خانه / پرسش و پاسخ روابط عاطفی / دوست پسرم رابطه میخواد چکار کنم؟ رابطه با دوست پسر
رابطه با دوست پسر
رابطه با دوست پسر میخواد اصرار

دوست پسرم رابطه میخواد چکار کنم؟ رابطه با دوست پسر

احساس فشار از طرف دوست پسر برای داشتن رابطه جنسی، یک خبر خوب برای هرگونه رابطه ای نیست. روابط خوب و سالم همواره حول محور اعتماد و ارتباط متقابل می‌گردد و احساس اینکه شما مجبور به انجام کاری که لزوماً نمی‌خواهید انجام دهید، به‌خصوص کاری مثل داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج می‌تواند به احساس و نگاه شما در مورد ادامه رابطه با دوست یا نامزدتان تأثیر منفی بگذارد.

این اصرار به داشتن رابطه جنسی می‌تواند اعتماد شما به نامزدتان را از بین ببرد و همچنین ممکن است بر عزت نفس شما تأثیر منفی بگذارد.

چه موقع این در یک رابطه موضوع داشتن سکس با دوست پسر مشکل‌ساز می‌شود؟

ممکن است یکی از شما نسبت به دیگری انگیزه یا میل جنسی بالاتری داشته باشد یا بخواهد در روابط کمی نزدیک تر شود. یا ممکن است یکی از شما دوست داشته باشد صبح رابطه جنسی داشته باشید، درحالی‌که دیگری شب ترجیح می‌دهد. اما این مواردی است که با ملاحظه و همدلی، می‌توانید روی آن کار کنید. با این امید که بتوانید از طریق سازش و مصالحه در مورد برقراری رابطه به تفاهم برسید.

اما بین ترجیحات و تمایلات مختلف جنسی و احساس اینکه شما به اجبار مجبور به پذیرش چیزی شوید تفاوت وجود دارد. در حقیقت، اصرار دوست پسر برای داشتن رابطه جنسی باعث احساس ناراحتی و نارضایتی در شما می‌شود.

ترس از دست دادن در رابطه

اصرار دوست پسر به رابطه جنسی

اگر صادقانه از خود بپرسید، ممکن است بتوانید احساس خود را ارزیابی کنید. اما به‌عنوان یک قاعده کلی، از خود سؤال کنید آیا در این رابطه حق انتخاب دارید یا خیر؟ آیا احساس می‌کنید دوست پسر شما برای بحث در مورد  شرایط داشتن رابطه جنسی اهل مذاکره است؟ یا اگر می‌خواهید این مسئله را مطرح کنید، با واکنش منفی او مواجه خواهید شد؟

آیا شما احساس می‌کنید، حتی اگر اوضاع آشفته بود، می‌توان بدون اینکه کنترل احساسات خود را از دست بدهید، موضوع را مطرح کنید؟ یا اینکه این ایده به تنهایی شما را عصبی می‌کند؟

چه نوع گفتگویی راجع به رابطه جنسی با دوست پسر خود دارید؟ آیا احساس می‌کنید همیشه به خاطر رد درخواست دوست پسر خود برای داشتن رابطه از طرف او تحت فشار هستید؟

آیا دوست پسر شما در اصرار به داشتن رابطه به شما توهین می‌کند یا به شما آزار می‌رساند؟ یا اینکه سعی می‌کند در اصرار بر داشتن رابطه طوری رفتار کند تا شما در این شرایط احساس گناه کنید؟

شاید اوضاع به همین سادگی آشکار نباشد. مثلاً شاید دوست پسر شما اگر تمایل به داشتن رابطه جنسی با او ندارید، به شما بی‌محلی کند، یا رفتار طعنه‌آمیز و غیردوستانه‌ای از خود نشان دهد.

مشاوره رایگان

اگر برخی از موارد فوق برای شما آشنا به نظر می‌رسد، ممکن است شما در یک رابطه پایدار و سالم قرار ندارید و شاید مورد سوء استفاده جنسی قرار بگیرید. در چنین شرایطی، درک این نکته مهم است که داشتن رابطه اصلاً خوب نیست و این چیزی نیست که شما برای حل آن با شریک خود به تفاهم برسید.

اگر قادر به صحبت کردن هستید، اگر احساس می‌کنید می‌توانید در مورد کارها با دوست پسر خود صحبت کنید، بنابراین ممکن است مفید باشد که سعی کنید مکالمه‌ای صریح و صادقانه داشته باشید.

ما می‌دانیم که صحبت کردن در مورد رابطه جنسی مشکل و گاهی اوقات شرم آور است، اما همچنین می‌تواند یک روش عالی برای شروع حرکت به سوی تفاهم متقابل باشد.

همچنین صحبت کردن در مورد داشتن رابطه جنسی می‌تواند به شما کمک کند تا از ایجاد احساس رنجش و تنفر در رابطه دوستی شما در بلندمدت جلوگیری کند.

نشانه های مردی که شما را برای رابطه میخواد

چه جوابی به درخواست رابطه از طرف دوست پسر بدیم؟

به همان روشی که در مورد مباحث دیگر با دوست پسر خود گفتگو می‌کنید. سعی کنید زمانی را برای گفتگو در موردنظر خود درباره داشتن رابطه جنسی پیدا کنید که هر دو آرام هستید.(نه در هنگام بحث و دعوا با دوست خود).

همچنین می‌توانید این گفتگو را هنگامی‌که دور از خانه هستید یا در حال انجام کارهای دیگر مثلاً  پیاده‌روی شروع کنید. بعضی‌اوقات، قرار گرفتن در یک مکان جدید باعث می‌شود احساس بهتری برای طرح مسائلی که نسبت به آن‌ها راحت نیستید، به شما بدهد. سعی کنید آنچه را که باید در مورد شرایط داشتن رابطه جنسی به شریک خود بگویید را به‌طور شفاف همراه با احساس همدلی بیان کنید.

در هنگام اصرار دوست پسر شما برای داشتن رابطه جنسی به او واکنش تندی نشان ندهید. بلکه به‌آرامی و خونسردی به‌طور کامل دلایل خود را توضیح دهید.

از احساسات خود و اینکه تحت چه شرایطی و در چه زمانی از داشتن رابطه جنسی با شریک خود احساس لذت می‌برید با او صحبت کنید.

رابطه با دوست پسر قبل ازدواج

همچنین مهم است به خواسته‌ها و نظرات شریک خود نیز خوب گوش دهید. همان‌طور که گفته شد، یک رابطه دوستی خوب همواره بر پایه اعتماد متقابل استوار است. بخش بزرگی از یک رابطه سالم بر پایه شنیدن و درک نظرات یکدیگر است.

شاید دوست پسر شما هیچ تصوری از احساسات شما نسبت به این موضوع نداشته باشند و پس از شنیدن دلایل شما، از اصرار خود برای داشتن رابطه جنسی احساس پشیمانی و گناه کند.

شاید قبلاً گمان می‌کرد که دلیل رد درخواست آن‌ها برای داشتن رابطه جنسی به خاطر عدم جذابیت جنسی اوست و حالا که دلایل قانع‌کننده شما را درک کردند از اصرار خود برای داشتن رابطه جنسی تغییر نظر دهد.

این‌ها فقط مثال‌هایی هستند، اما هنگامی‌که شما در مورد احساسات و نظرات خود راجع به داشتن رابطه جنسی با شریک خود صحبت می‌کنید واقعاً در مورد تغییر رفتار شریک خود شگفت‌زده خواهید شد.

گاهی اوقات، فقط با درک دیدگاه یکدیگر،  رابطه دوستی شما شروع به بهتر شدن می‌کند. بعضی‌اوقات، آنچه احساس می‌کردیم در ادامه رابطه با شریک خود اشتباه است به دلیل داشتن درک اشتباه از نظرات و انتظارات یکدیگر بود.

اما گاهی اوقات، ممکن است شما و شریک زندگی‌تان ایده‌ها و ترجیحات متفاوتی داشته باشید و شاید لازم باشد راهی برای سازش و تفاهم پیدا کنید.

در داشتن اختلاف نظر در رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد. درواقع، بعید به نظر می‌رسد که شما و شریک زندگی شما در مورد همه‌چیز به توافق برسید. اما مهم است که شما بتوانید علناً درباره این اختلافات بحث و گفتگو کرده و آن‌ها را به سمت ایجاد تنش پیش نبرید. همچنین مهم است که شما بتوانید علناً درباره این اختلافات بحث و گفتگو کرده و آن‌ها را به سمت ایجاد تنش در پیش نبرد.

مطالب مرتبط: پسری که دختری را برای ازدواج بخواهد

اگر در رابطه تحت فشار و اجبار دوست پسر خود قرار گرفتید چه؟

در مورد مجبور شدن به رابطه با دوست پسر یا احساس مورد سوءاستفاده قرار گرفتن، ممکن است انجام این مکالمه به این طریق امن نباشد. اگر گمان می‌کنید این چیزی است که اتفاق می‌افتد، مهم است از خود بپرسید: آیا من خودم را در معرض خطر قرار می‌دهم تا با دوست پسرم صریح صحبت کنم؟

اگر احساس می‌کنید درصورتی‌که قاطعانه به درخواست دوست پسر خود برای داشتن رابطه جنسی پاسخ منفی دهید، خطری یا تهدیدی متحمل حال شما شود، مهم است که امنیت خود را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهید.

گاهی اوقات، بهتر است در صورت عدم احساس امنیت در رابطه، از دیگران درخواست کمک کنید. اگر در بین دوستان یا اعضای خانواده خود کسی هست که احساس می‌کنید می‌توانید به او اعتماد کنید، با او مشورت کنید تا راه‌حل مناسبی برای رفع این خطر و تهدید به شما ارائه دهد.

بازهم  تکرار می‌کنم، ما می‌دانیم که صحبت کردن در مورد این نوع مسائل می‌تواند ناخوشایند یا شرم آور باشد، اما اگر احساس خطر یا گرفتار شدن کردید، کمک از دیگران می‌تواند بسیار مفید باشد. ممکن است که شما و شریک زندگی‌تان با کمک یک دکتر روانشناس بتوانید در مورد رفع اختلاف‌ها در مورد  داشتن روابط جنسی صحبت کنید.

به‌عنوان مشاوره ازدواج ما اغلب با زوج‌هایی کار می‌کنیم که در چنین شرایطی مورد سوء استفاده جنسی قرارگرفته‌اند و بسیاری از مشاوران ما برای مقابله با این مشکل، آموزش‌دیده‌اند. ممکن است از شما بخواهیم که قرار ملاقات فردی بگیرید، بنابراین می‌توانیم تصمیم بگیریم که مشاوره برای شما مفید است یا خیر.

به همین ترتیب، اگر دوست دارید از محل دیگری دریافت کمک داشته باشید، اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی (آن‌ها همچنین به افرادی که در معرض سوءاستفاده عاطفی یا جنسی قرار دارند) کمک می‌کنند، مشاورانی را آموزش داده‌اند که می‌توانند به شما کمک کنند در صورت استفاده از کمک‌های حرفه‌ای و اینکه چه کسی می‌تواند پشتیبانی عاطفی را انجام دهد، به شما کمک کنند. شما می‌توانید با شماره 123 به‌صورت رایگان با آن‌ها تماس بگیرید.

رابطه با دوست پسر قبل ازدواج

من یک سال دو ماه میشه که با آقا پسری تو رابطه هستم ، ایشون قبلا درخواست رابطه جنسی کرده بودن ولی من قبول نکردم و میخواستم بعد از ازدواج باشه . خانواده هامون تقریبا ۷۰ درصد درجریان هستن دوستیِ ما هستن و یکم مخالفت کردن برای ازدواجمون اما مخالفتشون زیاد نبود . ایشون زیاد از من درخواست رابطه جنسی نمیکرد ولی این مدت یکم بیشتر شد و در نهایت امشب یه موقعیتی پیش اومد که تقریبا به زور بامن رابطه برقرار کردن و بکارتمو از دست دادم. ما خیلی همو دوست داریم و قصدمونم واقعا ازدواجه و از هر لحاظی من ایشونو بررسی کردم و مناسبه اما حسی که الان دارم اینه: عذاب وجدان از اینکه نمیخواستم الان این اتفاق بیفته، سردرگمی ،ترس از آینده که اگه به هر دلیلی ازدواج نکردیم من چی میشم؟ آبروم چی؟ آیندم چی؟ اگه آزمایش خونمون به هم نخوره چی؟ اگه خانواده ها موافقت نکنن چی؟ اگه من با یکی دیگه ازدواج کنم حالا که بکارتمو از دست دادم چی؟ این راه باز نشه که فقط بخواد از من سواستفاده کنه ؟‌ من از الان به بعد باید چیکار کنم؟ میدونم با این اتفاقی که افتاده پس ممکنه هر دفعه بخواد با من رابطه داشته باشه ،چیکار کنم در این زمینه؟ میخوام جوری نشه حالا که به خواستش رسیده ولم کنه بره یه وقت .‌ و اینکه ما هردوتامون ۲۳ سالمون هست ، ایشون هم سرکارن هم وضعیت مالیشون خوبه هم خانوادش با اصل و نسبن.

پاسخ مشاور به سوال غذاب وجدان از داشتن رابطه با دوست پسر

با توجه به اینکه قصد شما از برقراری رابطه ازدواج است و احساس خوبی نسبت به رابطه جنسی از ازدواج ندارید و نزد خانواده ی شما نیز این مسئله پذیرفته شده نیست، بهتر است قاطعانه این موضوع را با دوست پسر خود در میان بگذارید که دیگر قصد داشتن رابطه ی جنسی خارج از چارچوب ازدواج با او ندارید و ترجیح می دهید رابطه ی جنسی را پس از ازدواج داشته باشید. اینکه یک پسر نیاز جنسی داشته باشد، امری طبیعی است، اما اگر به زور و بی توجه  به عدم تمایل شما با شما رابطه برقرار کرده است، نشانه ی خوبی نیست، زیرا رابطه ی جنسی باید بر اساس تمایل دو طرف باشد و در غیر این صورت، حتی اگر بین دو طرفی که در ارتباط عاطفی اند با اعمال زور انجام شود، تجاوز به حساب می آید و شما باید در این مورد نیز با او صحبت کنید که در صورت تکرار دوباره ی چنین اتفاقی با او قطع رابطه خواهید کرد.

در چنین مواردی باید برای بیان خواسته ی خود جرات مندی و قاطعیت به خرج دهید و مرزهای خود را تعیین کنید، ما انسان ها حتی در صمیمی ترین روابط خود نیز باید مرزگذاری داشته باشیم. اگر قرار است شخصی ما را به خاطر این که مخالفت خود را با او ابراز داشته ایم، رها کند، یعنی این شخص به خواسته ها و نیازهای ما احترام نمی گذارد و فقط خواسته و نیازخودش برای او اهمیت دارد. پس بدون نگرانی، قاطعانه با او در این موارد صحبت کنید. همچنین این کار، محکِ خوبی هم در مورد اوست که چگونه، به این صحبت های شما واکنش خواهد داد.

اما اگر شما نیز در برقراری رابطه جنسی تمایل داشته اید اما صرفا به خاطر آبرو و شرایط و نگرانی هایی دارید، (که نگرانی های به جایی محسوب می شوند) ولی در عین حال نمی خواهید رابطه ی خارج از ازدواج با او داشته باشید، باید از او بخواهید برای ازدواج پیش قدم شود و مقدمات ازدواج یا نامزدی را فراهم کند. چون احتمالا چنین مشکلات و چالش هایی ادامه دار خواهد بود.

به خصوص پس از صحبت قاطعانه و هم چنین درخواست شما برای اینکه رابطه تان در قالب ازدواج ادامه پیدا کند و دیدن واکنش طرف مقابل شما متوجه خواهید شد او چقدر با شما صادق است یا قصد او صرفا سواستفاده از شما بوده یا خیر.

نکته ی دیگری که بهتر است در نظر داشته باشید این است، اگر در طی این جریان شما تشخیص دادید که این فرد شخص مناسبی برای ازدواج با شما نیست، خود را ملزم به ادامه این رابطه و ازدواج با این شخص، صرفا به این دلیل که با او رابطه ی جنسی داشته اید، ندانید و همچنین این را بدانید که در رابطه جنسی ایی که یک نفر با اعمال زور رابطه برقرار می کند شما مقصر نیستید، فردی که این رابطه را بدون خواست و تمایل شما برقرار کرده است مقصر است. مسئولیت شما در تعیین سرنوشت تان و انتخاب درست شماست. فراموش نکنید که ازدواج یک امر سرنوشت ساز و طولانی است و بسیار مهم تر است که با شخص مناسبی ازدواج صورت گیرد تا اینکه نگران حرف مردم بود، پس این مسئله نباید باعث شود که شما تصمیم عجولانه ایی درباره ی ازدواج بگیرید و جوانب امر را نسنجید. اما اگر انتخاب این فرد هم به لحاظ احساسی و هم عقلانی اطمینان کسب کرده اید و در هنگام برقراری رابطه خود شما نیز متمایل بوده اید، بهتر است مسئله ی ازدواج را به طور جدی با او مطرح کنید.

همچنین مراجعه به روانشناس پیش از ازدواج نیز بسیار کمک کننده است و باعث می شود از یک نگاه حرفه ایی بهره بجویید و بتوانید تصمیم عاقلانه ای در این باره بگیرید. به خصوص وقتی هر دو نفر به طور همزمان به یک روانشناس، مراجعه کنید.

امیدوارم نکات گفته شده به شما در تصمیم گیری کمک کند. موفق و موید باشید.

مطالب مرتبط: ازدواج در سن کم

دیدگاهتان را بنویسید