خانه / پرسش و پاسخ روابط عاطفی / چگونه رابطه خراب شده را درست کنیم؟ نشانه های برگشت به رابطه پس از جدایی

چگونه رابطه خراب شده را درست کنیم؟ نشانه های برگشت به رابطه پس از جدایی

من يك رابطه چهار ماه عاطفي داشتم با دعواهای من رابطه تمام شد. الان يك سال مي گذره از رابطه که تمام شده و من اشتباهات ام را متوجه شدم و تصميم به برگشت به رابطه گرفتم. از طريق يك واسطه تلفني اقدام كردم اما شخص مقابل واكنش تندي نشان داد و گفت كه من نامزد دارم و ديگه حرفي نداره. بازگشت مجدد به رابطه را صلاح مي دونيد؟

مطالب مرتبط: چطوری عشقمو فراموش کنم

پاسخ مشاور به پرسش ” بازگشت دختر به رابطه بعد از جدایی “

سلام دوست عزیز خیلی خوب است که نوع رابطه تان را بررسی کردید و به اشتباهات خود در رابطه پی بردید. اشتیاق شما را برای برقرار ارتباط مجدد با طرف مقابل درک میکنم اما یک رابطه سالم، یک رابطه دوطرفه است که طرفین برای رابطه وقت کافی می گذراند و برای رابطه ارزش قائل هستند.

مطالب مرتبط: بعد از کات چه کنیم

برای بازگشت به رابطه چه چیزهایی را باید بررسی کنید و مد نظر قرار دهید؟

  • اول‌ازهمه، پیشنهاد من این است که در حال حاضر به اشتباهات خود در رابطه پی بردید، روی این موضوع تمرکز کنید و تغییرات را شروع کنید. شما به این قضیه پی بردید که اشتباهاتی دارید پس اگر روی اشتباهات خودتان و نقش خودتان کار کنید چه به این رابطه برگردید و چه برنگردید، به خودتان کمک بزرگی کردید.
  • دلایل بازگشت به رابطه را برای خود بررسی کنید: چه چیزی باعث می‌شود که حس کنید رابطه‌ای که به اتمام رسیده است و حتماً مسائل و مشکلاتی وجود داشته است می‌تواند دوباره زنده شود؟
  • مراقب باشید که به دلیل تنهایی یا فرار از شکست عشقی دوباره به رابطه برنگردید. دلایل شما باید منطقی باشد و مطمئن باشید تمام جوانب رابطه خود را بررسی کردید و نقاط ضعف رابطه خود را در نظر داشته باشید. بازگشت به دلیل حسادت یا فرار از غم تنهایی می‌تواند آسیب‌زا باشد.
  • بازگشت به الگوی ارتباطی که میان شما برقرار بوده است وجود دارد؛ بنابراین نمی‌توانید مسائل گذشته‌تان را نادیده بگیرید و اگر قصد شروع مجدد رابطه را دارید باید مسائل گذشته را بررسی کنید.
  • فرد مقابل شما ممکن است تمایلی به ادامه رابطه نداشته باشد؛ اما شما چیزی را از دست ندادید. روی خودتان کار کردید و تمام تلاشتان را برای شروع رابطه انجام دادید؛ بنابراین دلیلی برای احساس شکست نیست و طرف مقابلتان را تحت‌فشار نگذارید.
  • برای شروع مجدد رابطه می‌توانید نامه بنویسید و اشتباهات خود را مطرح کنید و بگویید در این یکسال به چه چیزهایی فکر کرده‌اید؛ از تمایل خود برای برقراری مجدد رابطه صحبت کنید؛ اما پیشنهاد من این است اگر نامه شما بی‌جواب ماند و تمایلی برای شروع رابطه نداشت از این رابطه بگذرید کمااینکه ممکن است طرف مقابل شما آن‌طور که خودش مطرح کرده است نامزد داشته باشد.
  • این را در نظر داشته باشید که شما بسیار ارزشمند هستید و لایق ستایش و محبت هستید و اول‌ازهمه این عشق و محبت را خودتان باید به خودتان نثار کنید. شما جدا از اینکه چه رابطه را تجربه می‌کنید ارزشمند هستید و باید به نیازها و خواسته‌های خودتان اهمیت دهید.

به امید اینکه بهترین‌ها را برای خودتان بسازید.

گلسا بمانیان

مطالب مرتبط: دوست دخترم باهام سرد شده چیکار کنم

دوستی بعد از جدایی

من با یه پسری آشنا شدم که همکلاس بودیم ۹ ماه باهم دوست معمولی بودیم بعدش که پیشنهاد دوستی داد قبول کردم ولی خب یه چند هفته ای با هم دوست بودیم ولی از اینکه رل زدیم پشیمون شدم و یه جورایی دعوا کردیم میخواستم بدونم اگر بخوام باهاش مثل قبل فقط یه دوست معمولی باشیم آیا این کارم درسته چون به عنوان دوست خیلی باهم خوب بودیم و خیلی خاطره باهم داریم دوست دارم برگردم به شرایط قبل و اون منو میبینه چون همکلاس هستیم دوست ندارم خاطره بدی از هم داشته باشیم. همینکه به من دروغ گفته که با کسی نیست و اینکه با دختر عموش هست این خودش یه مانع بزرگیه برای من. و من وقتی فهمیدم با دختر عمومش هست عکس یه پسری از اقوام رو گذاشتم استوری جوری که نشون بدم با این فرد رلم و از اون موقع دیگه به من پیام نداده

پاسخ مشاور به برگشت به رابطه بعد از جدایی 

شما با آقایی پس از گذشت حدود نه ماه دوستی وارد رابطه شدید اما متوجه شدید که ایشون به شما دروغ گفتند و با دختر عموشون در رابطه هستند.
حالا شما از رابطه با ایشون پشیمون شدید اما قصد دارید که دوباره دوست باشید چون که بنظرتون ایشون دوست خوبی هستند.
ببینید در مورد دوستی با کسی که قبلا باهاش در رابطه بودید موانعی وجود داره‌. شما باید بپذیرید که حتی اگر دوباره بتونید با هم دوست باشید دیگه دوستیتون مثل گذشته نخواهد بود چرا که نگاه های شما نسبت به همدیگه به دلایل شناخت بیشتر و در رابطه بودن تغییر کرده. همچنین ایشون میتونه به صورت مدام یادآور خیانتی باشه که به شما کرده و همچنین ممکنه که علاقه شما برای ادامه دوستی با ایشون در نتیجه وابستگی شما باشه. در این صورت ادامه دوستی میتونه کاری آسیب زا و بسیار اذیت کننده باشه. مثل زخمی که فرصت خشک شدن و ترمیم پیدا نمیکنه و مدام کنده و تازه میشه.
به طور کلی نظرات مختلفی در مورد دوستی پس از پایان یافتن رابطه وجود داره اما وجه اشتراک تمامی این نظرات این هستش که روابط سمی و همراه با فریب که خاتمه پیدا میکننده نباید تبدیل به دوستی بشند چرا که میتونه زمینه ساز آسیب ها و مشکلات جدیدی بشه
بنابراین شما باید اول از همه بپذیرید که حتی اگر دوباره دوست بشید شرایط متفاوت تر از گذشته خواهد بود. ارتباط ایشون میتونه یادآور دروغی باشه که ایشون گفتند و همین مسئله امکان داره که آرامش شما رو سلب کنه و موجب آسیب رسیدن به سلامت روان شما بشه. همچنین امکان داره که علاقه شما به ادامه دوستی با ایشون از روی وابستگی باشه. در چنین حالتی فرد تمامی آسیب های احتمالی رو به جان میخره تا کنار فردی باشه که نسبت بهش احساس وابستگی میکنه. پس باید نهایت دقت خودتون رو بکنید و تمامی این موارد رو در نظر بگیرید. اونوقت قطعا تصمیم گیری راحت تری خواهید داشت.
در تمامی مراحل زندگی موفق و پیروز باشید.
کوشا کوچک آملی
کارشناس مشاوره باما

گردآوری از www.healthline.com

منبع: www.betterhelp.com

مطالب مرتبط: ازدواج در سن کم

مطالب مرتبط: نشانه های یک رابطه اشتباه

6 دیدگاه

  1. سلام من ۲ سال با یه اقایی در ارتباط بودم و هدفمون ازدواج بود اما چون من یک بار طلاق گرفته بودم خانوادش راضی نبودن بهم گف تا بهمن امسال فرصت بده خانوادمو میارم اگه نیومدن خودم میام خیلی هم دوسش داشتم ولی بهمن ک شد گف من هرکار کردم نمیان خانوادم و منم رابطه رو تموم کردم باهاش و الان خیلی داره بهم سخت میگذره بهم گف نشد ب هم برسیم ولی بیا دوستیمونو ادامه بدیم اولش گفتم نه ولی الان ک ۳ هفته میگذره دارم وسوسه میشم دوباره باهاش وارد رابطه شم چون واقعا داره بهم سخت میگذره میخواستم ببینم الان تو این شرایط چه کاری درسته

  2. سلام من با یه نفری نزدیک به سه چهارسال باهم بودیم خیلی همو ذوست داشتیم اطرافیانمون خیلی اذیتمون کردن تا رسید به امسال خواستم جدی برم جلو خواستگاری کنم دوسه باری با خانوادش مطرح کردیم ولی قبول نکردن منم انتظاراتی داشتم از ایشون ایشونم انتظاراتی داشتن جوری رفتار کردم که رابطه قطع شد الان دو سه ماهه باهم نیستیم حالا خواستم بدونم برگردم باهاش ادامه بدم چجور برگردم یا دیگه فراموشش کنم

  3. یه بار من اینستا با یه پسری اشنا شدم و حرف زدیم و با هم وارد رابطه شدیم. قصد هر دومون ازدواج بود. با هم حرف میزدیم. اون میگفت با از نزدیک ببینمت اما من نمی رفتم. چون محیط شهرمون اینجوری باعث می شد. در ضمن پسره هم شهریم بود و خیلی همدیگرو دوست داشتیم. اون منو به خونوادش معرفی کرد و منم همینطور. خلاصه همه چی داشت خوب پیش میرفت که من دانشگاها حضوری شد و من پام لغزید رابطمون سرد تر شد و انقد سرد که همیشه میگفت تو عوض شدی و فلان میگفت میام دانشگاه من قبول نمیکردم. و تو دانشگاه با یه پسر دیگه اشنا شدم اما رابطمون به جز یک ماه با اون ادامه نداشت و دیدیم مناسب هم نیستیم. تو این مدت هم پسر قبلی بارها و بارها اومد و گفت نظرت عوض نشده و من هربار مصمم تر گفتم نه. اخه گفت میایم خواستگاری من قبول نمیکردم میگفتم زوده و شرایطشو من ندارم. الان که حدودا یک ساله از جدا شدنمون میگذره من هر روز بهش علاقمند تر میشم اما نمیدونم چطوری بهش بگم برگردیم. همیشه چتامونو با همدیگه میخونم عکساشو نگاه میکنم و…

  4. ۳۰ سالمه مجردم مونث دیپلم با مردی آشنا شدم با هم رابطه داشتیم دو سال ولی خانوادش مذهبی بودن نتونسیم ازدواج کنیم نامزد کرد جدا شدیم ولی با ی پیام از طرف ایشون که منو ببخش بهم برگشتیم میگه نامزدش دوست نداره و تو رابطه ایم میدونم اشتباهه میخام جدا شم ولی بازم به هم برمیگردیم

  5. سلام من حدود ۲ سال از پسری خوشم میاد و فکر میکنم که دوسش دارم همون حدود دوسال پیش به این آقا از حسم گفتم اما متاسفانه طرد شدم تو این مدت نتونستم فراموشش کنم و گاهی ایشونو داخل جمعی میبینم اما هرگز باهاشون هم صحبت نشدم و خیلی اوقات طوری رفتار میکنم که اصلا نمیبینمش اما در حقیقت دوسش دارم و رفتار آریه هستش. حدودا یک هفته پیش در فضای اینستا به ایشون پیام دادم و ازش دعوت کردم که باهم یه قرار دوستانه بشیم و ایشون قبول کردن و قرار شد که اطلاع بدن. می‌خوام که چندروز دیگ دعوتش کنم به یه کافه و احتمال میدم که بیاد ترسم اینه که نمی‌دونم وقتی دیدمش چه جوری رفتار کنم آیا دوباره از احساساتم بگم یا اینکه فقط صحبت های دوستانه باشه

  6. من 5 سال با شخصی تو رابطه بودم این اوایل خیلی دیر جواب من رو میداد و همش بحث میکردیم و وقتی ازش سوال میپرسیدم میگفت چیزی نیست ناخواسته ناراحت شدی بعد از چند مدت بعد از چند ساعت جوابم رو داد من هم شروع به حرف زدن کردم که چرا اینطور شده و با خیلی رفتار سرد به من گفت میخواهم تنها باشم یه مدت منم قبول کردم اما بعد از چند روز گفت من نمی تونم با تو بمونم هیچ حسی ندارم من هم هر چقدر دلیلش رو پرسیدم چیزی نگفت من هم قبول کردم و خداحافظی کردم اون هم گفت من همیشه به فکرتم و بعد از تو با کسی نمیرم و خداحافظ. اواخر دیر جوابم رو میداد و این اوایل هر بار می خواستم ببینمش هی قرار رو به تاخیر می انداخت و همش من بهش زنگ میزدم و من برای خوبی ی رابطه مون تلاش میکردم و خودش هم متوجه میشد. دوبار خواست بره و کات کنه اما من رفتم پیش ایشون و با کلی خواهش خواستم که بمونه و اون هم قبول کرد اما خودش پا پیش نمی گذاشت.الان اگ باهاش تماس بگیرم و بخوام که برگرده و بگم که هنوزم مثل قبل دوستش دارم و اگر از من خطایی سر زده بگه اون هیچ چیز نمیگه و شاید بگه که نه نمیخوام برگردم چون حسی ندارم

دیدگاهتان را بنویسید