خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / احترام به همسر ؛ احترام زن و مرد در زندگی مشترک
احترام به همسر

احترام به همسر ؛ احترام زن و مرد در زندگی مشترک

  • چگونه به همسر خود احترام بگذاریم؟

تصور کنید شما یک مهمانی برگزار می‌کنید. همسر شما با عشق، کیکی را می‌پزد و برای مهمانان می‌آورد اما تزئین روی کیک خراب است و شما عصبانی می‌شوید و صبر نمی‌کنید که مهمان‌ها بروند و شروع به انتقاد از همسر در مقابل جمع می‌کنید‌. آیا آن وضعیت بی احترام به همسر نیست؟ شما نمی‌خواهید چنین شرایطی در زندگی شما به وجود بیاید و می‌توانید اطمینان یابید اگر به همسر خود احترام بگذارید این اتفاق نمی‌افتد.

در این مقاله از سایت مشاوره باما راههای احترام به همسر را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

 دلایل لزوم احترام به همسر

جواب ساده است: زن و شوهر نیازمند این هستند که مانند دو فرد بالغ به یکدیگر احترام بگذارند. زن و شوهر در یک ازدواج برابر هستند.  مردان خواستار عزت نفس و احترام هستند درحالی‌که زنان به دنبال محبت ، حفظ رابطه عاشقانه و اعتماد در رابطه هستند.  البته این بدان معنا نیست که زنان به احترام نیاز ندارند.

احترام به شوهر او را تشویق می‌کند، وظایفش را به‌عنوان بزرگ خانواده با تمام وجود انجام دهد. او این اطمینان را به دست می‌آورد که می‌تواند از عهده انتظارات همسر خود برآید و شما همیشه آنجایید که حمایتش کنید. اگر شما مایل هستید که همسرتان را برای هر عملی سرزنش کنید، او از بار مسئولیت‌هایش شانه خالی می‌کند.

در اینجا دلایل بیشتری وجود دارد چرا باید به همسر خود احترام بگذارید:

  • او خانواده خود را ازلحاظ احساسی و مالی حمایت می‌کند.
  • او یک آدم سخت‌کوش است که دائماً تلاش می‌کند خانواده خود را شاد سازد.
  • همسر شما یک الگوی رفتاری برای فرزندان است.
  • او بی‌قیدوشرط عاشق شماست و در هنگام بروز مشکلات زندگی در کنار شما می‌ماند.
  • او به شما اعتماد دارد و با هر مشکل شخصی که دارد به یاری شما می‌آید.
  • احترام به او، نقش مثبت او به‌عنوان همسر و پدر فرزندان را تصدیق می‌کند.
  • احترام به همسر به او انگیزه می‌دهد و او را مایل می‌سازد که شما را بیشتر دوست بدارد.

بنابراین، متقاعد شده‌اید که احترام به همسر می‌تواند باعث شگفتی‌هایی در رابطه شما با او شود؟ پس ممکن است بخواهید بدانید چگونه به همسر خود احترام بگذارید.

مهم‌ترین راههای احترام به همسر

روش‌های ساده‌ای برای احترام به همسر وجود دارد. آن‌ها را علامت‌گذاری کنید تا ببینید شما قبلاً کدام‌یک از آن‌ها را انجام داده‌اید:

خواستار مشاوره با همسر خود باشید

در روند تصمیم گیری های زندگی مشترک ، همسر خود را سهیم کنید، او با این کار احساس با ارزش بودن خواهد کرد.  به او نشان دهید که شما به پیشنهاد‌ها و نظرات همسر احترام می‌گذارید. ولی او را مجبور به تصمیم گیری های شخصی نکنید.

برای مثال، او نیاز نیست هر روز برای منوهای ناهار یا شام تصمیم بگیرد، یا لباس‌ها و کفش‌هایی برای شما انتخاب کند. بگذارید گفتگو با همسر بر روی مسایل مهم زندگی مانند امور مالی خانواده ، تحصیلات و تربیت کودکان شکل  بگیرد.

اولویت‌های همسر خود را به خاطر داشته باشید

وقتی توصیه‌های همسر خود را در زندگی به کار می‌برید، انتخاب‌هایش را به یاد داشته باشید تا دفعه بعد بدانید چه چیزی می‌خواهد. همچنین، سلیقه‌هایش را درک کنید.  برای مثال، اگر او امروز برای رفع کسالت مرخصی کاری گرفته و در خانه است، احتمالاً انتظار دارد شما امروز خرید خانه را انجام دهید.

تعریف از همسر در جمع

در هنگام گفتگو با جمعی از دوستان یا خانواده خود در مورد خصوصیات خوب همسر صحبت کنید اگرچه، این بدان معنا نیست که شما مجبورید درباره خصوصیات همسر خود به طرز ناخوشایندی اغراق کنید که باعث رنجش افراد گروه یا خجالت همسر شود. یک تعریف صادقانه پیوند زناشویی شما را بسیار محکم کرده و همسر شما از این کار شما قدردانی خواهد کرد.

همچنین مطمئن شوید که همسرتان را مقابل بچه‌ها تحسین می‌کنید، زیرا او الگوی رفتاری فرزندان است و فرزندان به دنبال راهنمایی و هدایت او هستند.

شرایط کاری همسر خود را درک کنید

به شغل و وظایف کاری همسر خود علاقه نشان دهید. اگر زنان به مهارت‌ها، استعدادها و توانایی‌های همسر خود بی توجه باشند، آن‌ها احساس ناامیدی و سرخوردگی می‌کنند.

همواره برای همسر خود یک منبع ایجاد انگیزه باشید، به‌قدری که همسر شما برای به دست آوردن آرامش در روزهای سخت به شما تکیه کند. انتقاد مداوم  از همسر و ایراد نظرات منفی در مورد شغل و کار همسر می‌تواند  مانع ایجاد اعتماد به نفس در همسر شما شود.

اگر شما او را آشفته می‌بینید، یک گفتگوی دوستانه با او داشته باشید تا در مورد شغلش بیشتر بدانید ولی از او سؤالات زیادی نپرسید.

در احترام به همسر خود روشنفکر باشید

از نظرات و تصمیمات همسر خود استقبال کنید. پیشنهاد‌های او را کنار نگذارید، زیرا این امر او را از تلاش و کوشش در زندگی دلسرد می‌کند. بااین‌حال، توصیه‌های او را کورکورانه دنبال نکنید .  قبل از انجام دادن، آن را ارزیابی کنید.

تحسین خود را نسبت به او به زبان بیاورید

 هرگز تحسین خود را نسبت به او پنهان نکنید. شما ممکن است او را تحسین کنید ولی اگر اجازه ندهید که او بفهمد، بی‌فایده است. همسر شما این قدردانی شما را دوست خواهد داشت و احساس می‌کند که تمام کارهای سختش اثر بخش بوده است. او به دنبال تصدیق و قدردانی شما برای ایجاد انگیزه در خود است.

از اهداف همسر خود در زندگی حمایت کنید

تشویق یا عدم تشویق همسر می‌تواند موجب موفقیت یا شکست او در اهدافش شود. حمایت از همسر تأثیر مثبتی بر تصمیم او برای دستیابی به اهدافش دارد، اگرچه  اهدافش حرفه‌ای و یا غیرحرفه‌ای باشند. همچنین، پیشرفت همسر به معنای پیشرفت شماست زیرا این پیشرفت دارای منفعت برای شما و فرزندانتان نیز است.  در صورت عدم‌حمایت شما، همسر شما ممکن است برای موفقیت در زندگی شوقی نداشته باشد.

در صورت نیاز از همسر خود عذرخواهی کنید

شما ممکن است گاهی در تصمیم‌گیری یا انجام کارها اشتباه عمل کنید یا ممکن است با انتخاب کلماتی همسرتان را ناخواسته برنجانید. در این مواقع، به‌جای نادیده گرفتن شرایط موجود، هوشیار باشید و از همسرتان عذرخواهی کنید. بهترین روش حل اختلافات زناشویی این است که یکی از شما عذرخواهی کند.  عذرخواهی شما نشان خواهد داد که شما اشتباه خود را پذیرفته‌اید و آن را تکرار نمی‌کنید.

به حرف همسر خود گوش فرا دهید

وقتی همسرتان می‌خواهد با شما گفتگویی داشته باشد، تمام حواستان به او باشد. اگر مشغول تماشای تلویزیون، در حال انجام کارهای منزل یا مراقبت از کودکان هستید، برای مدتی استراحت کنید تا با همسر خود ارتباط خصوصی مسالمت‌آمیز برقرار کنید.

برای در میان گذاشتن نظرات خود با همسر سخن او را قطع نکنید.  بگذارید قبل از اینکه شما نتیجه‌گیری و قضاوتش کنید حرف خود را کامل کند.

در مقابل دیگران همسر خود را سرزنش نکنید

این بدترین کاری است که برای بی احترامی به همسر می‌توانید انجام دهید. مهم نیست همسرتان چه‌کاری باید انجام می‌داد، شما حق ندارید در جمع به او بی احترامی‌ کنید. با او در خلوت صحبت کنید تا توضیح دهید چه خطایی کرده و چه‌کاری می‌توانست انجام دهد. اما فریاد زدن به او در مقابل کودکان ، خانواده و دوستان روش صحیحی برای حل حل اختلاف با همسر نیست.

انتظار نداشته باشید که همسر شما فردی کامل باشد

هیچ‌یک از ما کامل نیستیم. شما کامل نیستید و همسرتان نیز این‌گونه است. اگر انتظار داشته باشید همیشه همه کارها را عالی انجام دهد، فردی غیرمنطقی خواهید بود. نقاط ضعف همسر خود را درک کنید و بپذیرید. اگر او در خاموش کردن چراغ‌های حمام فراموش‌کار است هرگز به او غر نزنید. شما می‌دانید عادت او این است که چراغ‌ها را فراموش کند. با ملایمت به او بگویید: “ممکن است دفعه‌ی بعد به یادداشته باشید چراغ ها را خاموش کند؟

قبل از گفتگو با همسر خوب فکر کنید

کلمات را بسنجید. بله، این کار حتی زمانی که در حال صحبت با همسر خود هستید نیز صدق می‌کند. کلماتتان را با دقت انتخاب کنید و بررسی کنید کلماتی که به کار می‌برید زننده و آزار دهنده نباشد.

درباره او با فرزندان خود به‌ نیکی صحبت کنید

اگر شما به همسرتان احترام بگذارید، فرزندان نیز یاد می‌گیرند به والدین خود احترام بگذارند. به آن‌ها درباره پدرشان چیزهای خوبی بگویید. به آن‌ها بگویید که او چگونه شبانه‌روز تلاش می‌کند تا خانواده خود را خوشحال ببیند. اگر فرزندان از پدرشان ناراحت هستند، به دنبال راهنمایی شما خواهند بود. از همسرتان حمایت کنید. ازاین‌رو، فرزندانتان خواهند فهمید که او فرد درستی است.

ممکن است گاهی اوقات همسرتان شما را اذیت کند و برنجاند. اما شما باید آرام و مثبت بمانید. سعی کنید اوضاع را به‌طور کامل مدیریت کنید  و راه‌حل‌های مؤثری برای حل اختلافات زناشویی بیابید.

چگونه به همسر خود محبت کنید؟

عمل بلندتر از کلمات بر ذهن افراد اثر می‌گذارد؛ یعنی رفتار شما تأثیرگذارتر از کلماتی است که به کار می‌برید. اگر بتوانید تحسین و احترام به همسر را از طریق رفتارتان ابراز کنید همسرتان بی‌قیدوشرط شما را دوست خواهد داشت. در اینجا چند روش ساده وجود دارد که می‌توانید تحسین خود را نسبت به او نشان دهید:

  • مثبت باقی بمانید: به مسائل با ذهنیت مثبت نگاه کنید. از سخت‌کوشی و تلاش همسرتان برای حفظ خوشبختی خانواده قدردانی کنید. زندگی همیشه خوشایند نیست.  مثبت بودنتان به خانواده کمک خواهد کرد تا از روزهای سخت زندگی به‌آسانی عبور کند.
  • به نظرات همسر احترام بگذارید: تصور کنید شما نظر همسر خود را می‌پرسید، اما وقتی او نظر می‌دهد، نظرات و دیدگاه‌های او را نقد می‌کنید. این کار شما او را دلسرد می‌کند و بار دیگر عقیده و نظر خود را نخواهد گفت. به توصیه‌های همسر خود عمل کنید و به او بگویید که نظر او واقعاً برای شما مهم است. او احساس مهم بودن خواهد کرد.
  • از ایده‌های او قدردانی کنید: به او اجازه دهید در مورد عقاید خود صحبت کند. حرف او را با نظرات خود یا خندیدن به افکارش قطع نکنید. او را به خاطر نظراتی که برای پیشرفت خانواده یا تربیت فرزندان بیان کرده تحسین کنید.
  • به همسر خود غر نزنید: همسر شما یک فرد بالغ است، بنابراین سعی نکنید مانند یک کودک با او رفتار کنید. به او حریم شخصی بدهید تا از آزادی خود لذت ببرد و بتوانند تصمیمات خود را به‌طور مستقل اتخاذ کند.
  • از زحمات همسر خود قدردانی کنید: هرگز همسر خود را ابزار قرار ندهید. از او به خاطر کسی که هست تشکر کنید و بگویید تا چه اندازه قدردان زحمات او هستید . یک “تشکر کردن”چه بزرگ باشد چه کوچک رابطه شما را طولانی‌تر خواهد کرد.
  • به او لبخند بزنید: لبخند، خوشحالی را در زندگی مشترک گسترش می‌دهد. هنگامی همسر شما به خانه بازگشت در را با لبخند بازکنید، با لبخند به سؤالات او پاسخ دهید و با یک لبخند بزرگ با موقعیت‌ها کنار بیایید. این امر، مثبت اندیشی را در زندگی مشترک افزایش می‌دهد‌.
  • عشق خود را ازلحاظ فیزیکی نشان دهید: اگر او موفق به گرفتن یک پاداش کاری در اداره شده است او را در آغوش بگیرید. اگر به فرزندتان کمک کرده تا در مسابقه مدرسه برنده شود او را ببوسید و از او به خاطر حمایتش تشکر کنید. با لمس کردن به همسر خود احساس مهم بودن دهید.
  • متوجه لحن صدای خود باشید: در حین برقراری ارتباط با همسر مراقب لحن و بیان خود باشید. به‌خصوص هنگام دعوا با همسر و مشاجره هرگز به همسر توهین نکنید. هرچقدر هم که صدای او ممکن است آزاردهنده باشد، شما بی‌ادب نباشید. مهم‌تر از همه، هرگز بر سر همسر خود فریاد نزنید زیرا با فریاد کشیدن فقط اوضاع را وخیم‌تر می‌کنید. از همه بدتر این‌که شما یک الگوی رفتاری اشتباه برای فرزندان خود خواهید شد.
  • در مورد سبک فرزند پروری با همسر خود گفتگو کنید: نظر همسر خود درباره پرورش فرزندان و تحصیل آن‌ها را جویا شوید. افکار و عقایدش را در نظر بگیرید زیرا ممکن است روش تفکر او متفاوت از شما باشد و شما می‌توانید هنگام گفتگو با همسر درباره مشکلات زندگی نگرش جدیدی کسب کنید.

ممکن است شما برای احترام به همسر خود هر کاری که می‌توانید انجام دهید‌. اما بعضی‌اوقات اوضاع می‌تواند خوب پیش نرود. آیا به این دلیل است که به‌نوعی بی اعتنا به نظر می‌رسید؟

نشانه‌هایی که نسبت به همسر خود بی اعتنا هستید

احترام به همسر راز دستیابی به یک ازدواج موفق است. وقتی همسرتان دائماً احساس می‌کند که به او بی احترامی می‌شود اغلب می‌تواند منجر به دلخوری او شود. در اینجا نشانه‌هایی که به همسرتان بی احترامی می‌کنید وجود دارد:

  • به همسرتان گوش نمی‌دهید: گوش دادن و اهمیت دادن به نظرات همسر نشانه اصلی احترام به همسر است. زن و شوهر باید بتوانند بدون هیچ تردیدی افکار خود را با یکدیگر در میان بگذارند.  اگر از توجه به همسر خود امتناع کنید و به‌طور مداوم حرف او را قطع کنید این نشانه بی احترامی به همسر است.
  • بی احترامی به خانواده همسر : اگرچه ممکن است در رفتار با خانواده همسر خود اختلافاتی داشته باشید، اما باید بدانید که آن‌ها والدین همسر شما هستند. او توانست خوب رشد کند و انتظارات شما را برآورده سازد زیرا والدینش در طول زندگی از او حمایت کردند. شما باید به آن‌ها احترام بگذارید همان‌طور که انتظار دارید همسرتان به والدین شما احترام بگذارد. این احساسات متقابل هستند.

مطالب مرتبط: حد و حدود رابطه با خانواده شوهر

  • نامهربان به نظر می‌رسید : همسرتان یک هدیه غافلگیرکننده‌ای برایتان می‌آورد اما چون به‌دلخواه شما نیست مأیوس می‌شوید.  به او می‌گویید هرگز سلیقه شما را نفهمیده است و هرگز تلاش نکرده بداند شما چه چیزی می‌خواهید. این کار شما را دلسرد می‌کند و از خرید هرگونه هدایا برای شما در آینده تردید خواهد داشت و همچنین ممکن است ترجیح دهد که شما خودتان خریدتان را انجام دهید.

لحن خشن، کلام بی‌ادبانه و کلمات آزاردهنده همه نشانه‌ی این است که به همسرتان بی‌احترامی می‌کنید. به سخنان خود توجه کنید که مبادا رابطه زناشویی را تلخ کند.

 احترام به همسر پایه و اساس یک رابطه‌ پایدار است و ازدواج نیز از این قاعده مستثنا نیست.  وقتی به همسرتان احترام بگذارید او نیز متقابلاً به شما احترام خواهد گذاشت. خانواده‌ای را تصور کنید که از اعضای آن احترام متقابل داشته باشند، با لبخندی بر چهره خود با یکدیگر صحبت کنند و مشکلات را بدون فریاد زدن یا سرزنش یکدیگر برطرف کنند و آن خانواده می‌توانست برای شما باشد.

نظر شما در مورد احترام به همسر در ازدواج چیست؟ در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

احترام به همسر در جمع

با اینکه محبت کردن به همسر در جمع خانواده و دوستان به نظر یک موضوع ساده و آشنا می آید، اما با توجه به شرایط و محیطی که در آن قرار میگیرید یا رابطه ای که با همسرتان دارید این موضوع میتواند بسیار با اهمیت و مهم باشد. در این تحقیق قصد داریم به بررسی اهمیت محبت کردن به همسر در جمع، تاثیرات آن بر روابط زناشویی و مزایای احترام به همسر در جمع بپردازیم.

با توجه به اینکه از جمله بخش های مهم زندگی هر فردی زندگی زناشویی او میباشد بررسی کردن موضوع محبت به همسر در جمع  میتواند به شما در بهبود کیفیت زندگی تان کمک کند. در واقع نشان دادن عشق و محبت به همسر در میان جمع میتواند به این معنا باشد که شما همسرتان را دوست دارید و به او احترام میگذارید و در نتیجه این امر احساس امنیت و خوشبختی را در همسرتان افزایش میدهد و همچنین باعث میشود دیگران بیشتر به شما و همسرتان احترام بگذارند.

ابراز کردن عشق و محبت به همسر در جمع باعث تقویت روابط عاطفی با همسر و صمیمیت زوجین میشود که این امر در بهبود کیفیت روابط زناشویی نیز تاثیر گذار میباشد. وقتی که درجمع به همسر خود ابراز محبت و علاقه میکنید او احساس میکند که شما همواره به او توجه دارید و این احساس باعث میشود که همسرتان در برقراری رابطه با شما مطمئن و خشنود باشد و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

برای آنکه بتوانید عشق و محبت خود را در جمع به همسرتان نشان دهید راه ها و روشهای متنوع و گوناگونی وجود دارد. در ادامه برخی از راه های محبت به همسر را بررسی میکنیم:

1) حرف زدن با او: با حرف زدن و گفتگو با همسرتان و شنیدن نظرات او، به همسر خود نشان دهید که برای شما مهم هستند و شما همیشه در کنار او هستید. سعی کنید در هنگام حرف زدن با همسرتان از کلمات محترمانه و عاشقانه و خوش برخورد استفاده کنید.

2) نشان دادن احترام: احترام گذاشتن به همسر در جمع میتواند به حفظ روابط زناشویی و صمیمانه بین زوجین کمک بسیار زیادی کند. در جمع با همسرتان با احترام و مودبانه صحبت کنید، به همسرتان اجازه دهید در جمع نظرات شخصی خود را بیان کنند و به او احترام بگذارید هرچند که نظراتشان بر خلاف نظر شما باشد. این امر باعث ایجاد اعتماد بین شما و همسرتان میشود.

3) گرفتن دست او: با یک لبخند ساده و در عین حال عاشقانه و گرفتن دست همسرتان در جمع به او نشان دهید که همواره در کنار او هستید و به او اهمیت میدهید. بهتر است در شرایطی که همسرتان نیز مایل به انجام این کار بود دستش را بگیرید. به یاد داشته باشید که بعضی مواقع مناسب نیست در بعضی جمع ها دست همسرتان را بگیرید به همین دلیل باید در محل و موقعیت مناسب اقدام به این کار کنید.

4) توجه کردن به همسر: وقتی همسرتان در جمعی مشغول صحبت کردن است مشتاقانه به حرف های او گوش دهید و به او توجه داشته باشید. این کار میتواند احساس امنیت و خود باوری را در همسرتان افزایش دهد.

5) قدردانی و تشکر کردن: در جمع از زحماتی که همسرتان در زندگی میکشد تشکر و قدردانی کنید با این کار حس خوبی به همسرتان منتقل میکنید و به او نشان میدهید که از بودن در کنار او خوشحال و خوشبخت هستید.

درکل نشان دادن محبت و عشق به همسر در جمع باعث میشود که همسرتان با اعتماد به نفس بیشتری در جمع های خانوادگی و یا دوستانه حضور پیدا کنند.

ابراز عشق و علاقه به همسر در جمع مزایای بسیار زیادی برای زوجین دارد که در اینجا برخی از مزایای محبت به همسر در جمع را بیان میکنیم:

الف)  تقویت ارتباط عاطفی و صمیمانه: ابراز عشق و علاقه به همسر در جمع، باعث قوی تر شدن ارتباطات عاطفی و صمیمانه بین شما و همسرتان میشود. این ارتباط نیز باعث ایجاد عشق و علاقه و احساس نزدیکی بین شما و همسرتان میشود.

ب)  تشویق کردن دیگران به برقراری روابط سالم: با نشان دادن عشق و محبت خود به همسرتان در جمع میتوانید برای حاضران در جمع به عنوان یک الگوی مثبت عمل کنید و آنها را برای داشتن یک رابطه سالم و پایدار تشویق کنید.

ج)  افزایش احساس خوشبختی: با نشان دادن محبت و توجه تان به همسر خود در جمع، میتوانید احساس خوشبختی و رضایت را در رابطه خود افزایش دهید. این احساس خوشبختی میتواند باعث کاهش تنش ها و اختلافات خانوادگی شود و روابط عاطفی و صمیمانه بین شما و همسرتان را قوی تر و پایدار تر کند.

د) حمایت کردن از یکدیگر: با نشان دادن حمایت و محبت خود به همسرتان در جمع، به او اطمینان بدهید که همواره و در هر شرایطی در کنار او خواهید بود با این کار به همسرتان احساس نزدیکی و اعتماد به نفس بیشتری میدهید.

این نکته را به یاد داشته باشید که محبت کردن به همسر در جمع به هیچ عنوان سم نیست و میتواند سبب بهبود کیفیت روابط عاطفی و صمیمانه خانوادگی شود و این ابراز محبت به شدت برای زوجین توصیه میشود.

9 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید شوهرم انگار بیان محبتش معامله ای است اگر از طرف من محبت و گرمی باشد شاید او نیز مقداری حرکت کند ولی اگر از طرف من ابراز محبت و گرمی نباشد انگار او خیلی سر دهست و در دراز مدت منو خسته میکنه چون دوست دارم گرم باشه بامحبت باشه ولی…بنظرتون باید چکارکنم

    • برو خدا رو شکرکن آبجی من یه بدبختی می شناختم زن به جا دریافت محبت نیش و کنایه از طرف دریافت می کرد برا همین بهم زدن حتی الانم التماس مرتیکه با کلی فحش و بی احترامی و لش و لوش هم با این بود هم با جنده های دور برش شوهر دار و مجرد به این گدا گشنه نخ میدادن تنه لش ?????

  2. در متن آمده: همسر شما یک مرد بالغ است!
    در واقع شما تمام این توصیه ها را به زنان کرده اید. وقتش نرسیده که رابطه زوجین را برابر بدانید نه یک رابطه فرمانروا و فرمانبر؟

  3. شما همه ی این موارد رو توصیه به زنان کرده اید،خوب اونور قیضه که مرد هیت چس اون باید چکار کنه…‌

  4. همسرم احترام بهم نمیذاره دست ب زدن داره ما با خانواده اون زندگی میکنیم کتک میزنه فحاشی میکنه دوستش دارم ولی دلسردم نسبت بهش خیلی ناراحتم میکنه لطفا راهنماییم کنید. با همسرم مشکل دارم جلو همه بی احترامی میکنه احترام نمیذاره

  5. چه عکس قشنگی ?چه زوج جالبی

  6. سلام.بنده ۱۰ساله ازدواج کردم.همسرم سر هر چیزی که بانیش من نیستم جنگ و دعوا را میندازه.حرفمو گوش نمیکنه.بی احترامی می‌کنه.منم کم محلی میکنم.ارزشی داره این رابطه.ارزش ادامه دادن؟؟

دیدگاهتان را بنویسید