کم موقعش برسه و خب حرفشون کامل منطقیه و قبول کردم.
به نظر آدم با شخصیتی میاد(من آدم سبک نمی پسندم همین که ازش خوشم اومده یعنی سرسنگینه) و خب فعلا در همین حد میدونم که ظاهرا سطح خانواده شونم یا مشابه خودمونه یا کمی بالاتر(دقیق نمیدونم حدس میزنم) از لحاظ تحصیلی هم بیشتر از خودم نباشه کمتر نیست.
شرایط خودمم اینجوریه که یه سال رو جهشی خوندم و امسال کنکورم رو هم دادم و خوب هم دادم و انشالله امسال میرم دانشگاه. ظاهرا به خاطر همین درسم قراره خدمتم به صورت پروژه ای برای دولت باشه ولی خب خودم خدمت نظامی رو هم دوست دارم حالا اینکه تصمیم بگیرم برم یا نه رو هنوز مطمئن نیستم ولی فقط منظورم اینه که شرایط نرفتنش رو دارم. برای کار هم برنامه داشتم امسال برم دنبالش ولی به پیشنهاد درست و منطقی یکی از آشناهامون قرار شد اول یه سال برم دانشگاه و خودم رو به اساتید نشون بدم و منتظر باشم که اونا بهم پیشنهاد همکاری بدن چون اگه الان برم قرار نیست پیشنهاد خوب و خاصی شایسته ی توانایی هام ازشون بگیرم. خلاصه اینکه بر اساس حرفایی که با بابام زدیم تقریبا چهار پنج سال دیگه توانایی خواستگاری رفتن رو دارم و تا اون موقع قراره که فقط سعی کنم بیشتر بشناسمش و دنبال فرصت برای ابراز احساساتم هم بگردم. ولی یه مشکلی که وجود داره اینه که کی باید بهش احساساتم رو بیان کنم که هم خودم خوب شناخته باشمش و هم اون با کس دیگه ای وارد رابطه نشده باشه و کلا همه چی کنسل بشه. این رو هم بگم که گزینه ی خیلی مناسبیه و منطقا افراد مناسب هم خاطرخواه زیاد دارن و از این میترسم که اصلا احساساتم رو نگفته باشم و از دستش بدم.
هدفم کامل ازدواجه با اینکه اعتقادات مذهبی قوی ای ندارم ولی با روابط عشقی نامشروع کامل مخالفم و تا این لحظه هم با دختری دوست نبودم برنامه هم دارم به جز همین موردی که گفتم تا اون موقع با کسی وارد رابطه نشم، فقط رابطه ی فانتزی مدنظرم اینجوریه که احساساتم رو زودتر از زمانی که شرایط رفتن زیر یه سقف داشته باشم رو بیان کنم و دو سه سالی با اطلاع خانواده هامون با هم باشیم تا شرایطم یکی یکی اوکی بشه.
یه مشکل دیگه هم دارم و اون اینه که با توجه به شناختی که از خودم دارم خیلی آدم خوب و باشعوری ام و خوب بودن اخلاقم رو هرکی که منو میشناسه گفته(مخصوصا معلما و اساتیدم حتی اونایی که قرار نبوده ازشون نمره بگیرم، چون خودم رو به خاطر علمی که بهم یاد میدن مدیونشون میدونم)، با ادبم و تاحالا به جز یه بار فحش ناموسی ندادم( کم به خاطرش ضرر نکردم و خیلی پیش اومده به این خاطر که طرف مقابلم بی ادب بوده بحث رو باخته باشم ولی بازم از کارم راضیم) و طرز فکرم هم که گفتم از سنم جلوتره(بخشیش به خاطر جهشم و اینکه در کنار افراد بزرگتر از خودم بزرگ شدمه)، منتها بخش خیلی زیادی از اینایی که گفتم رو نمیتونم در رفتار معمولیم نشون بدم و فقط کسی که یه مدت زیادی باهام آشنا باشه متوجهشون میشه. مطمئنم ایشون وقتی من رو بشناسه قطعا از لحاظ رفتار و اخلاق ازم خوشش میاد فقط نمیدونم چجوری اینارو یکمیش رو از قبل نشونش بدم که در اون تصمیم گیری اولیه اش قبولم کنه تا حالا بعدا بیشتر باهام آشنا بشه.
ممنون میشم راهنماییم کنید???

دیدگاهتان را بنویسید