خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / شوهرم فیلم ناجور میبینه| عوارض دیدن فیلم مبتذل در روابط زناشویی
فیلم پورن

شوهرم فیلم ناجور میبینه| عوارض دیدن فیلم مبتذل در روابط زناشویی

بر اساس آخرین آمار استخراج شده از فضای مجازی،‌ مردم در ایران کلیدواژه فیلم پورن ، فیلم سکسی و کلماتی مشابه را بیشتر از کلید واژه های دیگر در موتور جست و جوی گوگل، سرچ نموده اند.

این بدان معناست که اولاً باید شاهد بلوغ جنسی زودرس در بین نوجوانان دختر و پسر ایرانی باشیم که در مطالب بعدی به صورت مفصل از آن سخن خواهیم گفت؛

دوم اینکه گرایش میل جنسی مردان و زنان ایرانی به صورت نامشهود و آرام در حال تغییر است که یکی از عوامل مهم برای شروع روابط نامشروع و تخریب بنیان خانواده ایرانی است که در این مقاله از مشاوره باما به آن خواهیم پرداخت.

گرایش میل جنسی چیست؟

گرایش میل جنسی یا سلیقه جنسی، به مجموعه اعمال و رفتارهایی گفته میشود که زوج در بستر رخت خواب سعی میکنند هم خودشان و هم شریک جنسی خود را را ارضاء کنند.
از دیدگاه روانشناسی بین ارضاء میل جنسی و ارگاسم تفاوت وجود دارد؛ ارگاسم یک حرکت فیریکی و خودکار جسمی است ولی ارضاء جنسی دارای ماهیت روانی و ذهنی است. به عبارت دیگر ارگاسم نتیجه ارضاء جنسی است. یعنی تا وقتی که فرد از لحاظ ذهنی و روانی احساس رضایت و لذت جنسی نکرده باشد، ارگاسم رخ نمیدهد.
نکته مهم اینجاست، هر چقدر ارضای میل جنسی از کیفیت و شدت بالاتری برخوردار باشد، زن و مرد از ‌ارگاسم لذت بیشتری خواهند برد. حتی گاهی اوقات نیز (بخصوص در مردان) اتفاق افتاده که فرد خواب شهوت انگیزی دیده که موجب ارضاء و خروج مایع منی از آنان میشود بدون اینکه اعمال فیزیکی (نوازش، بوسه، نزدیکی) در دنیای خارج رخ داده باشد.
این موضوع در هنگام تماشای فیلم سکسی و تصاویر شهوت برانگیز نیز اتفاق می افتد و بیانگر این موضوع است که تصویرسازی ذهنی و ارضای روانی در افراد از اهمیت بالایی در تجربه لذت بخش رابطه جنسی برخوردار است.

مطالب مرتبط: ترک پورنوگرافی

انواع سبک سکسولوژی

قبل از اینکه تأثیر فیلم پورن و عکس مستهجن را در تغییر گرایش میل جنسی زوج مورد بررسی قرار دهیم باید در خصوص انواع روش های سکس و برقراری رابطه جنسی زن و شوهر صحبت کنیم. به طور کلی سه سبک برای سکسولوژی در جهان وجود دارد:

سبک رابطه جنسی آسیایی یا سنتی

این سبک از قدیم الایام در خانواده های سنتی ایران باستان و کشورهای دارای قدمت تاریخی مانند مصر، چین و … وجود داشته است. این روش که به روش سکس متعارف نیز معروف است، زن و شوهر با بوسه و نوازش عاشقانه با یکدیگر ارتباط برقرار نموده و پس از آماده شده زن (بزرگ شدن و متورم شدن مهبل زنان و لیز شدن واژن) رابطه جنسی به صورت معمول (ورود آلت تناسلی مرد به نقطه G زن) برقرار و دوطرف به ارضاء و ارگاسم می رسند.

برقراری رابطه جنسی به سبک اروپایی یا رمانتیک

در این سبک که بعد از شروع فرآیند صنعتی شدن فیلم های اروپایی نمایانگر شد، سبک رابطه جنسی آسیایی دستخوش کمی تغییر و تحول شد. به این صورت که رابطه جنسی زن و مرد ، بیشتر نوازش محور شد. به این معنا که به نوازش و بوسه و ماساژ جنسی زن و شوهر ، بیشتر پرداخته شد و جذابیت آن به نمایش درآمد و زمان بیشتری زن ومرد به این اعمال می پردازند و در نهایت به رابطه جنسی نزدیکی می پردازند.

برقراری رابطه جنسی به سبک آمریکایی یا سبک نامتعارف

سبک سکسولوژی امریکایی به سبک سکس وحشی ، سکس ضربدری ، سکس نامتعارف نیز معروف است. این سبک، بر خلاف سکس اروپایی و رمانتیک، به جای پر رنگ بودن بخش نوازش و بوسه بیشتر به بخش نزدیکی آن هم از نوع نامتعارف (سکس دهانی، سکس مقعدی ) می پردازد.

چرا سبک سکسولوژی آمریکایی در میان زوج ایران طرفدار پیدا کرده است؟

سبک سکسولوژی رمانتیک یا اروپایی به دلیل نزدیک و شبیه بودن به سبک سنتی کمتر مورد اقبال جوانان و زوج قرار گرفته است. سبک آمریکایی به دلیل اینکه دارای هیجان و تحرک زیادی است و ازسوی دیگر بیشتر فیلم های پورن که از کانالهای ماهواره و اینترنتی تبلیغ و ترویج میگردد از این نوع سبک است، طرفدار بیشتری نسبت به سایر سبک ها پیدا نموده است.

علت افزایش گرایش به سمت تماشای فیلم پورن در میان زوج چیست؟

تماشای فیلم پورن به دلیل خستگی جنسی در رابطه زناشویی

خستگی جنسی از پدیده‌های شایع در روابط زناشویی است. پژوهش‌های روانشناسی نشان می‌دهد، عمر رابطه جنسی برخی از زوج ها بسیار کوتاه است و یا اندک‌اندک رنگ می بازد. در نتیجه زوج روابط جنسی را خسته‌کننده، ملال‌انگیز و کسالت بار می یابند و آن را وظیفه‌ای دشوار و تکراری می‌پندارند. گاهی حتی زوج ادامه رابطه جنسی را نا ممکن می‌بینند.
از سوی دیگر میل جنسی به جنس مخالف ذاتاً در انسان فعال است و فرد به دنبال ارضای این میل است. چون فرد از رابطه جنسی با همسر خود خسته شده، سعی میکند با تماشای فیلم پورن تا حدی این میل جنسی را ارضاء کند.

تماشای فیلم پورن به دلیل حس کنجکاوی زن و شوهر

یکی دیگر از مواردی که موجب گرایش زوج (بخصوص مردان) به سمت تماشای فیلم پورن میگردد، حس کنجکاوی است. افراد ذاتاً تمایل به کشف دنیاهای ناشناخته دارند و مایل اند احساس هیجان جدیدی را تجربه کنند. یکی از مواردی که سبب می شود افراد به سمت تماشای فیلم سکسی گرایش پیدا کنند، تجربه چشیدن لذت جنسی جدید از روش های نو، ناشناخته و نامتعارف است. تماشای فیلم سکسی تا حدی این میل را در افراد ارضاء می کند.

تماشای فیلم پورن به دلیل عدم ارضای کامل جنسی از طرف همسر

یکی دیگر از مواردی که موجب گرایش افراد به سمت تماشای فیلم پورن میگردد؛ عدم رضایت جنسی زوج یا ارضای میل جنسی از طرف همسر است. گاهی اوقات به دلیل اینکه نیاز جنسی زن یا شوهر در بستر زناشویی به صورت کامل ارضا نمی شود، به دنبال ارضای این میل در خارج از بستر میگردد. از سویی، گاهی تعصب ها و خجالت های خانوادگی و اجتماعی جامعه مانع از ارضای کامل میل جنسی زن و شوهر در روابط زناشویی می شود و ناچار افراد به سوی تماشای فیلم سکسی گرایش پیدا می کنند.

مطالب مرتبط: ترک خود ارضایی

تماشای فیلم پورن به دلیل توصیه و پیشنهاد دوستان، آشنایان و حتی روانشناسان ناآگاه

یکی دیگر از مواردی که موجب تمایل افراد به تماشای فیلم پورن می گردد، گاهی بعد از اختلال در روابط جنسی ، مثلا کاهش میل جنسی، خستگی جنسی )، زن یا شوهر با مشورت گرفتن از دوستان و آشنایان و افراد نامتخصص، این توصیه غلط به آنها می شود که با تماشای فیلم پورن نسبت به رفع اختلال جنسی در روابط زناشویی خود اقدام کنید.

معایب تماشای فیلم پورن توسط زن و شوهر

فیلم پورن و افزایش تنوع طلبی جنسی زن و مرد

تماشای فیلم های سکسی موجب افزایش تنوع طلبی جنسی، به خصوص در مردان می شود. زیرا بر اساس قواعد علم روانشناسی ، دیدن یک تصویر یا فیلم سکسی ، موجب می گردد افراد تمایل پیدا کنند در محیط واقعی آن را تجربه کنند. به عبارتی، تماشای فیلم پورن موجب می گردد افراد به نوعی هرزگی زناشویی و ایجاد رابطه با جنس مخالف از راه های نامشروع گرایش پیدا کنند. این اقدام موجب افزایش خیانت به همسر و سست شدن بنیان خانواده و بروز مشکلات در زندگی زناشویی زن و شوهر  می گردد.

فیلم پورن و افزایش نارضایتی زناشویی 

اگر افراد برای رفع مشکلات جنسی در روابط زناشویی اقدام به تماشای فیلم پرنو کنند، این عمل نه تنها موجب رفع اختلال جنسی در زوج نمی گردد بلکه موجب تشدید مشکلات زناشویی در روابط جنسی و افزایش دعواهای خانوادگی نیز می گردد. زیرا فرد از همسر خود انتظار برقراری رابطه جنسی به همان کیفیت مشاهده شده در فیلم سکسی را دارد.

مطالب مرتبط: شوهرم به نیاز جنسیم اهمیت نمیده

از سوی دیگر زنان و همسران ایرانی به دلیل تربیت در محیط سنتی نمی توانند با سبک سکسولوژی آمریکایی ارتباط برقرار کنند و حاضر نیستند حرکاتی که در این فیلم ها وجود دارد را انجام دهند و همین موجب افزایش اختلافات زناشویی و نارضایتی های جنسی می گردد.

تأثیر فیلم پورن همانند اعتیاد همسر به مواد مخدر است

فردی که اعتیاد به فیلم سکسی دارد، لذتی در ذهنش باقی می ماند همانند مواد مخدر که با چیز دیگری جایگزین نمی گردد. در این حالت، فرد معتادگونه فقط با تماشای فیلم پورن می تواند این لذت را تجربه نماید به نحوی که حتی فرد در بستر زناشویی نیز لذتی از نزدیکی با همسر و برقراری رابطه جنسی با او نمی برد و فقط با تماشای فیلم سکسی می تواند این لذت جنسی را تجربه کند.

تحقیر شریک جنسی با تماشای فیلم پورن

تماشای فیلم پورن موجب می گردد زوج در بستر زناشویی به همسر دیگر به عنوان یک موجودی که با عشق ورزی و نوازش باید امور زناشویی را شروع نماید نگاه نکند. بلکه به عنوان فردی که فقط تمایلات جنسی فرد را آن هم از نو ع نامشروع انجام دهد نگاه می کند و این یعنی نگاه ابزاری به همسر و تحقیر شخصیت همسر. در این نگرش فقط جسم شریک جنسی ارزش دارد و روح و روان و عاطفه و احساسات جایی ندارد.
از طرفی وقتی همسر شما متوجه شود که اندام و ظاهرش همانند بازیگر فیلم پورن برای همسر خود جذابیتی ندارد، احساس شرم و سرخوردگی می کند. این احساس شرم و ناامیدی می تواند سرآغاز بروز مشکلات جدی در روابط زناشویی و ایجاد طلاق عاطفی در زندگی زناشویی شود.

10 دیدگاه

  1. ممنون خیلی مقاله کاملی بود .استفاده کردم

  2. من اعتیاد به فیلم‌های پورن و خودارضایی دارم با اینکه چندسال متاهل هستم.وهمچنین فانتزی های جنسی دارم که باعث مشکلاتی شده مثل سکس چند نفره درحالی که می‌دونم این مسأله درعمل انجام نخواهم داد.وب
    با جنس مخالفم و جدیدا به دوجنسه ها علاقه مند شدم و باهاشون چت کردم ولی هیچ وقت خوشبختانه به رابطه نرسیده ولی همسرم این مسأله رو فهمیدن.من همسرم رو دوست دارم و نمی‌دونم باید چیکار کنم از سر این مسایل خلاص شم

  3. دوساله ازدواج کردم من وهمسرم همدیگه رو خیلی دوست دارم ومیخوایم ولی من باهاش تو رابطه جنسی مشکل دارم .اصلا ادم عجیبیه از هیچ مدل کاری خوشش نمیاد. از اول هم اینجور بود واز خیلی از کارا وفانتزی های رابطه جنسی که اکثر زن وشوهرها ازش استفاده میکنن ولذت میبرن خوشش نمیاد وحاضر نیست انجام بده. خب اگه به سکس تراپیست مراجعه کنیم بهش قراره چی بگن؟؟من خیلی بهش گفتم که مثلا دوستان اینکارارو میکنن وحتا فیلم های پورن هم نشونش دادم ولی فایده نداشته

  4. چرا زنان وقتی که مردان فیلم پورن نگاه می کنند ناراحت میشن؟آیا احساس می کنن بهشون خیانت شده

  5. سلام وقت بخیر, من و همسرم با اعتقادات تقریبا مشابه و معتقد با هم ازدواج کردیم هر دو تامون موافق این بودیم که ماهواره نداشته باشیم و از زمان خواستگاری هم با هم صحبت کرده بودیم و هر دوتامون موافق بودیم الان هم ماهواره نداریم ولی من الان نزدیک به دو ساله که هر مثلا 6ماه یکبار همین طوری وقتی کاردارم تو گوشی همسرم و یا لپتابش متوجه شدم که فیلم های صحنه دار میبینه, هر بار که من بهش نشون میدادم و ناراحتیم رو بهش میگفتم قسم میخورد که به خدا نمیدونم از کجا اومده من اصلا ندیده بودم و این حرفا, منم واقعا دوست داشتم حرفش رو باور کنم و با اینکه تو تکنولوژی و کار بلدی با گوشی و نرم افزار استاده, به خودم قبول میدادم که راست میگه, اولا کنجکاو میشدم و هر چند وقتی سرک میکشیدم, بعضی وقتا خودم فیلم ها رو پاک میکردم, ولی این یکسال آخر بعد از آخرین بحثی که راجب این موضوع کردیم و جواب همسرم باز بی اطلاعی بود واقعا دیگه اعتماد کردم و خواستم که اعتماد کنم, تا اینکه حدود یک ماه پیش دخترم که 4سالشه داشت تو گوشی پدرش فیلم نگاه میکرد, و چون پدر شوهرم تازه فوت کرده بود من هم فیلم بعدی که اتوماتیک پلی شد و تولد پدرشوهرم بود رو نگاه کردم و فیلم بعدی که پخش شد کاملا فیلم پورن بود اما فیلم های قبلی, سینمایی بود که توش صحنه داشت ولی این فقط قسمتی از فیلم پورن بود,40پدر شوهرم بود و همزمان که این فیلم پلی شد همسرم هم اومده بود و با هم دیدیم و من به محض دیدن گوشی رو بهش دادم اون دوباره چند دقیقه ی بعد اومد و گفت بخدا من ندیده بودم از کجا اومده بوده و میدونم باورت نمیشه ولی دارم راست میگم و این حرفا, ولی این دفعه تو جملاتش گفت بخدا من خیلی وقته که دیگه نگاه نمیکنم, من به روش نیاوردم که پس نگاه میکردی, و چون هم همس خلاصه دوباره و دوباره به امید تمام شدن این قضیه اعتماد کردم, تا اینکه دیشب چون گوشی من نت نداشت و تو سفریم از گوشی همسرم داشتیم اینستا میدیم که همسرم تو یه ریل هی پایین میرفت بقیه ی دایرکت رو نگاه نمیکرد,که تو لیست دایرکتهاش دیدم از پیج فیکش برای پیج اصلیش پست فرستاده, هی گفتم بده ببینم گوشی رو خاموش کرد و نزاشت و بهم توهین کرد که تو احمقی و حقیری و من چه اشتباهی کردم تو رو انتخاب کردم و بهت نشون نمیدم, وقتی اعتماد نداری چه زندگی و از این حرفا, بعد گوشی رو گذاشت تو جیب شلوارش و خوابید, منم تا نصفه شب بیدار بودم که گوشی رو بگیرم و خلاصه ,رفتم کل گوشیش رو بالا و پایین کردم البته این وسط یکم خوابم برده بود همسرم خودش گوشیش رو از جیبش درآورده بود, حالا نمیدونم چیا رو حذف کرده بود یا نه, خلاصه تو فیلم های گوشیش پر از فیلم پورن بود و یه سری چیزا رو هم از گوشیش فهمیدم که قبلا بهم نگفته بود, امروز رفتم حرم و کلی دعا گردم و عقده ی دلم رو باز کردم, الان خیلی احساس بدی دارم, اعتمادم از بین رفته, با مامان و مادرشوهرم اومدیم سفر نمیخوام به روم بیارم ولی تا چشمم بهش میوفته دلم میخواد گریه کنم,نقدر حال روحیم بده که هی خودم رو به خواب میزنم که بقیه نفهمن گریه میکنم, نمیدونم چیکار کنم, من قبلا هم به همسرم گفته بودم که از نظر من دیدن این فیلم ها خیانته و من هم خط قرمزم خیانته,احساس میکنم باورهام همش فرو ریخته

  6. با سلام و احترام خواستگاري دارم مذهبي در تمام مسائل با هم جور هستيم و جوابم مثبت هست ولي يكدفعه توي سرچ گوگل ديدم نوشته فيلم پورن و خيلي جا خوردم و ناراحت شدم ولي. به خودشون هيچي نگفتم از نظر شما بايد چيكار كنم؟

  7. سلام. خانمی ۲۲ ساله هستم و ۹ ماهه ازدواج کردم همسرم هم ۲۳ سالشونه. اخیراً متوجه شدم ایشون خودارضایی میکنن و به روشون نیاوردم تا شرمنده نشن اما امروز هم بر حسب اتفاق متوجه شدم یه فایل پر از فیلم های پورن دارن و امروز در نبود من تماشا کردن.. ما خیلی رابطه خوب و صمیمی ای داریم و خیلی شوکه شدم و نمیدونم باید چه واکنشی نشون بدم. فایل رو پاک کردم تا متوجه نشن من متوجه شدم اما فکر به دیدن این فیلمها توسط ایشون خیلی اذیتم میکنه و کلافم. به راهنمایی تون احتیاج دارم…

  8. من یه دختر 23هستم که 4سال متاهل شدم و حدودا 1,۵سر خونه زندگی خودمون هستیم
    بارها با همسرم دچار مشکل شدیم نمیدونم چرا همیشع این حس داشتم که منو دوسنداره یکارایی میکنه نمیدونم حس میکنم این شکو تردید خودم باعث این فاجعه شده پارسال متوجه این شدم همسرم بهم خیانت کرده به گفته خودش تلفنی بوده ولی من مطمنم باهم بودن من بخشیدمش چون تصور زندگی بدون اون برام سخته ولی حال خودم خوب نیس همش حس میکنم من هیچ فایده ای ندارم اصلا من اونی که اون میخواد نیستم کارایی که که کرده باعث ایجاد این حس شده من حس میکنم شوهرم به رابطه با خانمای سن بالا تمایل داره… چند بار متوجه این شدم فیلمای مبتذل نگاه میکنه من هیچی براش کم نزاشتم ولی باعث شده من خودمو خیلی خار کوچیک ببینم. جالب اینه حتی زمانی که بااون خانم صحبت میکرد اصلا بامن سرد نشده بود بلکه خیلی عاشقانه رفتار میکرد…من بهش فرصت دادم ولی دارم نابود میشم همش حس میکنم کار اشتباهی کردم بهش فرصت دادم شوهرم حق طلاق بهم داد ک من اروم بشم اما من چرا با وجود این حق بااینکه این همه بدی بهم کرده نمیتونم برم؟؟خیلی حالم بده نمیتونم باهیچکس راجب این موضوع حرف برنم اما حس میکنم زنده بودن من به هیچ دردی نمیخوره از خودپ بیزارم کارم به جایی رسیده خودمو باهر زنی مقایسه میکنم همش حس میکنم موقع رابطه بامن فکرش یجای دیگس نمیدونم چجوری خودمو اروم کنم ن میتونم دل بکنم ازش ن میتونم دلمو صاف کنم توروخدا کمکم کنید. یه حس سنگینی رو قلبمه همش یاداوری میشع من نمیتونم فکرامو کنترل کنم من اصلا نمیخوابم شاید روزی ۵ساعت چون مغزم همش روشنه همش فکرای بد همش حس میکنم کسی دوسمنداره میترسم ازاینکه دوباره بهم ضربه بزنه من بارها سر این چیزا باهاش به داستان خوردم فیلم مبتذل دیدنش

  9. من ۲۴ سالمه لیسانس مدیریت بازرگانی ام و مدرس زبان انگلیسی….همسرم ۲۷سالشه دیپلم داره و نصابه…ما کاملا با عشق ازدواج کردیم دو سال دوست بودیم و برای راضی کردن خانواده هامون همه کار کردیم….دلیل مخالفت خانواده ها همین سطح علمی و فرهنگی منو همسرم بود یا حتی میگفتن قدش کوتاهه یا زشته….ما ازدواج کردیم و همه چی خیلی خوب بود شوهرم خیلی چشم پاک و فهمیده و اهل هیچی نبود….از کنار من هم تو این سه سالی ک ازدواج کردیم حتی یه لحظه هم دور نشده…همه خیلی دوسش دارن و میگن خوشبحالت همچین شوهری داری….ما تو رابطه جنسی زیاد باهم سازگار نیستیم ینی شوهرم میلش کلا کم بود و خب برا من دیگه عادی شده بود بعد سه سال اکثرا برای رابطه هم من پیش قدم میشدم….تااینکه تازه فهمیدم فیلم های جنسی یواشکی نگاه میکنه و به مچ پای زن علاقه داره(البته هیز نیست فقط عکساشو نگاه میکرده و در دنیای واقعی من ندیدم چشماش هرز بپره) وقتی دیدم این فیلمارو میبینه خیلی باهاش دعوا کردم و اونم قسم خوردو دلایل تقریبا قابل قبول اورد….اما من از وقتی اینو دیدم حسم نسبت ب خودم عوض شده حس میکنم من بدم یا زشتم ک میره سراغ این فیلما و سمت من نمیاد….حتی نمیزاره ازش جدا شم و واقعا منو میپرسته اما این دوگانگیش منو عصبی کرده…خودش میگه وقتی من ناراحتم یا قهرم اونم حسشو از دست میده چون از ناراحتی من حالش بد میشه….

دیدگاهتان را بنویسید