خانه / پرسش و پاسخ مشاوره ازدواج / بهترین مشاوره قبل از ازدواج | مشاوره ازدواج خوب در تهران
مشاوره خوب
مشاوره ازدواج خوب بهترین روانشناس خانواده

بهترین مشاوره قبل از ازدواج | مشاوره ازدواج خوب در تهران

تصمیم به ازدواج یکی از مهمترین انتخاب های زندگی هر انسان در زندگی است. بنابراین طبیعی است که دختر و پسر برای انتخاب همسر شایسته به دنبال یافتن بهترین مشاوره قبل از ازدواج باشند. یک مشاور ازدواج خوب می تواند با کمک دانش و تجربه خود، دختر و پسر را در دوران دوستی قبل از ازدواج  از تصمیم خود مطمئن سازد.

انتظارات دختر و پسر از یک مشاوره ازدواج خوب

یک روانشناس و مشاوره ازدواج خوب بر اساس دانش و تجربیات خود، به خوبی می تواند میزان تفاهم زوج را تشخیص دهد. در واقع، مشاور با پرسیدن سوالات قبل از ازدواج می تواند به زوج این اطمینان را دهد، آیا زوج مناسبی برای ازدواج و شروع زندگی مشترک در کنار هم هستند.

موضوعی که باید در انتخاب یک مشاوره ازدواج خوب در نظر داشت، روش تشخیص و شیوه راهکارهای این مشاور در شناخت میزان تفاهم دختر و پسر برای ازدواج است.

در یک مشاوره قبل از ازدواج خوب، دختر و پسر با هدایت روانشناس، باید به شناخت صحیحی نسبت به ازدواج، خودشناسی در ازدواج، سختی های زندگی مشترک، مهمترین دلایل طلاق از نظر روانشناسی و راههای مقابله با اختلافات زناشویی دست یابند.

یک مشاور ازدواج خوب به زوج آگاهی می دهد که ازدواج هرگز موضوعی احساسی نیست و هدف از ازدواج را برای دختر و پسر به خوبی شرح می دهد.

یک روانشناس ازدواج خوب به زوج در مورد نشانه های ازدواج اشتباه و سرگذشت زندگی مردان و زنانی که بر اساس احساسات و هیجانات و بدون شناخت و مطالعه ازدواج کردند آگاهی می دهد.

وقتی هدف از ازدواج برای دختر یا پسر مشخص نیست، یعنی دختر یا پسر آمادگی برای ازدواج را پیدا نکرده و فقط برای رهایی از فشار خانواده و همسالان، دیر شدن سن ازدواج یا رهایی از غم و اندوه درونی تصمیم به ازدواج گرفته است.

وقتی دختر یا پسر معیارهای ازدواج مشخصی در انتخاب همسر ندارد و به جای تمرکز بر ارزشهای و خصوصیات اخلاقی، بر منافع و موارد مالی یا ظاهری تکیه می کند، نشانه خطری برای تصمیم به ازدواج است.

یک مشاوره ازدواج خوب دختر و پسر را از عواقب تصمیم به ازدواج از روی احساسات مطلع می سازد. اگر احساس کند دختر یا پسر مشکلات درونی دارد و برای رهایی از مشکلات گذشته تصمیم به ازدواج گرفته باید آنها را برای تغییر به نگاه خود به ازدواج تشویق کند.

در حقیقت، یک مشاوره ازدواج خوب هرگز به زوج توصیه نمی کند، قبل از درمان مشکلات درونی و افزایش آگاهی نسبت به خود تصمیم به ازدواج بگیرند. دختر و پسر باید قبل از انجام مشاوره ازدواج به دنبال مشاوره فردی باشند. یعنی دختر و پسر هر کدام به صورت مجزا زیر نظر مشاوره روانشناسی قرار بگیرند. در مشاوره فردی، دختر و پسر با افزایش عزت نفس و تقویت اعتماد به نفس، می توانند تصمیم بهتری در مورد آینده زندگی خود بگیرند.

موضوع مهم دیگری که یک مشاوره ازدواج خوب به زوج می آموزد، تقویت مهارت های درون فردی و برون فردی است.

یک روانشناس ازدواج خوب با تقویت مهارت خودآگاهی، مهارت مقابله با احساسات منفی، مهارت کنترل خشم، مهارت ارتباط صحیح با همسر که از طریق آموزش و تمرین آموخته ها صورت می پذیرد، به زوج در انتخاب همسر مناسب و دستیابی به ازدواج موفق کمک می کند.

آیا مراجعه به یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج خوب تضمینی برای ازدواج موفق است؟

موضوع مهم دیگری که باید در هنگام یافتن مشاوره ازدواج خوب به آن توجه کرد، پرهیز از نگاه احساسی به مشاوره ازدواج است. بسیاری از دختر و پسرهای جوان نگاه درستی به مشاوره ازدواج ندارند. در حقیقت آنها تصمیم خود برای ازدواج با هم را گرفته اند و فقط از یک مشاور ازدواج خوب انتطار دارند مهر تاییدی بر انتخاب آنها بزند تا خیالشان در مورد ازدواج راحت باشد.

در روانشناسی این به معنای خودفریبی و تصمیم احساسی در ازدواج است. یعنی دختر و پسر بدون دانش و آگاهی لازم، فقط از روی احساسات و آگاهی سطحی، تصمیم به ازدواج گرفته و حاضر نیستند در جلسه مشاوره ازدواج پاسخ مخالف با انتظارات دریافت کنند.

متاسفانه برخی از مراکز مشاوره تعهد اخلاقی نسبت به این موضع ندارند و برای خوشحال کردن دختر و پسر به آنها پاسخ مثبتی برای ازدواج با هم می دهند.

یک فرد موفق در انتخاب همسر آینده خود عجله نمی کند، او اول تلاش می کند تا قبل از ازدواج به خودشناسی برسد، نقاط ضعف و قوت خود را کشف کند، خصوصیات اخلاقی منفی و نواقص اخلاقی خود را شناخته و در صدد رفع آن برآید.

حال با چنین شناخت نسبی که از خود دارد، بهتر می تواند فرد مناسبی برای ازدواج ا انتخاب کند. همسری با ارزشها، طرز فکر، اهداف و علایق مشترک با خود. فردی که بتواند یک عمر در کنار او یک رابطه پایدار را در کمال خوشبختی سپری کند.

یک دختر و پسر آگاه باید پس از مراجعه به یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج خوب به این نگرش مثبت دست یابد که دستیابی به یک ازدواج موفق مستلزم افزایش آگاهی و صرف تلاش و انرژی است. او باید به این نگرش برسد که یک مشاوره ازدواج خوب معجزه نمی کند. بلکه یک مشاور ازدواج به زوج آگاهی می دهد، نگاه آنها را به زندگی و رابطه تغییر می دهد.

نکات مهم در مشاوره ازدواج

زندگی مشترک سرشار از مشکلات است. اگر در مقابله با اختلافات زناشویی، زن و مرد حرف همدیگر را نفهمند، نگاه متفاوتی به مشکلات زندگی داشته باشند و نتوانند از طریق گفتگو و ارتباط صحیح با همسر، این اختلافات را حل کنند، این ازدواج نتیجه ای جز شکست و ناکامی دربر ندارد.

در پایان به دختر و پسرهای جوان که به دنبال یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج خوب می گردند یادآوری می کنم، هرگز از روی احساسات یا فشارها ازدواج نکنید. ترس از تنهایی، ترس از قضاوت دیگران و بسیاری از احساسات منفی ممکن است شما را به سمت یک ازدواج اشتباه سوق دهد.

یک مشاور و روانشناس ازدواج خوب فقط می تواند به شما نگرش بهتری در مورد ازدواج بدهد، حال این تصمیم شماست با مطالعه کتاب و تحقیق بیشتر، برای رسیدن به آگاهی بیشتر در مورد خود و زندگی بعد از ازدواج گام بردارید.

همچنین روش صحیح شناخت قبل از ازدواج از طریق ارتباط سالم و اصولی کمک فراوانی برای اطمینان از انتخاب درست همسر آینده به شما خواهد کرد.

بهترین دکتر مشاوره قبل از ازدواج کجاست؟

در مشاوره قبل از ازدواج شما و همسر آینده‌تان طی یک سری جلسات کاملا خصوصی و محرمانه توسط روانشناس‌هایی که تجربه بسیار بالایی در زمینه مهارت‌های همسرداری، انتخاب همسر شایسته، انگیزه‌های ازدواج، سنجش صداقت زوج‌ها، میزان آمادگی قبل از ازدواج، تصمیم‌گیری دور از احساسات و وابستگی عاطفی به خواستگار خود و بسیاری دیگر از موضوعات روانشناسی که در صورت عدم توجه به آنها شکست و درخواست طلاق از طرف همسر را به همراه دارد، مشاوره می‌شوید.

در حقیقت مشاوره ازدواج به زوج اطمینان خاطر می‌دهد که در انتخاب همسر آینده خود اشتباه نکرده‌اند و متوجه خواهند شد که چقدر نسبت به همسر خود آشنایی و آگاهی دارند. البته در مشاوره ازدواج معمولا پس از شناخت دختر و پسر از یکدیگر، مشاور نقاط قوت و ضعف، توانایی‌ها، میزان مهارت‌های زندگی و روانشناسی تیپ شخصیت زوج را شناسایی می‌کند و به شما یادآور می‌شود.

همچنین بر اساس معیارهای انتخاب همسر به شما توضیح می‌دهد چقدر برای دستیابی به یک ازدواج موفق آمادگی دارید و چه کارهایی را باید برای آمادگی در ازدواج خود انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید با اطمینان خاطر زندگی مشترک خود را آغاز کرده و ازدواج شادی داشته باشید.