خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / چگونه با مردان بی تفاوت رفتار کنیم؟ رفتار با شوهر بی احساس

چگونه با مردان بی تفاوت رفتار کنیم؟ رفتار با شوهر بی احساس

شوهرم ابراز احساسات بلد نیست

سلام شوهرم احساساتش و بروز نمیده و معتقده که تو عمل باید نشون داد من مخالفم گاهی اوقات بیان احساسات حس بهتری میده. لطفا راهنمایی کنید چطور یاد بگیره شوهرم بهم ابراز علاقه و احساسات کنه.

پاسخ مشاور به سوال شوهرم ابراز احساسات نمی کند 

سلام دوست عزیز می‌فهمم چقدر این موضوع براتون مهمه که همسرتان محبت و علاقه‌اش را ابراز کند. متأسفانه ابراز احساسات در مردان تحت‌تأثیر کلیشه‌های جنسیتی است و این به معنای این نیست که همسرتان شما را دوست ندارد یا از اینکه به شما عشق بورزد خوشش نیاید.

ما معمولاً در ازدواج الگوهای ارتباطی پدر و مادرمان را دوباره تکرار می‌کنیم؛ بنابراین همسرتان احتمالاً در خانواده‌ای بزرگ شده است که ابراز احساسات از جانب مرد را چندان خوشایند نمی‌دیدند؛ بنابراین شاید ابراز احساسات نسبت به فردی که دوستش داریم برای ما راحت باشد؛ اما این به این معنی نیست که برای همسرتان هم راحت است.

مطالب مرتبط: دلایل بی توجهی شوهر به زن

چیکار کنم شوهرم ابراز احساست کنه؟

  • او را به خاطر این موضوع تحت‌فشار نگذارید و به همسرتان و خودتان فرصت دهید در این فرصت هرگونه انتقاد و مقایسه در این مورد ممنوع است؛ بنابراین از شما می‌خواهم او را متهم نکنید و سعی به درک کنید که اصلاً برای همسرتان راحت نیست. در این فرصت شما زمان زیادی دارید تا به خودتان و علایق شخصی‌تان رسیدگی کنید و خودتان از خودتان مراقبت کنید. شما باید از خودتان و نیازهایتان مراقبت کنید تا دیگران هم به نیازهای شما توجه کنند. چیزی را که از دیگران انتظار دارید اول‌ازهمه از خودتان باید دریافت کنید.
  • سعی کنید زبان عشق همسرتان را بشناسید. مردی که در کار خانه به همسرش کمک می‌کند. یا پای درد و دل همسرش می‌نشیند و دوست دارد با شما وقت بگذارند به قشنگ‌ترین حالت ممکن از دید خودش دارد به شما ابراز احساسات می‌کند؛ بنابراین در ذهنتان مرور کنید چه کارهایی برای شما انجام داده است که نشانه دوست داشتنش است؟
  • زمانی که می‌خواهید درباره این موضوع صحبت کنید از احساسات و نیازهایتان با او صحبت کنید. مثلاً نمی دونی چقدر بهم حس خوبی میده وقتی بهم میگی دوستت دارم یا میدونم شاید برات سخت باشه ولی اگه میدونستی همین جمله چه حس مثبتی را در من بیدار میکنه روزی 100 بار می‌گفتی.
  • از احساسات خودتان درباره موضوعات مختلف صحبت کنید. این موضوع باعث می‌شود همسر شما هم در ابراز احساساتش فعال شود. شنونده احساسات و صحبت‌هایش باشد و سعی کنید عاری از هرگونه قضاوت او را درک کنید.

ممنون از توجهتان

گلسا بمانیان

کارشناسی ارشد مشاوره خانواده

مطالب مرتبط: راههای افزایش محبت بین زن و شوهر

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشین من همسرم چند ماهی هست به مشکل برخوردیم همسرم خیلی بی احساس بی عاطفه ی خیلی سرد رفتار میکنه من با این رفتارش مشکل دارم فکر میکنم کسی بین ما هست ولی اون میگه کسی نیست و همینجوری این رفتار رو داره چند باری هست که قصد داشتیم از هم جدا بشیم وفقط با حرف تموم شده رسمی نشده الان از من میخواد که مهریمو ببخشم که رفتارشو خوب کنه بدون اینکه طلاق بگیریم میشه راهنماییم کنید واقعا نمیدونم چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید