خانه / پرسش و پاسخ مشاوره ازدواج / زندگی مجردی بهتره یا متاهلی؟ ازدواج کنم یا نکنم؟ مجردی بهتره یا متاهلی؟
متاهل یا مجرد

زندگی مجردی بهتره یا متاهلی؟ ازدواج کنم یا نکنم؟ مجردی بهتره یا متاهلی؟

آیا واقعاً افراد متاهل خوشبخت ‌تر از مجردها هستند؟ کمی پیچیده به نظر می‌رسد. نه؟ بعضی از مجردها و متاهل ها ممکن است این نظریه را رد کنند. به همان اندازه امکان دارد هر دو با این فرضیه قابل‌بحث موافق باشند.

خوب، حداقل برای من این یک فرضیه یا حدس نیست، زیرا در جوابم مطمئن هستم. اگر به یاد داشته باشید، چندی پیش مطلبی درباره راههای دستیابی به یک ازدواج موفق بیان کردیم. اگر بدانم روش‌هایی برای ایجاد خوشبختی بی‌حدومرز برای افراد متاهل وجود دارد، چطور می‌توانم موافق نباشم؟

من معتقدم که افراد متاهل از مجردها خوشبخت‌تر هستند. حالا نوبت شماست که متن را بخوانید و خودتان تصمیم‌گیری کنید.

ازدواج کنیم یا مجرد بمانیم؟

برای داشتن شروعی مناسب در بحث جالب ما، من چندین حقیقت اثبات‌شده علمی که از انتخابم پشتیبانی می‌کند را آورده‌ام. به‌طور متوسط، افراد متاهل از سلامت و ثروت بیشتری برخوردار هستند و در مقایسه با افراد مجرد سطح مرگ‌ومیر پایین‌تری دارند.

پس به نظر می‌رسد در حال حاضر افراد متاهل برنده هستند. درهرصورت، بیایید نگاهی بی‌طرفانه داشته باشیم، دیدمان را وسیع‌تر کنیم و سعی کنیم زندگی متاهلی و مجردی را بررسی کنیم.

” مشکلی که در بسیاری از افراد متاهل وجود دارد این است که سعی می‌کنند ازدواج بیشتر ازآنچه هست، بهره ببرند” آلبرت هوبر

ازدواج خوبه یا مجردی؟

حتی تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد افراد متاهل بسیار خوشبخت‌تر از مجردها هستند. معیار خوشبختی در مردم به‌وسیله موارد مختلفی سنجیده می‌شود. این موارد شامل وضعیت مالی، امنیت شغلی، وضعیت سلامتی، زندگی اجتماعی، تحصیلات، رضایت زناشویی و جنسی و البته خانواده است. تحقیقات نشان می‌دهد، افراد متاهل در بیشتر این موارد همیشه در صدر قرار می‌گیرند.

محققان دریافتند، افراد متاهل در زندگی‌شان پیشرفت می‌کنند و به رضایت زناشویی می‌رسند.

افزایش خوشحالی ممکن است به دلیل واکنش‌های اولیه به ازدواج خیلی کم باشد. بااین‌حال، پس‌ازآن زوج ها به سطح اولیه‌ای از خوشبختی بازمی‌گردند.

شاید فکر کنید می‌خواهم فقط از افراد متاهل تعریف و تمجید کنم؟ نه، آن‌ها مخلوق بی‌عیب خدا نیستند و کاستی‌های خاص خود را دارند.

بر اساس یک مطالعه جدید، افراد متاهل از دوران مجردی شان خوشبخت‌تر نیستند، اما با گذشت زمان و در نظر گرفتن همه‌چیز، افراد متاهل از افراد مجرد خوشبخت‌تر هستند.

البته ازدواج سرتاسر خوشحالی نیست. در حقیقت، یک تحقیق دیگر نشان داده است، اگر همسرتان شما را اذیت کند، ازدواج شما با گذشت زمان بدتر می‌شود. پس تمام شماهایی که ازدواج کردید بهتر است همسرتان را خوشحال نگه‌دارید.

” رضایت از زندگی زناشویی بدین معنا نیست که یک زوج بی‌عیب و کامل با یکدیگر ازدواج کنند. بلکه زمانی است که یک زوج یاد بگیرند از تفاوت های شان لذت ببرند” دیو میرر

تفاوت زندگی مجردی با متاهلی ( معایب و مزایای زندگی متاهلی )

  1. سلامت بهتر در زندگی متاهلی

در یک نظرسنجی انجام‌شده توسط سازمان جهانی بهداشت مشخص شد، افراد متاهل از سلامت بهتری نسبت به مجردها برخوردار هستند. افراد متاهل در مقایسه با مجردها این مزیت‌ها را دارند:

  • کمردرد کمتر
  • سردرد کمتر
  • استرس و اضطراب کمتر
  • علایم افسردگی پایین‌تر
  • تمایل به سوء مصرف مواد مخدر کمتر
  • فعالیت اجتماعی و جسمی بیشتر
  • امید به زندگی طولانی‌تر که ده سال از کسانی که مجرد بودند بیشتر است.

بررسی‌های انجام‌شده در زمینه سلامتی نشان می‌دهدف داشتن همسر احتمال مرگ حاصل از بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

مطالب مرتبط: راز خوشبختی در زندگی زناشویی

  1. حمایت و پشتیبانی بهتر

تحقیقات هم‌چنین نشان داده است، مردان متاهل فشارخون کمتری دارند. این به حمایتی که همسرشان از آن‌ها می‌کند مرتبط است. اغلب در کارهایشان ترفیع می‌گیرند و ازلحاظ مالی پیشرفت می‌کنند.

زنان متاهل خوشبخت سطح کلسترول شان کمتر است و معمولاً لاغرتر هستند. اما زوج هایی که به‌اندازه کافی خوشبخت نیستند از تأثیرات منفی ازدواج رنج می‌برند.

همین‌جا بایستید! اینجا چیزی است که می‌تواند تمام افراد مجرد را که از خواندن این‌که متاهل ها خوشبخت‌ترند حوصله‌ی شان سر رفته است، سرحال بیاورد.

زنان مجرد از همتایان متاهل خود بهتر خوش‌گذرانی می‌کنند، هرچند به شرایط نیز بستگی دارد. تحقیقات نشان داده است، افراد مجرد با مشغله‌های کاری و شبکه‌های اجتماعی قوی خوشبخت هستند. زیرا آن‌ها نیازهای شخصی خود را برآورده می‌کنند.

بعضی از تحقیقات نیز نشان می‌دهد زنان مجرد خوشحال‌تر هستند. اما بعضی دیگر می‌گویند این‌چنین نیست. همان‌طور که در اینجا ذکر شد.

” جهان نسبت به هر چیزی که مانند یک زندگی خوشحال متاهلی به نظر می‌رسد، بدبین شده است” اکسار وایلد

مطالب مرتبط: تجربه های ازدواج ناموفق

 افراد متاهل خوشبخت ترند یا مجردها

افراد مجرد ممکن است احساس کنند که از مزایای آزادی و استقلال در زندگی برخوردارند. اما مشخص شده، افراد متاهل ازلحاظ جسمی، ذهنی و روحی وضعیت بهتری نسبت به مجردها دارند.

تصور کلی این است که ازدواج گاهی اوقات استرس‌زا و حتی پرآشوب است. حتی با این واقعیت که ازدواج امری دشوار است بااین‌حال هنوز هم ارزشمند و مفید شمرده می‌شود. مشاهده‌شده است که ازدواج کردن شادی زیادی برای فرد به ارمغان می‌آورد.

بعضی از شما شاید ترجیح دهید که مجرد باقی بمانید. درست است، شما سرگرمی، آزادی و رفتار بی‌قیدوبندتان را خواهید داشت.

درحالی‌که افراد متاهل، به زندگی پر از مسئولیت و تعهد در رابطه پایبند می‌شوند. اما آن‌ها نیز خانواده و بچه‌هایی دارند که می‌توانند برای خود بدانند، کسانی که به دنبال عشق و حمایت هستند.

افراد متاهل حس هدفمندی دارند و ازدواج برای آن‌ها در زندگی امنیت به وجود می‌آورد. بیشتر افراد متاهل برای کار انگیزه دارند زیرا هدفشان این است که مخارج خانواده خود را تأمین کنند و بهترین زندگی را برایشان فراهم آورند.

وقتی افراد متاهل نقش پدر یا مادر و همسر را دارند، اعتماد به نفس و عزت نفس شان افزایش می‌یابد. باعث می‌شود احساس کامل بودن کنند و منجر می‌شود نیازهای زندگی‌شان را برآورده سازند که نتیجه آن خوشحالی واقعی است. اما اگر در یک ازدواج بد گیر افتاده‌اید، در این صورت هیچ فرصتی برای خوشحالی نیست.

یک ازدواج موفق نیازمند چندین بار عاشق یک فرد شدن است، ” میگنون مک لاگلین

 در بعضی کشورها، زندگی مشترک هنوز طرفدارانی دارد درحالی‌که در بعضی دیگر بیشتر شبیه به  یک سنت و وظیفه اجتماعی است که باید به اجبار به آن عمل کنیم.

اگر مجرد هستید، در این صورت خانواده و دوستانی که از شما حمایت می‌کنند را دور خودتان جمع کردید. فرقی نمی‌کند که مجرد هستید یا متاهل، باید بجنگید و سهم خود از خوشبختی را به دست آورید.

صبر نکنید که دیگران شما را خوشبخت کنند، خوشبختی را با دستان خود کسب کنید و فقط شاد باشید. مطمئنم دوست دارید این تست که به شما می‌گوید واقعاً افراد متاهل در مقایسه با مجردها خوشبخت‌تر هستند را انجام دهید.

درنهایت، به نظر من ازدواج فوق‌العاده است، درست است که مقابله با مشکلات زندگی مشترک فراز و نشیب‌هایی دارد اما در هر رابطه‌ای این فراز و نشیب‌ها وجود دارد.

من عاشق ازدواج هستم. خیلی خوب است که آن شخص خاص را که می‌خواهی ادامه‌ی زندگی‌ات را با او بگذرانی پیدا کنی” ریتا راندر

شما خوشبختی را در ازدواج پیدا نخواهید کرد مگر این‌که برایش تلاش کنید. خوشبختی در ازدواج زمان، صبر و تلاش زیادی را می‌طلبد.

افراد متاهل با گذشت زمان رشد می‌کنند و بالغ می‌شوند، تفاوت های خود را دارند، با شرایط پر استرس زندگی روبه‌رو می‌شوند و البته اوقات خوش هم می‌گذرانند. اما یاد می‌گیرند مسائل را با هم تحمل و برطرف کنند و با گذشت زمان خوشحالی شان بیشتر نیز می‌شود.

بنابراین، برای تمام شماهایی که مجرد هستید و به ازدواج فکر می‌کنید. همین راه را ادامه دهید و ازدواج کنید.

عشق به نظر سریع‌ترین راه به نظر می‌رسد، اما از تمام رشدها کندتر است. هیچ زن یا مردی معنی عشق واقعی را نمی‌داند مگر این‌که یک‌چهارم قرن ازدواجش گذشته باشد” مارک توان

آیا حس می‌کنید افراد متاهل خوشبخت‌تر از مجردها هستند؟ اگر متاهل هستید، از زمان مجردی تان خوشبخت‌ترین؟ دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

9 دیدگاه

  1. سلام من یه خواستگاری دارم که خیلی دوسش دارم اونم دوسم داره من ۲۲ سالمه اون ۲۸ ، شناخت کامل داریم به هم اما یه مشکل هست که اون میخواد حداقل تا شش ماه دیگه ازدواج کنیم اما من احساس میکنم کمی زوده ، نمی‌دونم چیکار کنم واقعا
    لطفا منو راهنمایی کنید تا بدونم کار درست چیه

  2. بنده 30 سال سن دارم. حدود 3 ساله که عقد کردم. 18 روز دیگه عروسیمه. همه خوبی های مجردی رو از دست دادم رفت. خیلی پشیمونم. چکار کنم؟؟

    • سلام بیا بیرون.پر ازدواج هیچ چیز خوشایندی وجود ندارد به عنوان کسی که دوسال ازدواج کرده گفتم

  3. متاهل هستم از زندگی مشترک به ستوه آمده ام به‌نظرم قانون ازدواج اشتباهه. باید تغییر کنه اصلاح بشه تا تبعات طلاق را نداشته باشد

  4. اگر خونه بابا ننت راحتی ازدواج نکن اخه معلوم نیست طرف مقابلت چجور ادمیه ..من خودم متاهلم هم سردرد دارم هم معده درد هم کمردرد خدا واس هیچکی نیاره ادم بای افسرده و روانی زندگی کنه با ی بیعاطفه بی احساس وحشتناکه

  5. سلام خانم 27ساله ی هستم دوساله ازدواج کردم و از محیط زندگیم و زندگی متاهلی راضی نیستم احساس میکنم متاهلی مانعی شده برا موفقیتم و کلا در این محیط با اطرافیانم نمیتونم ارتباط برقرار کنم

  6. سلام من یه مجرد ۴۰ سالم. زندگی مجردیم خیلی خوب بوده طوری که همش میگفتم چرا ازدواج؟!! ولی الان انگیزه پیشرفت مالی، تحصیلی، شغلی، معاشرت با مردم، … رو مثل سابق ندارم احساس میکنم زندگیم اون شور و هیجان قبل رو نداره و وجود همسر و فرزندی در زندگیم دلایل بیشتر برای بیرون اومدن از رختخواب و هدف گذاری و تلاش برای رسیدن داره، شاداب ترم و افسردگی و استرس کمتری دارم

دیدگاهتان را بنویسید