خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / شوهرم کتکم میزنه چیکار کنم

شوهرم کتکم میزنه چیکار کنم

  من 22 سالمه و 2 ساله که ازدواج کردم شوهرم 29 سالشه، من دیشب با شوهرم دعوام شد. دعوای سختی داشتیم من ازش ناراحت شدم و وقتی رفت دستشویی درو قفل کردم و گفتم بگو چرا این کارو کردی وقتی درو باز کردم زیاد طول نکشید ی سیلی توی گوشم زد و من خواستم از تو خونه برم بیرون من و گرفت و خیلی کتکم زد منم از خودم دفاع میکردم، بعدش من خیلی حالم بد شد و داشتم دیوونه میشدم و مثل دیوونه ها رفتار میکردم، سعی می‌کرد منو آروم کنه و مدام میگفت ببخشید و نمیخواستم این کارو بکنم اما من آروم نشدم و بیشتر عصبانی شدم و تا آخر شب مدام بهش یچی میگفتم و میخواستم حرصمو سرش خالی کنم… صب از تو خونه بدون خداحافظی رفت سرکار و دیگه ام به من زنگ نزد، من بدنم کبود شده و خیلی درد میکنه تصمیم داشتم برم شکایت کنم ازش، بهش زنگ زدم و گفتم این کارو میکنم و چرا اصلا سراغ نگرفتی گفت حالم خوب نبود و حوصله نداشتم و ببخشید که این کارو کردم و نمیخواستم این کارو بکنم…من گوشی و قطع کردم و دیگه اصلا ب من زنگ نزده…. فردا تولدشه و میخواستم براش جشن بگیرم اما با دعوایی که پیش اومد من اصلا نمیدونم باید چجوری رفتار کنم.. خیلی دلخورم و سردرگمم… میشه کمک کنید، راهنمایی کنید که من باید چیکار کنم… خیلی حالم بده.

پاسخ مشاور به کتک زدن شوهر

شما مورد خشونت قرار گرفتید و نباید به راحتی از این مسئله عبور کنید.قطعا تولد گرفتن در چنین شرایطی هیچ معنایی ندارد.اگر دوست دارید باز این اتفاق تکرار شود میتوانید مثل همیشه رفتار کنید اما اگر برایتان اهمیت دارد که این خشونت بار دیگر اتفاق نیقتد باید به مدت طولانی فاصله خود را با همسرتان حفظ کنید و بابت این مسئله بها بپردازند. عموما آبرو برای مردان اهمیت دارد به همین خاطر اینکه شکایت کنید کاملا حق شماست و حتما این کار را انجام دهید.شما اگر زندگی تان را دوست دارید باید روی این مسئله بایستید و به طرف مقابلتان چنین اجازه ای را ندهید. شما سزاوار چنین رفتاری نیستید و اگر در مقابل چنین رفتاری سکوت کنید به این معنی است که خودتان را سزاوار چنین رفتاری میبینید.در تصمیم خود پایبند و مصر باشید و نگذارید احساسات بر شما غلبه کنند.خانه را ترک نکنید مگر در شرایطه که واقعا حس خطر می کنید و احساس می کنید جانتان در خطر است در غیر اینصورت اگر درست در مقابل خشونت همسرتان بایستید تکرار نخواهد شد. شما باید روی تقویت عزت نفس خود کار کنید و پیشنهاد من این است که حتما به مشاور متخصص مراجعه فرمایید. همسرتان باید برای چنین اشتباهی بهایی پرداخت کند که برای خودش این مسئله سنگین تمام شود؛ اگر شما نگذارید این فاصه گیری اتفاق بیفتد. کتک زدن همسرتان به یک فرایند همیشگی در زندگیتان تبدیل میشود؛ پس خیلی مراقب این مسئله باشید.

ممنونم از توجه و همراهی شما

گلسا بمانیان

کارشناسی ارشد مشاوره خانواده

یک دیدگاه

  1. من با شوهرم دعوا کردم سر مشروب خوردن شب به خونه نیومد صبح اومد هرچی من گفتم خندید منو بیشتر عصبی کرد یکم خونه موند رفت بیرون موقع ناهار اومد خونه من دوتا بچه کوچیک دارم یکیشو بردم پیشش که غذاشو بده تامن غذای اون یکی رو حاضر کنم ولی وقتی گفتم غذای بچه رو بده شروع به کتک زدن کرد ومن خونه رو سه روز ترک کردم والدینش اومدن بعد سه روز منو آوردن خونه الان یک هفته هس باهم حرف نمیزنیم چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید