خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / توقعات مرد از زن در زندگی | انتظارات مرد از همسرش
نیاز شوهر بعد از ازدواج
نیاز شوهر بعد از ازدواج

توقعات مرد از زن در زندگی | انتظارات مرد از همسرش

درست است برقراری رابطه جنسی و ارضای میل جنسی یکی از مهمترین دلیل ازدواج محسوب می‌شود اما نیاز شوهر در ازدواج غیر از برقراری رابطه عاطفی و جنسی شامل خواسته های دیگری نیز است.

معمولاً شوهر به طور مستقیم انتظارات و خواسته ها از همسر خود را درخواست نمی‌کند اما به عقیده روانشناسان مردها این احساس نیاز را در درون خود نگه می‌دارند.

اصولاً شوهر نسبت به برآوردن نیازهای مالی زندگی مشترک احساس مسئولیت می‌کند، حتی اگر زن درآمد بیشتری از شوهر خود داشته باشد. این واقعیت نشان می‌دهد همیشه در زندگی زناشویی نیازهای پنهانی هست که در صورت برآورده نشدن می‌تواند بر روابط زناشویی زوج تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین شناختن و برآوردن نیازهای شوهر در ازدواج می‌تواند فرصت مناسبی برای بهبود روابط زناشویی باشد.

خواسته شوهر از همسر به مهر و محبت

اگرچه موضوع سکس و میل به رابطه جنسی برای اکثر مردها مهم است، اما نمی‌توان از اهمیت مهر و محبت به شوهر در ازدواج اجتناب کرد. گرفتن دست همسر خود در میان جمع، ارسال یک پیام عاشقانه به او، یا ماساژ نشانه‌های او، نشان می‌دهید که به شوهر خود اهمیت می‌دهید و برای شما مهم است. با محبت و توجه به شوهر، خود را در قلب او به‌سادگی جای دهید.

همیشه روش‌های مختلفی برای ابراز مهر و محبت به شوهر را امتحان کنید. مثلاً به او بگویید چقدر دوستش دارید، مواقعی که شوهر شما در حل مشکلات زناشویی مردد و نگران است، او را تشویق و حمایت کنید و وقتی مرتکب اشتباهی در زندگی می‌شوید از او عذرخواهی کنید.

شما می‌توانید پیش قدم شوید و شوهر خود را در آغوش بگیرید و ببوسید. به شوهر خود محبت کنید تا به او در زندگی احساس قدرت و آرامش دهید.

اعتقاد به توانایی‌های شوهر از طرف زن

اعتقاد به توانایی‌های شوهر از طرف زن موجب استحکام پیوند زناشویی شما می‌شود. به شوهر خود اجازه دهید بداند که شما به مهارت‌ها، توانایی‌ها و استعدادهای او باور دارید و تحت هر شرایطی از او حمایت می‌کنید.

تشویق و حمایت از شوهر مهمترین چیزی است که یک مرد برایش اهمیت دارد. اصلی ترین چیزی که شما برای شوهر خود می‌توانید انجام دهید این است که به او احساس مرد بودن بدهید نه اینکه احساس یک پسربچه را داشته باشد.

مثلاً از او بخواهید در مورد خرید وسایل زندگی اظهارنظر کند یا اینکه برنامه مسافرت را او تعیین کند. همین کارهای کوچک موجب افزایش حس اعتماد در زندگی زناشویی و احساس مسئولیت شوهر به زن و زندگی می‌گردد.

توقع شوهر به درک شدن از طرف زن

شوهر از همسر خود انتظار دارند او را درک کند. مردها برخلاف زن ها بیشتر منطقی هستند تا احساسی و دوست دارند همیشه مشکلات زندگی را به‌تنهایی حل کنند. یکی از راهها برای درک شوهر خود این است که قرار بگذارید هر شب با هم گفتگو کنید. شما می‌توانید برای یک گفتگو با همسر برنامه ریزی کنید تا هر روز به مدت 20 دقیقه از یکدیگر سؤالات زندگی مشترک خود را بپرسید. موضوع گفتگو می‌تواند راجع‌به علایق، انتظارات و خواسته های مرد از همسر باشد.

انتظار مرد به تعریف و تمجید از طرف زن

بر اساس تحقیقات روانشناسی صورت‌گرفته، انسان شیفته تعریف و تأیید است. همیشه از شوهر خود تعریف کنید و به او بگوید قدر زحمات و تلاش‌های او برای دستیابی به یک ازدواج موفق را می‌دانید. از اینکه با والدین و اقوام شما با احترام برخورد می‌کند از او تشکر کنید. وقتی شوهر شما لباسی برایتان می‌خرد از سلیقه او تعریف کنید.

خواسته شوهر به پذیرفته شدن از طرف همسر

همه ما می‌خواهیم برای آنچه که هستیم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم و دوست نداریم دیگران سعی در تغییر ما داشته باشند. مردها وقتی توسط همسر خود وادار به تغییر می‌شوند، به شدت آسیب می‌بینند و ناراحت می‌شوند.

اگر این تغییر در رفتار همسر به نفع سلامتی و بهبود روابط زن و شوهر باشد قابل درک است اما تغییر عقاید و شخصیت شوهر خود هرگز توسط روانشناسان مشاوره خانواده توصیه نمی شود.  شما می‌توانید با استفاده از این کارها به شوهر خود بگویید او را همینگونه که هست می پذیرید:

  • یادگیری اینکه چگونه می‌توانیم خود را بپذیریم، کمک می‌کند شوهر خود را نیز در زندگی بپذیریم.
  • از اینکه با شوهر خود متفاوت هستید راحت باشید.
  • با مخالفت‌های شوهر خود مخالفت نکنید.
  • نسبت به اختلاف نظر با همسر خود سخت گیر نباشید.

پرهیز از سرزنش و تحقیر شدن شوهر از طرف زن

وقتی شوهر شما خسته است یا درگیر تکمیل یک پروژه است یا به طور کلی امروز حوصله صحبت با شما را ندارد، به او فشار نیاورید. زن ها گاهی تمایل به غر زدن دارند. تمرین کنید هر وقت و بی وقت به شوهر خود گیر ندهید و همیشه وقت مناسبی که شوهر آمادگی برای گفتگو دارد حرف های خود را با او مطرح کنید. البته طبیعی است زندگی که در آن گفتگو و صحبت نیست اختلافات بیشتر است. برقراری ارتباط صحیح با همسر یکی از مهمترین رازهای تجربه زندگی مشترک موفق است.

بنابراین وقتی نیاز به صحبت و گفتگو با همسر خود دارید، ببینید چه هنگام شوهر شما وقت آزادی برای گفتگو دارد. اگر شوهر شما همیشه مشغول و درگیر کار است با او قرار بگذارید تا همیشه وقتی برای گفتگو با او تعیین کنید.

نیاز شوهر به احترام

دستیابی به یک ازدواج موفق با احترام آغاز می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای احترام به همسر این است که در حین گفتگو با همسر با علاقه به حرف‌های او گوش دهد. شما همچنین می‌توانید با این کارها به همسر خود احترام بگذارید:

  • از هرگونه اظهارنظر منفی نسبت به عقاید و افکار همسر خود اجتناب کنید.
  • نسبت به برنامه و طرح‌های او در زندگی اهمیت دهید. وقتی با شوهر خود موافق نیستید دعوا نکنید.
  • نسبت به افکار و نظرات شوهر خود نگرش مثبت داشته باشد.

نیاز مرد به‌ وقت آزاد

وقتی شوهر شما از سرکار برمی‌گردد و خسته به نظر می‌رسد، شما می‌توانید بدون سؤال کردن و غرزدن به او اجازه دهید مدتی به استراحت و آرامش بپردازد.

در وقت‌های آزاد به او اجازه دهید زمانی را به کارهای شخصی خود بپردازد و زمان او را با سپردن کارهای متعدد اشغال نکنید. مثلاً شوهر شما شاید بخواهد تعطیلات آخر هفته را استراحت کند، مرتب از او نخواهید که شما را در تعطیلات به بیرون ببرد.

نیاز شوهر به اعتماد از جانب همسر

یکی از رموز موفقیت در ازدواج و زندگی زناشویی اعتماد به همسر است. زن و شوهر معمولا با داشتن صداقت در رفتار با همسر ، برقراری ارتباط صحیح با همسر و یادگیری اینکه در حین دعوا با همسر چگونه عادلانه رفتار کنند، موجب افزایش اعتماد به همسر خود می‌شوند.

اگر شما به همسر خود شکاک هستید و خیلی سخت به شوهر خود اعتماد دارید، به یک مشاور خانواده خوب مراجعه کنید و هرگز به خاطر تلافی کردن، دنبال ماجراجویی و خیانت به همسر خود نباشید.

2 دیدگاه

  1. سلام.وقت‌بخیر.شوهرم سطح توقعاتش از من مدام بیشتر شده و همیشه حق به جانبه.

  2. مهم نیس شوهر چی میخواد همیشه حق با زن خونه اس منکه دلمو کشتم خواسته هام شده عقده

دیدگاهتان را بنویسید