خانه / پرسش و پاسخ روابط عاطفی / چگونه رابطه خوبی با عشقم داشته باشم؟چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم
چگونه رابطه خوبی با عشقم داشته باشم
چگونه رابطه خوبی داشته باشیم

چگونه رابطه خوبی با عشقم داشته باشم؟چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

حتماً از زوج‌هایی که قصد جدایی و قطع رابطه عاشقانه دارند شنیده‌اید که در توضیح علت جدایی خود می‌گویند فقط چون دیگر عاشق هم نیستیم. حتی شاید حرف‌هایی ازاین‌قبیل بگویند، “ما یکدیگر را دوست داریم، اما عاشق هم نیستیم.” حتی شاید خود شما هم قبلاً چنین احساسی را تجربه کرده باشید. به‌هرحال، عشق یک انتخاب است. برخلاف عقیده اکثر مردم فقط یک احساس نیست و چیزی است که شما می‌توانید تصمیم به انجام آن بگیرید.

اگر واقعاً در رابطه‌ای که دارید دست‌وپا می‌زنید یا خیال می‌کنید از یکدیگر دور شده‌اید، رسیدن به این نتیجه‌گیری که دیگر عاشق طرف مقابل نیستید کار آسانی است. بزرگ‌ترین علت این مسئله شیوه‌ای است که جامعه و رسانه‌ها عشق را به تصویر می‌کشند.

اگر کمدی‌های عاشقانه تماشا می‌کنید حتماً متوجه شده‌اید که همه این فیلم‌ها پایان مشابهی دارند. در ماجرای این‌گونه فیلم‌ها یک دختر بین انتخاب کسی که از ابتدا در فیلم با او بود و کسی که بعداً با او آشنا می‌شود تردید دارد. در جایی از داستان بالاخره دختر می‌فهمد احساسی که به مرد اول داشت از بین رفته (یا هرگز واقعاً احساسی وجود نداشته) و این مرد جدید همان است که آرزویش را داشت.

این داستان بارهاوبارها در زندگی واقعی هم اتفاق می‌افتد. رابطه‌های طولانی‌مدت ازهم‌گسسته می‌شوند چون یکی از طرفین رابطه یا هر دو به این نتیجه می‌رسند که دیگر عاشق نیستند.

تصورهای غلط از عشق

مراحل عشق

یکی از دلایلی که خیلی از افراد خیال می‌کنند دیگر عاشق نیستند آن است که درک نمی‌کنند عشق واقعاً به چه معناست. خیلی از افراد عشق را به احساسی ربط می‌دهند که در اوایل رابطه تجربه می‌کنند. در نظر آن‌ها عشق یعنی لرزیدن دل، هیجانی که قلب آدم را به تب‌وتاب می‌اندازد، و تمام نشانه‌های دیگری که در مراحل شروع رابطه بروز می‌کنند. دلیل اتفاق افتادن این احساسات فعل‌وانفعالات فیزیکی و شیمیایی در مغز است که با یک رابطه جدید و تغییرهای هیجان‌انگیز در زندگی تحریک می‌شوند.

بنابراین، وقتی این احساسات و نشانه‌های عشق شروع به ناپدید شدن می‌کنند، افراد خیال می‌کنند علت این است که دچار اشتباه شده بودند و واقعاً عشقی در کار نبود. اما این مسئله در روابط کاملاً عادی است. هر رابطه‌ای که قرار است در مسیری طولانی به راه خود ادامه دهد با این تغییرات مواجه می‌شود. چون مغز دیگر به ترشح هورمون‌های شیمیایی نشاط‌آور در حد زیاد ادامه نمی‌دهد؛ به‌مرورزمان خود را با آن وفق می‌دهد.

رابطه‌ها مراحل مختلفی از عشق را پشت سر می‌گذارند. اگر آن حسی از عشق که در ابتدا وجود داشت به همان صورت باقی بماند طرفین یک رابطه نمی‌توانند در جنبه‌های دیگر زندگی خود موفق باشند. شما نمی‌توانید به کسی غیر از او فکر کنید. با خیال او بیدار می‌شوید و با خیال او به خواب می‌روید و می‌خواهید همه اوقات خود را با او سپری کنید. هیچ‌کس نمی‌تواند چنین احساسی را تا ابد حفظ کند. در میانه‌های این راه، رابطه شما شروع به عمیق شدن می‌کند و تغییر در احساسات عاشقانه آغاز می‌شود.

دنبال یک نفر گشتن

 این تصور غلطی است که برای هر کس در دنیا فقط یک نفر وجود دارد. خیلی‌ها به آن یک نفر، نیمه گمشده خود می‌گویند؛ بنابراین وقتی یک رابطه با مشکل مواجه می‌شود، خیال می‌کنند فقط به این دلیل است که اشتباه می‌کردند نیمه گمشده خود را پیدا کرده‌اند. پس کم‌کم به این فکر می‌افتند که نیمه گم شده آنها هنوز جایی در آن بیرون است.

به‌محض آن که این طرز فکر در ذهن کسی شروع می‌شود، دنبال راهی می‌گردد تا رابطه فعلی را به پایان برساند. او با خودش می‌گوید، “چرا باید به این رابطه ادامه بدهم، درحالی‌که نیمه گم شده من هنوز جایی در آن بیرون است؟ “

برای هیچ‌کس یک فرد مشخص شده‌ای وجود ندارد. اگر این‌طور بود، به نظر شما چند نفر با یک شخص اشتباه زندگی می‌کردند. اگر فقط یک نفر طرف مقابل خود را غلط انتخاب می‌کرد، تمام رابطه‌های دنیا اشتباه می‌شدند. این‌طور نیست. حقیقت آن است که ما می‌توانیم چند نفر را دوست داشته باشیم؛ انتخاب ما کسی است که خود را به او متعهد می‌کنیم.

رابطه مسئله دشواری است، چون از دو نفر تشکیل می‌شود که طرز فکر متفاوتی دارند. اگر رابطه شما بغرنج شده به این دلیل نیست که با نیمه گم شده خود ازدواج نکرده‌اید، بلکه چون شما یک انسان می‌باشید.

فکر مرغ همسایه غاز است

 همه زوج‌ها گرفتاری‌هایی دارند، اما کسی نمی‌خواهد دیگران به مشکلات زندگی مشترک آنها پی ببرند. به همین دلیل به‌جای صحبت درباره جریان رابطه خود، لبخند مصنوعی به لب می‌آورند و سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند پیش دیگران رابطه خود را بی‌نقص نشان دهند. رسانه‌های اجتماعی که مدام لحظه‌های شیرین زندگی دیگران را به تصویر می‌کشند، وضع را از این هم بدتر کرده‌اند.

وقتی همیشه رابطه‌هایی را نگاه می‌کنید که به خیال شما بی‌نقص هستند، کم‌کم به این فکر می‌کنید که حتماً در زندگی شما مشکلی وجود دارد. چرا شما همیشه دعوا می‌کنید و دیگران همیشه خوشحال هستند؟ چرا شوهر فلان زن همیشه برایش گل می‌برد، اما شوهر شما نه؟ چرا دوست دختر فلانی هروقت که آنلاین با هم حرف می‌زنند از او تعریف و تمجید می‌کند، اما دوست دختر شما نه؟

بازی مقایسه در رابطه، بازی خطرناکی است. راحت می‌توان فکر کرد که مرغ همسایه غاز است و اگر با شخص دیگری بودید رابطه بهتری داشتید. اما وقتی می‌بینید که رابطه‌ای از رابطه شما موفق‌تر یا شادتر است، به‌خاطر آن نیست که مرغ آنها غاز است. بلکه به این دلیل است که آنها روی رابطه خود کار می‌کنند.

چگونه در روابط عاطفی موفق باشیم

این مسئله آسانی نیست و رابطه به تلاش نیاز دارد. کسانی که به نظر می‌رسند زندگی موفقی دارند، یا مشکلاتشان را پنهان می‌کنند یا مشکلاتشان را پشت سر گذاشته‌اند و مهارت‌هایی کسب کرده‌اند که برای بهبود بخشیدن به رابطه خود لازم دارند. به‌جای آن که رابطه خود را به پایان برسانید تا به یک رابطه آسان‌تر دست پیدا کنید، روی رابطه خود کار کنید. اگر رابطه خود را قطع کنید و سعی نمایید کسی را که زندگی با او راحت‌تر است پیدا کنید، در رابطه بعدی هم سرانجام به همان جایی می‌رسید که در رابطه قبلی رسیده بودید.

چگونه عشق خود را پایدار کنید

روی خودتان تمرکز کنید

 یکی از بهترین راه‌های اصلاح یک رابطه آن است که اطمینان حاصل کنید برای سالم و شاد بودن همان کاری را انجام می‌دهید که باید انجام دهید. خیلی راحت می‌توان انگشت ملامت را به سمت طرف مقابل گرفت و همه کاسه کوزه‌ها را بر سر او شکست، اما هر داستانی دو سو دارد. اگر کسی از طرف مقابلتان بپرسد که چه کسی در اکثر مشکلات رابطه شما مقصر است، به‌احتمال زیاد او هم مشکلات را گردن شما می‌اندازد ـــ درست همان‌طور که شما به گردن او می‌اندازید.

اگر می‌خواهید رابطه شما پرشورونشاط باشد، به این فکر کنید چه‌کار متفاوتی می‌توانید انجام دهید. سراغ این بازی نروید که، “اگر او این کار بکند، من هم آن کار را می‌کنم.” فقط شروع به انجام کاری کنید که می‌دانید درست است.

زبان عاشقانه طرف مقابل خود را یاد بگیرید

گری چاپمن کتاب معروفی با عنوان پنج زبان عشق نوشته است. او در این کتاب به روش‌های متفاوتی که افراد عشق را تجربه و بیان می‌کنند می‌پردازد.

این پنج روش شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تماس جسمی
  • کارهایی که به‌خاطر اوست
  • هدیه‌ها
  • حرف‌های تمجید کننده
  • زمانی که برای توجه به او صرف می‌شود

اگر شما سعی دارید با حرف‌های تمجید کننده عشق خود را به‌طرف مقابل نشان دهید اما چیزی که او واقعاً مشتاق آن است وقت‌گذاشتن برای اوست، احساس دوست داشته شدن به او دست نمی‌دهد. این مسئله در مورد خود شما هم صدق می‌کند. اگر شما عشق را با هدیه گرفتن احساس می‌کنید و طرف مقابل شما نمی‌داند و این نیاز شما را برآورده نمی‌کند، احساس عاشق شدن نخواهید کرد.

برای اصلاح رابطه فقط کافی است یاد بگیرید که هر یک از شما چگونه مورد عشق بودن را احساس می‌کنید و چگونه باید عشق خود را نشان دهید.

روی چیزهای خوب تمرکز کنید

 چسبیدن به همه مسائل منفی زندگی کار راحتی است. باید قبض‌ها را پرداخت کرد، خانه را تمیز کرد، و کارهایی را طبق برنامه انجام داد. اگر فقط روی این چیزها تمرکز کنید نمی‌توانید خوبی‌های رابطه خود را ببینید. اغلب اوقات فکر کردن به چیزهایی که آرزو می‌کنید کاش جور دیگری بودند، راحت‌تر از آن است که قدر داشته‌های فعلی خود را بدانید.

فهرستی از تمام چیزهایی که در رابطه خود قدر آن‌ها را می‌دانید و صفاتی را که در وجود طرف مقابل تحسین می‌کنید تهیه نمایید. به اوایل رابطه خود بازگردید و به تمام چیزهایی که او در این سال‌ها به‌خاطر شما انجام داده است فکر کنید.

اوقاتی را کنار هم سپری نمایید

بسیاری از زوج‌ها به‌اندازه کافی با یکدیگر وقت نمی‌گذرانند. به‌خصوص وقتی‌که بچه‌ها پا به عرصه وجود می‌گذارند. اگر می‌خواهید رابطه خود را بهبود ببخشید، برای یکدیگر وقت صرف کنید. مثلاً هفته‌ای یک‌بار با هم بیرون بروید یا حتماً حداقل سه ماه یک‌بار تمام شب را کنار هم باشید.

ببینید با چه برنامه‌ای نیاز شما رفع می‌شود، اما حتماً باید فرصت کافی فراهم کنید. صرف وقت برای طرف مقابل نباید چیزی باشد که به بعد از همه کارها موکول شود. اگر می‌خواهید رابطه شما پایدار باشد و احساس خوشبختی کنید باید آن را در اولویت زندگی خود قرار دهید. شما که نمی‌خواهید بعد از سال‌ها با هم زندگی کردن و بعد از آن که بچه سر خانه و زندگی خودشان رفتند به نقطه‌ای برسید که هیچ‌چیز مشترکی با یکدیگر ندارید. شما باید برای یکدیگر وقت کنار بگذارید و کارها را با هم انجام دهید.

مراجعه به مشاور

 از این‌که از یک متخصص برای درمان مشکل خود کمک بگیرید خجالت نکشید. رابطه امر پیچیده‌ای است و بسیاری از زوج‌ها در مراحلی از رابطه خود به مشاوره زوجین مراجعه می‌کنند.

درمانگرها کمک می‌کنند تا مشکلات رابطه خود را ببینید و یاد بگیرید چگونه این مشکلات را رفع نمایید. آنها به شما می‌کنند که مهارت‌های مهم گفتگو کردن را بیاموزید و مشاجرات خود را کوتاه‌تر نمایید و راحت‌تر با آن کنار بیایید. همچنین به شما کمک می‌کنند پیوندتان را با هم تجدید نمایید و به یاد بیاورید چرا در کنار یکدیگر هستید.

عشق چیزی نیست که فقط اتفاق بیفتد و به‌خودی‌خود دوام پیدا کند. اگر می‌خواهید عشق شما ادامه‌دار باشد باید وقت خود را برای آن سرمایه‌گذاری کنید. عشق شما به تک‌تک سرمایه‌گذاری‌های شما می‌ارزد.

8 روش به وجود آوردن عشق در روابط عاطفی

با رویکرد معنوی برای افزایش و بهبود یک رابطه آشنا شوید!

عشق در یک رابطه می تواند فراتر از مرزها رشد کند. شما می توانید با عشق، عشق بیشتری را پرورش دهید و ایجاد کنید. این درست است، عشق سبب ایجاد عشق می شود. عشق، هسته و درمان هر چیزی در زندگی است. آیا تاکنون در این باره چیزی نشنیده اید؟ اکنون، وقت آن رسیده تا این موضوع را بپذیرید و بر آن باور داشته باشید. عشق معجونی است که از آن به عنوان پادزهری برای از بین بردن تفاوت ها، ناسازگاری ها و نفرت در یک فرد استفاده می کنید. شما می توانید روابط خود را از طریق خلق روش های جدید به منظور ابراز عشق خود، عاشقانه تر کنید. عشق چیست؟

عشق، یک احساس مثبت قدرتمند است که شما را بر می انگیزد و به شریک زندگیتان پیوند می دهد. بنابراین، سوالی که ممکن است به ذهنتان خطور کند، این است که چگونه می توان از عشق به منظور خلق عشق بیشتر در رابطه ی خود با شریک زندگیتان استفاده کنید؟ خب، می توانید از رویکرد معنوی استفاده کنید. این به معنی تبدیل شدن به یک فرد مذهبی تر نیست. معنویت بیشتر در مورد خود شما و ندای درونیتان است. آن در مورد برقراری ارتباط با نیروی خیرخواهانه و عشقی است که در درونتان وجود دارد. رویکرد معنوی در مورد جنبه‌هایی از زندگی است که باعث می شوند احساس خوبی نسبت به خود پیدا کنید و دیگران هم به همین خاطر بیشتر شما را دوست داشته باشند.

المان هایی از عشق، مثبت نگری و فهم در شما وجود دارد. لازم است تا از آن ها برای خود و شریک زندگیتان در تمام مراحل از رابطه ی عاشقانه ی خود استفاده کنید.

در رابطه عاشقانه چگونه رفتار کنیم؟

  • 8 روش به منظور عاشقانه تر کردن یک رابطه
  • 1) با خودتان خلوت کنید و اجازه دهید تا شریک زندگیتان هم زمان و فضای خصوصی برای خود داشته باشد؛
  • 2) به شریک زندگی خود به عنوان بخشی از خود نگاه کنید – شریک زندگیتان را همانند خود دوست داشته باشید و مراقبش باشید؛
  • 3) به شریک زندگی خود احترام بگذارید و آن را به صورت عمومی و خصوصی ابراز کنید؛
  • 4) عواطف و احساسات شریک زندگی خود را درک کنید – همدلی کنید، حمایت نمایید و مثبت باشید؛
  • 5) به شریک زندگی خود فکر کنید و همیشه او را در اولویت قرار دهید؛
  • 6) همه چیز را به اشتراک بگذارید و با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید؛
  • 7) از اوقات خوب لذت ببرید اما همیشه در شرایط بد در کنار شریک زندگیتان باشید؛
  • 8) باور داشته باشید که شریک زندگیتان، نیمه ی گمشده تان است و این موضوع را هر چند وقت یکبار ابراز کنید.

8 روش به منظور عاشقانه تر کردن یک رابطه

شما احتمالاً می دانید برای بهتر کردن یک رابطه باید چه کاری انجام دهید اما در نحوه ی انجام آن به مشکل بر می خورید. در ادامه، روش هایی به منظور ایجاد عشق بیشتر در یک رابطه با شریک زندگیتان آورده شده است.

1) با خودتان خلوت کنید و اجازه دهید تا شریک زندگیتان هم زمان و فضای خصوصی برای خود داشته باشد

فردیت و حریم خصوصی شما بسیار اهمیت دارد. شما در ابتدا باید خود را درک کنید و سپس، سعی کنید طرف مقابل خود را درک نمایید. شما می بایست زمانی را با خود خلوت کنید و بر روی رشد فردث خود کار کنید. هر چه بیشتر بر روی خود کار کنید، تغییر و احساس بهتر شدن رابطه ی خود را تجربه خواهید کرد. شما باید به شریک زندگی خود نیز زمان دهید و اجازه دهید تا او نیز بر روی رشد فردی خود کار کند.

رویکرد معنوی به معنی رشد خود و فراهم کردن شرایط رشد شریک زندگی به گونه ای است که هر دوی شما رشد پیدا کنید و همدیگر را تکمیل نمایید.

این کارها را انجام دهید:

  • خود را دوست بدارید
  • مراقب خود باشید
  • کارهایی که سبب خوشحالیتان می شود را انجام دهید
  • انتظار عشق و خوشبختی را داشته باشید.

بدانید که اگر این گام را بردارید، بیش از نیمی از مسیر به وجود آوردن عشق بیشتر در یک رابطه را طی کرده اید.

2) به شریک زندگی خود به عنوان بخشی از خود نگاه کنید شریک زندگیتان را همانند خود دوست داشته باشید و مراقبش باشید

بهترین روش به منظور پرورش یک رابطه، عشق ورزیدن به شریک زندگی به همان اندازه ای است که خود را دوست می دارید. زماین که عشق بین دو نفر واقعی و بدون قید و شرط باشد، خوشبختی به وجود می آید. سعی کنید در زندگی خود، خوشبختی ایجاد کنید که منجر به خوشبختی و مراقبت متقابل بیشتری می شود.

کارهایی شبیه به این موارد زیر را انجام دهید:

  • به شریک زندگی خود محبت کنید و لطف های ناخواسته در قبال او انجام دهید.
  • شریک زندگی خود را کارهای کوچکی که نشان از محبت شما دارند، غافلگیر کنید.
  • دلسوز و عاشق باشید حتی در زمان هایی که شریک زندگیتان این چنین نیست.
  • با شریک زندگی خود صمیمی تر شوید و نیازهای او را برآورده سازید.

در صورتی که لازم است بیش از حد ممکن تلاش کنید یا خود را مجبور به این کار نمایید، پس حتماً این کار را انجام دهید. شما عمل متقابل را تجربه خواهید کرد و اعمالتان با عشق از سوی شریک زندگیتان پاداش داده می شود.

مطالب مرتبط: علت سرد شدن مردان در دوستی

3) به شریک زندگی خود احترام بگذارید و آن را به صورت عمومی و خصوصی ابراز کنید

اعمال متقابل عشق و محبت، بهترین روش به منظور ایجاد یک رابطه ی عاشقانه مانند بنایی است که دیواری را آجر به اجر درست می کند. احترام خود نسبت به شریک زندگیتان را به روش های مختلفی نشان دهید. احترام موجب ایجاد آرامش خوب می شود و جریان عشق در یک رابطه را تسهیل می دهد.

شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  • قدردان شریک زندگی خود باشید.
  • شریک زندگی خود را تکمیل کنید.
  • بر شریک زندگی خود بها دهید.
  • برای دیدگاه های شریک زندگی خود ارزش قائل شوید.

احترام یکی از ارکان یک رابطه ی قوی و عاشقانه به شمار می رود. احترام متقابل، کلید موفقیت در زندگی زناشویی و روابط طولانی مدت است.

4) عواطف و احساسات شریک زندگی خود را درک کنید همدلی کنید، حمایت نمایید و مثبت باشید

عواطف و احساسات، روح یک رابطه هستند و قلب، جایگاه عواطف و احساسات است. به علاوه، عواطف، احساسات قوی هستند که باید به دقت، با ظرافت، محبت و مثبت مدیریت شوند.

عواطف شریک زندگی شما اهمیت دارند و شما باید آن ها را درک کنید. آن ها مسیر مستقیمی به سمت قلب شریک زندگی شما محسوب می شوند. خود را به جای شریک زندگیتان قرار دهید و از او حمایت کنید. د

به شکل زیر عمل کنید:

  • به شریک زندگی خود در ابراز احساسات و عواطفش کمک کنید؛
  • به روان پاکسازی شریک زندگی خود گوش دهید؛
  • روش های مثبتی برای مواجه با احساسات و عواطف پیشنهاد دهید؛
  • عواطف مثبت را با شریک زندگی خود جشن بگیرید.

عواطف و احساسات شریک زندگی خود را نادیده نگیرید. اگر شما به آن ها بها دهید، جایگاه خاصی در قلب شریک زندگیتان پیدا خواهید کرد. در نتیجه، شما را بیشتر دوست خواهد داشت.

5) به شریک زندگی خود فکر کنید و همیشه او را در اولویت قرار دهید

همیشه این که دیگران به شما اهمیت بدهند و مراقبتان باشند، احساس خوبی است. به یاد داشته باشید که قصد و نیت شماست که اهمیت دارد. فکر و عمل در اولویت قرار دادن شریک زندگیتان موجب پرورش عشق در رابطه می شود. این یک حرکت از خودخواه بودن به سمت از خودگذشتگی از طریق کنار گذاشتن نفس خود است که مانع اصلی بر سر راه توسعه ی عشق واقعی به شمار می رود.

انجام کارهای زیر را امتحان کنید:

  • رویدادهای مهم زندگی شریک خود را به یاد بسپارید و آن ها را جشن بگیرید.
  • از شریک زندگی خود در مورد این که چگونه روزش را گذرانده است، سوال کنید.
  • هنگام خرید به فکر انتخاب شریک زندگی خود باشید.
  • از مکان هایی که شریک زندگیتان دوست دارد، دیدار کنید و یا فیلم هیا موردعلاقه اش را تماشا نمایید.

شریک زندگیتان متوجه ی اهمیت تمام کارهایی که انجام می دهید، خواهد شد و قدردان محبت شما خواهد بود. دلسوزی و مراقبت از یکدیگر موجب تقویت پیوند در یک رابطه می شود.

6) همه چیز را به اشتراک بگذارید و با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید

فقدان برقراری ارتباط یکی از دلایل اصلی شکست روابط به شمار می رود. زمانی که ارتباط نادرست وجود دارد یا اصلاً ارتباطی بین طرفین برقرار نمی شود، جریان عشق متوقف می گردد. به عنوان شرکای زندگی، شما از طریق تقسیم زندگی موجب افزایش میزان عشق و علاقه در رابطه می شوید. به منظور احساس نزدیکی بیشتر، ارتباط برقرار کنید.

این کارهایی است که می توانید انجام دهید:

  • هر وقت که سوتفاهمی به وجود می آید، در مورد آن صحبت کنید تا مسائل کاملاً روشن شوند.
  • هیچ گاه فرض نکنید بلکه مستقیماً سوالات خود را مطرح کنید تا شک و تردیدهایتان از بین بروند.
  • هر روز و هر شب با هم صحبت کنید، افکار و تجربیات روزانه ی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.
  • افکار منفی خود را محدود کنید و از انتقاد بپرهیزید.

روش برقراری ارتباط برای شریک زندگی شما اهمیت دارد. یک اشتباه در برقراری ارتباط می تواند بسیاری زا کارهای خوب را به خطر بیاندازد. همواره با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و صادق باشید تا در رابطه ی خود بتوانید اعتماد قوی ایجاد نمایید.

7) از اوقات خوب لذت ببرید اما همیشه در شرایط بد در کنار شریک زندگیتان باشید

زندگی مانند یک ترن هوایی از بالا و پایین است. اگر زمان خوبی وجود دارد، پس حتماً زمان های بدی هم پیش خواهد آمد. همبستگی و حمایت خود را در لحظاتی که شریک زندگیتان بیشتر از همه بدان نیاز دارد، نشان دهید. دوست واقعی دوستی است که هنگام نیاز همراهت باشد. برای شریک زندگی خود، عشق واقعی و تکیه گاه او در سختی ها باشید. برخی از کارهای زیر را انجام دهید.

  • روحیه ی شریک زندگی خود را با القای امید از طریق گفتگوهای مثبت بیشتر کنید؛
  • باعث شوید تا شریک زندگیتان باور کند که اوقات سخت زندگی خواهند گذشت اما رابطه ی شماست که دست نخورده باقی خواهد ماند؛
  • خوشبختی خود را در لحظات خوب و عشق خود را در لحظات بد ابراز کنید. خشم و عصبانیت خود را کنار بگذارید؛
  • شریک زندگی خود را سرزنش نکنید. در عوض، به یافتن روش هایی برای حل مشکلات کمک کنید.

روبرویی با سختی های زندگی در کنار هم موجب تقویت عشق می شود و شریک زندگیتان را مطمئن تر می کند.

زمانی که تحت هر شرایطی در کنار یکدیگر هستید، یاد می گیرید که در تمام شرایط شاد و عاشق باشید.

8) باور داشته باشید که شریک زندگیتان، نیمه ی گمشده تان است و این موضوع را هر چند وقت یکبار ابراز کنید

به هر آنچه باور داشته باشید و انتظارش را بکشید، خواهید رسید. این قانون طبیعت است که توسط اصول قانون جذب (LOA) توضیح داده می شود. قلب و ذهن خود را با افکار و احساسات مثبت پر کنید. آن گونه که می خواهید شریک زندگیتان باشد را تصور و تجسم کنید و باور داشته باشید که چنین اتفاقی رخ خواهد داد. یکی از روش های آگاهی بیشتر در مورد نیمه ی گمشده از طریق کمک گرفتن از روان خوانی رایگان عشق از طریق چت است.

رویکرد معنوی برای عشق ورزیدن باعث می شود رابطه تان به سطع بعدی برود. هر وقت که می توانید و هرزگاهی، عشق خود را به شریک زندگیتان ابراز کنید و این سه کلمه ی طلایی را به زبان آورید : من دوستت دارم!

سخن پایانی

یک رابطه بر عشق، درک و فهم، برقراری ارتباط، احترام و اعتماد استوار است. با توسعه ی یک درک خوب، برقراری ارتباط عالی، احترام واقعی و اعتماد عمیق، می توانید روش های بیشتری برای داشتن عشق آرامش بخش در رابطه ی خود با شریک زندگیتان ایجاد کنید. در صورتی که شرکای رندگی دلسوز، مشقو، حامی، مثبت، از خود گذشته باشند، بیشتر عاشق یکدیگر خواهند بود و رابطه ی آن ها برای مدت زمان طولانی دوام خواهد آورد.

برای آن که بیشتر از قبل عاشق شریک زندگی خود شوید، باید از ذهن، بدن و روح خود برای عاشقانه تر کردن یک رابطه استفاده کنید. این موضوع اهمیت دارد که اوقات خوبی را در کنار یکدیگر سپری کنید و اجازه دهید تا در یک رابطه همدیگر را بهتر از قبل بشناسید. رابطه ی خود را با کارهای عاشقانه، پذیرش، قدردانی، صبر و دلسوزی پر کنید.

با این وجود، زمان هایی وجود دارند که اوضاع خوب پیش نمی رود و تنها یکی از طرفین همکاری و مشارکت دارد. در صورتی که شریک زندگی از عشق ورزیدن امتناع می کند و تمام فرصت های ایجاد عشق بیشتر از طریق روش های مذکور را نادیده می گیرد، پس احتمالاً وقت آن رسیده که پیش بروید.

نوبت شماست – شما از چه روش هایی برای افزایش عشق و علاقه در یک رابطه استفاده می کنید؟ لطفاً نکات و افکار خود در مورد رویکرد معنوی برای روابط عاشقانه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: www.aha-now.com

دیدگاهتان را بنویسید