خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / علت بی میلی زنان به رابطه زناشویی؟ زنم به نیاز جنسیم اهمیت نمیده
نداشتن رابطه زناشویی

علت بی میلی زنان به رابطه زناشویی؟ زنم به نیاز جنسیم اهمیت نمیده

قبل از بیان هرگونه مشاوره و راهنمایی در ارتباط با رابطه زناشویی موفق باید اشاره کرد زنان دارای میل جنسی متفاوتی از مردان هستند و این تفاوت فقط ازلحاظ جسمی نیست. یک زن برای تجربه برقراری یک رابطه زناشویی موفق با همسر خود نیازمند داشتن آمادگی ذهنی برای شروع رابطه جنسی کامل می‌باشد. به عبارتی اگر می‌خواهید با همسرتان یک رابطه زناشویی موفق داشته باشید باید از مدت‌ها قبل ذهن همسرتان را کاملاً آماده کرده باشید و از هفته‌ها و روزهای گذشته دریچه قلب او را نسبت به خودتان گشوده باشید.

علت عدم تمایل زن به رابطه زناشویی

شما قطعاً یک زن پایبند به اصول اخلاقی را نخواهید یافت که قبل از عاشق و دل‌بسته شدن بتواند رابطه جنسی کامل برقرار کند. برای بیشتر مردان وضعیت کاملاً متفاوت است و تنها شرط لازم برای داشتن آمادگی برقراری روابط جنسی و زناشویی، دیدن و لمس کردن همسرشان می‌باشد. همین دو شرط لازم و کافی است؛ اما همان‌طور که گفته شد برای زنان شرط بسیار مهم‌تری وجود دارد که در صورت مهیا نبودن شرط اول هیچ‌گاه نمی‌تواند یک زن رابطه زناشویی موفق داشته باشد.

قبل از رابطه زناشویی با زن خود رابطه عاطفی برقرار کنید

یک زن قبل از تحریک جنسی باید قلبش هم نسبت به شوهرش تحریک‌شده باشد و این پیش‌شرط به‌جز با ناز و نوازش و محبت از ساعت‌ها و روزهای قبل به اجرا برنخواهد آمد. برای یک زن رضایت زناشویی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب و فکر زن هم تحریک‌شده باشد تا بتواند با بدنش همراه باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید مهم‌ترین و تحریک‌پذیرترین اندام زن قلب اوست و تا زمانی که نتوانید قلب همسر خود را سیراب از عشق و محبت نسبت به خود کنید هرگز نخواهید توانست رابطه زناشویی موفق با زن خود داشته باشید.

زمانی که شما موفق به این کار شده و قلب همسرتان را سرشار از عشق و محبت نسبت به خود کردید این عشق به سایر قسمت‌های بدن همسر شما منتقل می‌شود و ناخواسته قفل جسمی همسرتان به روی شما باز خواهد شد. هر بار که دست همسر خود را می‌گیرید و موهایش را نوازش می‌کنید و او را در آغوش می‌گیرید و می‌بوسید انگار به او می‌گوید دوستت دارم و او را سرشار از شادی و رضایت می‌کنید.

اگر زنی مورد بی‌مهری و بی محبتی همسر قرار گرفت، قلب او به روی شوهرش بسته می‌شود و این ناراحتی باعث می‌شود که اقدامات تحریک‌کننده شوهرش به‌جای تحریک جنسی، موجب آزردگی او شود و کارهایی که همیشه در مواقع ارتباط جنسی با همسر خوشایند بوده است، ناراحت‌کننده و کسالت‌آور و حتی ناخوشایند خواهد بود.

برای داشتن رابطه زناشویی موفق به همسرتان احساس امنیت و آرامش هدیه بدهید

 برای تجربه لذت‌بخش یک رابطه زناشویی موفق، اجازه ندهید همسرتان کمترین احساس کمبود محبتی بکند و خدایی نکرده بترسد که شما آن‌چنان‌که باید او را دوست ندارید. زمانی که همسرتان در طی هفته گذشته هیچ محبتی از شوهر ندیده است و تنها در زمان نیاز جنسی به او توجه کرده، چطور می‌تواند برای ارضای نیاز جنسی همسر خود مهربانی کند.

ترس از اینکه مبادا شما او را دوست نداشته باشید و مبادا که او حکم یک وسیله برای ارضای نیاز جنسی شوهر را داشته باشد، ناخودآگاه زن را نسبت به مرد سرد و نامهربان می‌کند. زمانی که همسرتان می‌بیند که شما مدتی است برای رضایت او دست به هیچ کاری نمی‌زند و او تمامی وظایفش را به‌تنهایی انجام می‌دهد و هیچ قدردانی نیز از طرف شما ندیده است چطور انتظار برقراری یک رابطه زناشویی موفق از طرف زن را دارید؟

رضایت زناشویی بعد از ارضای نیازهای روحی و عاطفی زن

آیا تاکنون قدردان زحمات همسرتان ازجمله نظافت منزل، پیگیری تکالیف بچه‌ها و تربیت فرزندان، پخت‌وپز و تمامی وظایفی که بیشتر زنان از روی احساس مسئولیت به‌صورت یک ماشین خودکار انجام می‌دهند و همین احساس در شوهرشان به وجود آمده است که او وظایفش را انجام می‌دهد و در بیشتر مواقع اصلاً متوجه زحمات همسرش نیست و از هرگونه کمکی به او دریغ می‌کند بوده‌اید؟

حتی زمانی که زن از شدت خستگی و کلافگی شروع به درد و دل با شوهر خود می‌کند اما متأسفانه به‌جای گوش دادن به همسر و همراه شدن با او جهت اینکه او را به آرامش برساند، از صحبت‌های مکرر او فرار می‌کند و تقریباً هیچ‌وقتی برای زن نمی‌گذارد، آیا بازهم می‌توانید از زن انتظار یک رابطه زناشویی موفق را داشته باشید؟

و این دسته از زنان از ایجاد رابطه زناشویی با شوهرشان فراری می‌شوند و در صورت داشتن رابطه جنسی، به حدی نخواهد بود که زن و مرد احساس رضایت زناشویی کنند.

چگونه از برقراری یک رابطه زناشویی موفق با زن خود مطمئن شویم؟

به عقیده این روانشناس خانواده یک مرد برای اینکه بتواند بهترین و کامل‌ترین رابطه زناشویی را با همسر خود برقرار کند نیازمند داشتن چنین شرایطی است:

  • آقایانی که در بستر با همسرشان صحبت می‌کنند.
  • آقایانی که به‌آرامی عشق‌ورزی می‌کنند.
  • آقایانی که در محبت ورزیدن به همسر مهارت کافی را دارند.
  • آقایانی که عشق و محبت خود را با چشمانشان نشان می‌دهند.
  • آقایانی که موهای همسرشان را نوازش می‌کند.
  • آقایانی که پیش از عشق‌ورزی از هر نظر خودشان را آماده می‌کنند.
  • آقایانی که به همسرشان احساس زیبا بودن را می‌دهند.
  • آقایانی که دوست دارند همسرشان را لمس کنند.
  • آقایانی که دوست دارند همسرشان را در آغوش بگیرند.
  • آقایانی که با همسرشان طوری رفتار می‌کنند که گویی اولین‌بار است او را ملاقات می‌کنند.
  • آقایانی که با همسرشان نشان می‌دهند که او تنها زن زندگی است.
  • آقایانی که به همسرشان عشق می‌ورزند.

عوامل نارضایتی جنسی و رابطه زناشویی ناموفق در زنان

همچنین این مشاور خانواده، از جمله دلایل نارضایتی جنسی زنان در برقراری رابطه زناشویی با شوهر خود را چنین عنوان می‌کند:

  • آقایانی که در حال کشف بدن همسرشان هستند و به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند انگار گونه جدیدی از پستانداران را بررسی می‌کند.
  • آقایانی که در هنگام برقراری رابطه زناشویی کثیف کاری می‌کند.
  • آقایانی که در رابطه جنسی رفتار خیلی خنثی دارند.
  • آقایانی که بهداشت شخصی ضعیفی دارند.
  • آقایانی که بیش‌ازحد به‌ظاهر زن اهمیت می‌دهند.
  • آقایانی که بیش‌ازحد به عملکرد جنسی خود اهمیت می‌دهند.
  • آقایانی که برای نوازش و تحریک همسر خود وقت کافی صرف نمی‌کنند.
  • آقایانی که پس از ارضای جنسی از زن خود دوری می‌کنند.
  • آقایانی که عادت شخصی نامطلوبی دارد.
  • آقایانی که به بدن خود بیش‌ازحد اهمیت می‌دهند.
  • آقایانی که روابط اجتماعی خوبی با دیگران ندارند.
  • آقایانی که همسرشان را دوست ندارد.

زنم به نیاز جنسیم توجه نمیکنه

سلام من ۳۵ سال سن دارم مشکل من فقط رابطه جنسی است که در ماه یک‌بار انجام  می‌شود آن هم با هزار تا بحث و جنجال. می‌خواهم طلاق عاطفی  بگیرم از رفتار و اخلاق زنم مشخص است که  هیچ عشق یا احساس دوست داشتن وجود ندارد. چه باید کنم؟ در حال حاضر احساس نفرت دارم. عصبی و افسرده شدم. دلیلش بی عاطفه بودن و بی احساس  بودن همسرم نسبت به من است. اصلاً یک ذره نسبت به من ابراز علاقه نشان نمی‌دهد. انگار من بر او حرام هستم و  در ماه یک بار نزدیکی داریم آن هم به زور و دعوا. تصمیم من طلاق عاطفی است؛ چون می‌دانم تا آخر عمر همین روند پیش خواهد رفت طی این چند سال همش همین‌طور بوده و هست در ماه یکبار اونم با دعوا و به زور و اصلاً هیچ حسی به من نشان نمی‌دهد به نظر شما طلاق عاطفی بگیرم یا طلاق کامل؟

پاسخ مشاور به سوال علت بی میلی زن به شوهر

این که خانم شما از رابطه عاطفی و به‌خصوص جنسی اجتناب می‌کند به معنای این است که همسرتان در خواستی دارد یا می‌خواهد این‌گونه منظوری را به شما برساند. به نظر خودتان همسرتان چه چیزی را می‌خواهد به شما از جلوگیری برای رابطه زناشویی بگوید؟

اجتناب از رابطه جنسی از طرف زن می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اینکه محتوای دعوای شما معمولاً چه است اهمیت دارد؛ اما نکته‌ای که من از پیام شما دریافت کردم این است که رابطه جنسی‌تان معمولاً با دعوا و زور همراه است؛ بنابراین نمی‌تواند تجربه خوشایندی باشد.

تجربه یک رابطه جنسی مطلوب، با میزان صمیمیت زوجین ارتباط بسیار وسیعی دارد؛ بنابراین ایجاد یک رابطه همراه با صمیمیت و اعتماد به همسر می‌تواند در حل مشکل نداشتن رابطه زناشویی بسیار کمک‌کننده باشد.

همسر شما مسلماً هیچ خصومت شخصی با شما ندارد که از این اتفاقی که بینتان افتاده است خوشحال باشد. مطمئن باشید این شرایط برای همسرتان هم آزاردهنده است و سعی کنید از منظر او هم  به این موضوع نگاه کنید.

شاید اینکه بدون قضاوت کردن پای صحبت‌ها و حرف‌های نگفته همسر خود بنشینید بسیار کمک‌کننده باشد. به نظر می‌آید هر دوی شما به‌جای اینکه یک رابطه تعاملی برقرار کنید فقط به فکر این هستید که آیا این رابطه نیازهای مرا برآورده می‌کند بدون اینکه  برای ایجاد یک رابطه سازنده  تلاشی کنید. انگار برایتان تعریف نشده است که در قبال هم مسئولیت‌هایی دارید و احساس می‌کنید همسرتان و رابطه تان باید در خدمت شما باشد.

در مورد علل سردی خانومتان می‌توانید مقاله سردی علت سرد شدن زن از مرد را مطالعه بفرمایید.

من متوجه این موضوع هستم که این شرایط شما را مستأصل کرده است و نمی‌دانید باید چه کار کنید؛ اما به دلایل ازدواجتان با همسر مورد نظرتان فکر کنید. به لحظات زیبایی که روزی با هم داشتید و تصمیم به ازدواج گرفتید. طلاق عاطفی چیزی جز حفظ وضعیت موجود نیست و مراقب باشید شما نمی‌توانید بگویید چون طلاق عاطفی گرفتم دیگر می‌توانم با هر خانمی ارتباط داشته باشم. شما از کلمه طلاق عاطفی استفاده می‌کنید تا احساس گناهتان را سرکوب کنید، درحالی‌که در وضعیت طلاق عاطفی شما همچنان زن و شوهرید و نسبت به هم مسئولید و موظفید تمام تلاش و مراقبتتان را از رابطه داشته باشید.

مطالب مرتبط: دلایل طلاق عاطفی

پیشنهاد من به شما این است که حتماً به زوج درمانگر مراجعه کرده و به خودتان و رابطه تان فرصت دیگری دهید و در نهایت با آگاهی تصمیمی که به نظرتان درست می‌آید را بگیرید.

امیدوارم با شناخت بیشتر نسبت به خودتان و همسرتان و الگوهای ارتباطی که بینتان اتفاق می‌افتد روزهای بهتری را در کنار هم سپری کنید.

14 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر خانم من ۱۴ سالشه و ۱ سال و نیم هس عقد هستیم و اینکه با رابطه جنسی از اساس مشکل داره و میگه تا آخر عمر رابطه نباید داشته باشیم من اوایل گفتم به خاطر سنشه ولی الانم نمیدونم چه کار کنم به متخصص هم مراجعه نمیکنه

  2. من زنم درخواست طلاق داده ولی من زن زندگی دوست دارم درصورتی که زنم به رابطه جنسیم اهمیتی نمیده چند ماهه

  3. سن ۲۷ آقا هستم و دیپلم ،عرض به خدمتتون بنده ۷ ساله متاهلم و با همسرمم رابطمون خوبه،فقط یه مشکلی هست که اصلا خانومم از رابطه جنسی خوشش نمیاد و ماهی یه بار اونم با هزار دعوا که به سردی انجام میشه،دیگه خیلی کلافه شدم،نمیدونم چیکار کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید

  4. سلام من یه دختر 12ساله دارم با خانمم مشکل پیدا کردم موضوع رابطه جنسی بین من و همسرم هست ما داخل یه پارکینگ زندگی میکنیم دخترم همیشه خونه هست خانمم هم خیلی به فکر نیاز من نیست نمیدونم چیکار کنم میشه شما راهنمایی کنید

  5. 37 سالمه متاهل زنم رابطه جنسی رو دوس نداره منم الان یک هفتست خیلی باهاس سرد برخورد میکنم و میگه میخوای رابطه بر قرار کنیم منم سردم و میگم نه

  6. خانومم میل به رابطه جنسی نداره منم دارم اذیت میشم قرارمون اخر هفاه بوده بخاطر شاغل بودنمون الان دو هفتس نمیتونه دارم اذییییت میشم چیکار کنم؟

  7. اصلا از زنم که خوشم نمیاد دلم هم نمیخواد باهش حرف بزنم چه برسد باهش هم خواب بشم چون بهم نمیده اعصابم خورد که میشه هیچ از خوابیدن پهلوش اعزاب مکشم مجبورم ازش دوری کنم محلش نگذارم همیشم به دنبال یه کسی دیگه می گردم که باهش باشم و دو تا بچه دارم فقط برا آنها کار مکنم الان هم تو چهرش نمیخوام رودر رو بشم و دیگه اینکه همیشه تو دلم فوش بهش میدم یه آشغالی بیش نیست مثل یه ماشین که بنزین میخواد تا روشن بشه ماشین بی بنزین به چه درد می‌خورد هی خرجش کنی و بهت سواری نده

  8. من ۸ساله که عروسی کردم و یه بچه دارم الان زنم سه ماه هست که بهم نزدیک نمیشه میگه دوست ندارم رابطه

  9. بیام و پیش بچه ها که یکی پسر ویکی دختر هستند در اتاق دیگری می خوابد ومن از اینکه هر شب تنها میخوابم خیلی ناراحت واحساس تنهایی میکنم من همسرم را خیلی دوست دارم باید چکار کنم؟هرچه بیشتر میگذرد حالم خرابتر میشه والامن نمیدونم که چرا این طوری شد من احساسی که دارم اینه که دلم میخواد کنار زنم بخوابم حتی اگر رابطه هم نداشته باشیم اما اصلآهیچ وقت به خواسته من اهمیت نمیده. هیچ تصمیمی نگرفتم چون هم زنم هم بچه هام هم زندگیمو دوست دارم ونمیخوام هیچ کدوم رو از دست بدم به هیچ قیمتی. فقط میخوام بدونم که چطور زنم رو قانع کنم که زندگی مونو باعشق ادامه بدیم. مدتهاست تا اونجایی که من میدونم هیچی عوض نشده زندگی عادی داریم فقط اینو میدونم که اطرافیان تآثیر میزارن رویه زنم وبه من هیچی نمیگه خیلی تو داره

  10. من ده ساله ازدواج کردم خانم از سکس بدش میاد کلی روانشناس هم رفتیم تشخیصشون این بوده که انقدر به سکس تو ذهنشون نه گفتن که با نداشتنش راحتن ایشون ۳۰ سالشون بوده که ازدواج کردیم ۲ فرزند هم داریم بارها هم به من گفتن که برو هرکاری میخوای بکن فقط دست از سر من بردار. من خیلی تنهام دارای دو فرزند هستیم در یزد ساکن هستم تا حالا به خانمم خیانت نکردم ولی از سرم بیرون نمیره شاید دو ماه یکبار رابطه جنسی داشته باشیم که کیفیتش خوب نیست دنبال ی انسان خوب هستم ولی نمیتونم کسی را برای رابطه جنسی پیدا کنم شهر یزد فوق‌العاده مذهبی هستن خانمای خیابانی هم که کار من نیست ۳ ساله که شبا جدا میخوابیم و زندگی سیاه شده برام لطفا راهنمایی کنید من واقعا دنبال ی انسان خوب میکردم خانمم به شدت عصبی هستن و بی نهایت با بچه ها بد رفتاری میکنن تهدید و توهین و زدن کارشونه . حرفش هم اینه پول میخواد خیلی زیاد من درآمدم ۸ تومنه خودشم ۱۲ تومنه صبحا من خونه هستم بچه ها رو نگه میدارم بعد از ظهر میرم سر کار

  11. زنم رابطه جنسی سردی داره التماسش میکنم ولی قبول نمیکنه علتش هم اختلافات گذشته بوده به خاطر بحث های الکی به خاطر بقیه. بچه کوچیکه دارم زنم هم دوست دارم ولی خانومم رابطه نداشتن را بهونه کرده برا اذیت کردن و تلافی کردن منم به جایی فکرم نمیرسه

  12. سلام خانمم سردمزاجه وهیچ وقت جلو نمیاد ،خیلی هم غرور داره

  13. سلام .من ۴۵سالمه و زنم ۴۱ ساله ۲ سال ازدواج کردیم .هر کاری تو زندگی انجام میدم برای رضایت همسر م .ولی متاسفانه توی زندگی زناشویی مشکل داریم ایشون همیشه گروکشی میکنن و هر ۳ ماه یکبار رابطه جنسی داریم آن هم بزور . من آدم صبوری هستم.و اهل خیانت هم نیستم .چه باید بکنم

  14. من ۳۱ سالمه همسرم ۲۳، ما مشکلی خاصی نداشتیم، یک سال هستش که پدر زنم هر دو شب یه بار میره شب خونه مادرش و ما می مونیم خونه مادر زنم، اوایل مشکل خاصی ایجاد نمیشد ولی الان ما ۶ روز هفته رو اونجا هستیم یه روز میاییم خونمون و این باعث شده روابط جنسیمون کم بشه، در این مورد خیلی به همسرم اعتراض کردم ولی افاقه نمیکنه، تازگی ها هم میل چندانی به روابط جنسی نداره و مخالفت میکنه. حتی یه ماشین هم خریدم به اسمش زدم درسته شرایط مالی مون یه خورده اوضاعش نابسامانه ولی میگذرونیم اما حتی اینم راحتش نمیکنه و همیشه ناراضی هستش و پرخاشگر،شوخی های فیزیکی زیادی میکنه و بعضا موجب اذیتم میشه جوری که حتی مادرش هم اعتراض میکنه

دیدگاهتان را بنویسید