خانه / پرسش و پاسخ مشاوره ازدواج / ازدواج با پسری که قبلا معتاد بوده | ازدواج با مردی که اعتیاد داشته | خواستگار معتاد

ازدواج با پسری که قبلا معتاد بوده | ازدواج با مردی که اعتیاد داشته | خواستگار معتاد

ازدواج با فردی که قبلا اعتیاد داشته

من دختر ۳۶ ساله ای هستم که یه خواستگار ۳۸ ساله ای دارم که این خواستگار تو شهر دوری از ما زندگی میکنه و از طریق رایط بهم معرفی شده در دو نوبت با هم صحبت کردیم البته با تلفن این اقا در ابتدا بهم گفت که چند سال پیش سابقه زندان رفتن داشته ۸ سال زندان بوده بخاطر فروش مواد گرفتنش الان از اون قضیه خیلی وقته گذشته و الان ازاد شده قبل رفتن به زندان اعتیاد نزدیک ۵ ماه داشته که هرویین مصرف میکرده بعد که زندان رفته اونا برای مواد شربت متادون مصرف کرده نزدیک ۴ سال بعد تصمیم به ترک شربت و مواد کرده و الان نزدیک ۱سال و چند ماهی هست که کلا ترک کرده و سیگار رو هم که میکشیده اونم ترک کرده و بعد زندان چسبیده به کارو بار و خونه و زندگی و عضو انجمن معتادان گمنام هست که تو جلسه هاش شرکت میکنه و میگه تا هیچ چیزی مصرف نکردم و خودش هم از گذشته خودش پشیمانه و دیگه نمیخاد به اون گذشته برگرده و میخاد ازدواج کنه. من خواستم از شما سوال کنم آیا میشه با همچین آدمی که همچین گذشته ای داشته ازدواج کرد و خودش میگه من هر تعهدی بخای میدم که دیگه سمت گذشته خودم نرم و سوال دیگم اینه از همچین ادمی باید چه تعهدی گرفت که اطمینان پیدا کنیم برای ادامه زندگی در کنارش؟

پاسخ مشاور به پرسش ” ازدواج با فرد معتاد ترک کرده “

شما فرمودید که ۳۶ سالتونه و از طریق یک رابط با یک آقای ۳۸ ساله ای آشنا شدید که ساکن شهری غیر از شهر شما هستند. ایشون طی مکالماتی که داشتید گفتند که در سالهای گذشته اعتیاد داشتند و به دلیل فروش مواد مدتی رو هم در زندان گذروندند. اما الان مدتی میشه که ترک کردند و حتی عضو انجمن معتادان گمنام هستند.
پرسش شما این هستش آیا ازدواج با این فرد با توجه به گذشته ای که داشتند آیا توصیه میشه یا خیر؟
پاسخ به سوال شما کار راحتی نیست چرا که عواملی زیادی در پاسخ به این سوال نقش دارند اما من به شما کمک میکنم که هر کدوم از این عوامل رو مورد بررسی قرار بدید.
مطالب مرتبط: زندگی با مرد معتاد
نکته اول در مورد افرادی که سابقه اعتیاد داشتند این هست که تا سالها پس از ترک مواد احتمال لغزش و حتی عود در اونها وجود داره‌‌. برای ترک جسمی مواد شاید چند ماه کافی باشه اما برای ترک روانی مواد سال ها زمان لازمه و حتی شاید وسوسه ها تا آخر عمر ادامه داشته باشه‌. بنابراین اول از همه اراده فرد مورد نظر شما برای تغییر، اهمیت داره و سپس اطلاعات کافی شما در جهت کمک به ایشون‌.
مورد بعدی میزان شناخت شما از ایشون هستش‌. در چنین روابطی شما باید مدت زیادی رو صرف شناخت و حتی دیدارهای حضوری کنید‌. چرا که در گفت و گو های تلفنی یا مجازی ما ابعادی از شخصیت افراد رو میبینیم که تنها خودشون به ما نشون میدن در صورتی که در دیدارهای حضوری به مرور ما قادر به مشاهده ابعاد مخفی و واقعی شخصیت افراد خواهیم بود. بنابراین در مورد تصمیم گیری برای ازدواج نباید عجله ای به خرج داد و باید آهسته گام برداشت.
مطالب مرتبط: راههای شناخت قبل از ازدواج
همچنین سعی کنید در مورد این شخص تحقیقاتی رو هم به عمل بیارید و تا جایی که براتون مقدوره سعی کنید متوجه راستی حرف های ایشون بشید. این حرف بدین معنا نیست که حتما ایشون چیزی رو مخفی کرده یا دروغی گفته اما چون آشنایی شما از راه دوری بوده باید تا جایی که میتونید از منابعی موثق و مختلف اطلاعات و شناخت کسب کنید.
در گام بعدی من حتما توصیه میکنم که از مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید. در طی جلسات مشاوره پیش از ازدواج مشاور از طریق مصاحبه و پرسشنامه های مختلف ابعاد شخصیتی هر دوی شما رو مورد بررسی قرار میده و میزان سازگاری شما با هم رو بر طبق همین پرسشنامه ها بیان میکنه.
همچنین مسئله سابقه اعتیاد ایشون رو هم مورد بررسی قرار میده و سعی میشه که اگر ابهاماتی در این باره دارید براتون بر طرف بشه‌. در نهایت، مشاور سعی میکنه مهارت هایی رو برای سازگاری و موفقیت در زندگی مشترک به هردوی شما آموزش بده تا زندگی بهتری رو آغاز کنید.
گاهی هم برای افرادی که شرایط ویژه ای دارند توصیه میشه حتی پس از ازدواج هم جلسات مشاوره رو ادامه بدن که البته این مسئله به صلاح دید مشاور مشخص خواهد شد.
به هر جهت شما باید پیش از هر اقدامی اطمینان و اعتمادی نسبی در مورد فرد مورد نظرتون کسب کنید و سپس اقدام به تصمیم گیری کنید. سعی کنید دیدارهای حضوری بیشتری داشته باشید و در رابطه عجله نکنید و در نهایت از کمک های مشاور بهره بگیرید.
در تمامی مراحل زندگی موفق و پیروز باشید‌.کوشا کوچک آملی
کارشناس مشاوره باما

دیدگاهتان را بنویسید