خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / تفاهم با همسر | تست تفاهم زن و شوهر
تفاهم با همسر

تفاهم با همسر | تست تفاهم زن و شوهر

هیچ دو فردی ذاتاً یک زوج بی‌عیب‌ونقص و همسر سازگاری نیستند. گاهی اوقات، ناراحت بودن و داشتن حس بد به همسر کاملاً طبیعی است، به‌خصوص وقتی‌که تفاوت‌های بسیار زیادی بین خود و همسر پیدا می‌کنید. اما این لزوماً بدان معنا نیست که شما هیچ تفاهمی با همسر خود ندارید. عوامل بسیار مهمی وجود دارند که تعیین می‌کنند رابطه شما تا کی دوام خواهد آورد.

به گفته دکتر هادسون، منظور زوج‌های ناراضی از «ما با همسر خود تفاهم نداریم»، در واقع به این معنا است که «ما نمی‌توانیم به‌خوبی با هم کنار بیاییم و با همسر خود ارتباط صحیح برقرار کنیم». اینجاست که موضوع تفاهم در زندگی مشترک مطرح می‌شود. کسانی که از ازدواج خود ناراضی هستند، اختلافات زناشویی را در نداشتن تفاهم با همسر خود می‌بینند.

آن‌ها این نکته را درک نمی‌کنند که یک رابطه زناشویی و ازدواج موفق وابسته به این نیست که چقدر اخلاق زوج در ظاهر شبیه به هم باشد، بلکه به این بستگی دارد که زوج چقدر اراده به خرج دهند و بخواهند در یک رابطه پایدار باقی بمانند.

در ادامه، 15 نشانه برای شما آورده شده است تا به کمک آن‌ها متوجه شوید آیا با همسر خود تفاهم دارید:

  • 1- شما هیچ شک و تردیدی در مورد عشق در رابطه‌تان ندارید

شما می‌دانید که شریک زندگی‌تان را دوست دارید و او نیز شما را دوست دارد و هیچ شک و تردیدی در رابطه‌ با این دو مورد در ذهنتان وجود ندارد. شما در رابطه‌ای که دارید، احساس امنیت می‌کنید و خوشحال هستید؛ حتی اگر ذاتاً فرد نگرانی باشید، هیچ‌گاه در مورد احساسی که همسرتان نسبت به شما دارد، مردد نمی‌شوید.

  • 2- شما چیزهایی در مورد همدیگر می‌دانید که هیچ فرد دیگری از آن‌ها اطلاعی ندارد

از داستان‌های خجالت‌آور گرفته تا جزئیات محرمانه در مورد زندگی، به اشتراک گذاشتن رازها می‌تواند نشان دهد که شما و شریک زندگی‌تان تا چه حد با هم تفاهم دارید. صداقت در یک رابطه حائز اهمیت است اما در واقع این‌که بخواهید رازهای خود را با شریک زندگی‌تان در میان بگذارید، به او نشان می‌دهد که شما واقعاً خود را وقف این رابطه کرده‌اید.

  • 3- شما قصد ندارید شریک زندگی‌تان را تغییر دهید

شما احترام به همسر خود می‌گذارید و هیچ‌گاه نمی‌خواهید شخصیت همسر خود را تغییر دهید. بدون شک، او ممکن است در خواب حرف بزند یا طوری لباس بپوشد که شما دوست نداشته باشید اما ازآنجایی‌که او را دوست دارید، پس می‌توانید با این موضوع کنار بیایید. درصورتی‌که می‌خواهید شخصیت یا ظاهر شریک زندگی‌تان را تغییر دهید، این می‌تواند بدین معنا باشد که شما و شریک زندگی‌تان تفاهم ندارید و سازگار نیستید.

  • 4- شما از وقت گذراندن جدا از هم لذت می‌برید

زمانی که یک رابطه عالی را شروع می‌کنید، دور شدن از شریک زندگی و تنهایی وقت گذراندن دشوار خواهد بود. بااین‌وجود، درصورتی‌که شما و شریک زندگی‌تان امیدوار هستید که این رابطه برای مدت‌زمان طولانی دوام بیاورد، لازم است تا از وقت گذراندن به‌دوراز شریک زندگی خود نیز لذت ببرید. در چنین مواقعی می‌توانید به دیدن دوستان یا اعضای خانواده‌تان بروید یا علایق خود را دنبال کنید. اگر به یوگا علاقه‌مند هستید و شریک زندگی‌تان از آن متنفر است، سعی کنید در اوقات فراغت خود به کلاس یوگا بروید.

  • 5- علایق مشترکی با همسرتان دارید

در حالی که مهم است که سرگرمی‌ها و علایق خاص خود را داشته باشید اما زوج‌هایی که با هم تفاهم دارند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا وقت خود را صرف کارهایی که هر دو طرف از انجام آن‌ها لذت می‌برند، بکنند. داشتن علایق مشترک با شریک زندگی به حفظ رابطه پایدار کمک می‌کند. علایق مشترک می‌توانند از حمایت یک تیم ورزشی گرفته تا آشپزی کردن یا تماشای یک برنامه تلویزیونی را شامل شوند.

  • 6- شما با همسر دعوا می‌کنید

شما دعوا با همسر می‌کنید و هیچ ترسی از آن ندارید! درصورتی‌که به شریک زندگی خود می‌گویید که با او موافق نیستید، او باید به شما گوش دهد و شما را جدی بگیرد. اگر همچنان با شما موافق نیست، هیچ مشکلی ندارد زیرا این تنها یک عدم توافق است و احساسی که شما نسبت به یکدیگر دارید را تغییر نمی‌دهد.

  • 7- شما می‌خواهید که مشکلات جدی خود را برطرف کنید

اغلب، ممکن است که مشکلات در زندگی مشترک به وجود آیند از جمله پول، مذهب یا محل زندگی. اکثر این مشکلات قابل‌حل هستند اگر دو طرف با یکدیگر تفاهم داشته و خواهان مصالحه باشند. این نکته حائز اهمیت است که با هم تلاش کنید تا به تصمیمی که هر دوی شما را راضی می‌کند، دست پیدا کنید و برای این‌که هر دو طرف یک رابطه شاد و راضی باشند، هر دو باید مصالحه کنند.

  • 8- شریک زندگی‌تان باعث می‌شود که شما بخواهید انسان بهتری شوید

اگرچه این جمله ممکن است کلیشه به نظر رسد اما زن و شوهری که با هم تفاهم دارند، مانع پیشرفت هم نمی‌شوند. خواه شما در حال یادگیری درست‌کردن یک غذای جدید باشید یا این‌که ترفیع شغلی می‌گیرید، شریک زندگی‌تان همیشه باید از شما حمایت کند و شما نیز باید نسبت به او این‌چنین باشید.

  • 9- هر دوی شما باید بتوانید آینده‌تان را در کنار همدیگر تصور کنید

در حالی که لازم نیست از ابتدا در مورد انتخاب دعوت‌نامه‌های عروسی خود هم‌نظر باشید، اما داشتن تفاهم با همسر همیشه سودمند است. داشتن علایق مختلف هیچ اشکالی ندارد؛ شریک زندگی‌تان ممکن است عاشق سفر کردن باشد و شما آرزوی ازدواج کردن و داشتن فرزند داشته باشید؛ بااین‌وجود، شما می‌توانید هر دو مورد را محقق سازید. اما اگر شریک زندگی‌تان نمی‌خواهد در مورد آینده‌اش در کنار شما صحبت کند، شاید به‌خاطر این است که هر دوی شما انتظارات مختلفی از رابطه با یکدیگر دارید.

  • 10- وقتی کنار شریک زندگی‌تان هستید، می‌توانید خودتان باشید

در صورت تفاهم زن و شوهر، حتماً باید بتوانید وقتی کنار او هستید، خودتان باشید. خواه خوشحال، پرجوش‌وخروش، ناراحت یا عصبانی هستید، باید بتوانید احساسات و عواطف خود را به‌راحتی و بدون نگرانی از عواقبش به شریک زندگی‌تان ابراز کنید.

  • 11- شما جذب یکدیگر می‌شوید

 در حالی که رابطه جنسی همه چیز نیست اما داشتن ارتباط عاطفی  و صمیمیت زوجین بسیار مهم است. از گرفتن دستان یکدیگر گرفته تا بوسیدن همدیگر، زوج‌هایی که با هم تفاهم دارند، معمولاً علاقه و دلبستگی خود را به یکدیگر نشان می‌دهند. به‌عبارت‌دیگر، حتماً باید جرقه‌ای وجود داشته باشد، حتی اگر این جرقه کوچک باشد!

اگر واقعاً عاشق خانواده شریک زندگی خود هستید، این یک نشانه عالی است. بااین‌وجود، دوست داشتن یک فرد همیشه به معنی دوست داشتن خانواده او نیز نمی‌باشد و اگر شما نیز خانواده شریک زندگی‌تان را دوست ندارید، اشکالی ندارد اما این بدان معنا نیست که تلاش خود را نکنید. اکثر افراد خانواده دارند و اگر قرار است شریک زندگی‌تان برای مدت‌زمان طولانی در زندگی‌تان حاضر باشد، پس احتمالاً خانواده‌اش نیز وارد زندگی شما خواهند شد.

  • 13- شما رابطه خود را به روز نگه می‌دارید

همه انسان‌های جهان پیر می‌شوند اما این بدان معنا نیست که رابطه‌شان نیز باید پیر شود. اغلب، کارکردن، داشتن فرزند و مسئولیت‌های دیگر باعث می‌شوند تا رابطه از مرکز توجه خارج شود. این مسئولیت‌ها مهم هستند و نباید نادیده گرفته شوند اما زمانی را صرف توجه کردن به شریک زندگی‌تان بکنید. رابطه شما همیشه باید مهم تلقی شود.

  • 14- شما تلاش می‌کنید

خواه شما و شریک زندگی‌تان برای 9 ماه با هم بوده‌اید یا 9 سال، لازم است تا همیشه تلاش کنید، از کلاس‌های آشپزی گرفته تا بوسیدن در پایان روز. پس از با هم بودن برای مدت‌زمان طولانی، شاید این‌طور به نظر برسد که چنین کارهای دیگر لزومی ندارند اما این ممکن است موجب ناراحتی شریک زندگی‌تان شود.

زن و شوهری که با هم تفاهم دارند، اغلب برای این‌که به شریک زندگی‌شان نشان دهند که چقدر برایشان مهم هستند، سنگ تمام می‌گذارند و باعث می‌شوند تا شریک زندگی‌شان احساس کند که از او قدردانی شده است.

  • 15- دوستان و اعضای خانواده‌تان او را به‌خوبی می‌شناسند

درصورتی‌که در یک ازدواج موفق به سر می‌برید، حتماً از معرفی کردن شریک زندگی خود به دوستان و اعضای خانواده‌تان هیجان‌زده می‌شوید. این کار همچنین نشان می‌دهد که شریک زندگی‌تان حضور فعالی در زندگی شما دارد که این خود نشانه عالی برای یک رابطه شاد به‌حساب می‌آید. اگر افراد نزدیک به شما تاکنون با شریک زندگی‌تان ملاقات نکرده‌اند، از خود بپرسید که این تقصیر کیست؛ شریک زندگی‌تان، شما یا افراد نزدیک به شما؟

 

منبع: :www.lifehack.org

2 دیدگاه

  1. من 7ساله ازدواج کردم و با همسرم رابطه خوبی ندارم ایشون عصبی هست و بیشتر وقتا دست رو من بلند می‌کنه و حرف سرد بهم میزنه و ب صورت طعنه نداشته هامو ب رخ می‌کشه مثلا دانشگاه نرفتنمو شاغل نبودن منو . ی مشکل دیگه ایشون اهل رفت آمد نیست فقط با درجه یک ها اونم برا رفع تکلیف مثلا من هیچ خونه اقوامم باهاش نرفتم چون نمیاد . و این موضوع خیلی منو اذیت می‌کنه مخصوصا ایام نوروز ک همه دید وباز دید میرن و من هیچی . ایشون مذهبی هستن و اعتقادات سخت خودشو داره و من شبیه این و خانوادش نیستم. دنیایی ما با هم متفاوته هیچ وجه مشترکی نداریم باهم الان خیلی وقته همیشه بحث و دلخوری داریم چون حرف همو نمی‌فهمیم برا اینکه دیدمون ب جامعه و دنیا باهم فرق داره ما از لحاظ عاطفی هم باهم مشکل داریم من نمی‌دونم تو این زندگی باید چیکار کنم کجاشو درست کنم . حرف از طلاق توافقی زدیم ولی پا پیش نمیزارع چون حرف مردم براش خیلی مهمه . ممنون ک خوندیم

  2. شش ساله که ازدواج کردم باشوهرم تفاهم ندارم بدون اینکه نظر من رو بخواد تصمیم به یه کاری میکنه .ومتاسفانه اصلن زندگی شادی نداریم نمیدونم چیکار کنم یه بچه ۴ ساله دارم بخاطر اون نمیتونم هیچ کاری کنم

دیدگاهتان را بنویسید