خانه / مشاوره فردی / قوانین پیشرفت در زندگی
پیشرفت در زندگی
قوانین پیشرفت در زندگی

قوانین پیشرفت در زندگی

آیا شما فردی هستید که دائم پیشرفت اطرافیان خود را در زندگی ارزیابی می‌کنید و هیچ قدمی برای پیشرفت خود برنمی‌دارید؟ اگر شما چنین ویژگی دارید، باید به شما بگوییم که پیشرفت در زندگی به برنامه و قوانینی وابسته است. قوانینی که قدم برداشتن را برای شما آسان می‌کند. در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید قوانین پیشرفت در زندگی را بشناسید و از آن در زندگی استفاده کنید.

چگونه موفق شویم و پیشرفت کنیم؟

موفقیت شامل چه  قوانینی می‌شود؟ چگونه در زندگی موفق شویم؟ گاهی ممکن است این سوالات مسئله اصلی ذهن شما باشند و شما برای آن‌ها هیچ پاسخی پیدا نکنید. موفقیت برای هر کس یک معنای منحصر دارد. ممکن است تعریف کسی از پیشرفت به پولدار شدن مرتبط باشد و برای فردی دیگر تاثیر‌گذاری بر جهان. همه معانی درست هستند. با وجود این تفاوت‌ها، چند راهکار برای شروع وجود دارد که می‌تواند در هر مسیری به شما کمک کند.

برای پیشرفت در زندگی بزرگ فکر کنید

به هنرمندان بزرگ در طول تاریخ نگاه کنید. آن‌ها با انتخاب مسیر حرفه‌ای هنر، چنان تاثیر بزرگی بر جهان گذاشتند که تا قرن‌ها ادامه دارد. اغلب بیشتر افراد، آرزوهای خود را برای رسیدن به کارهای ساده و عملی‌ترکنار می‌زنند. برای انتخاب هدف‌هایتان جاه‌طلب باشید و به چیزهای بزرگ فکر کنید تا بتوانید به یک پیشرفت بزرگ دست پیدا کنید.

برای پیشرفت در زندگی کاری که دوست دارید را انجام دهید

کارهایی که ما در طول زندگی انجام می‌دهیم، بخش بزرگی از زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهند. اگر شما شغل و حرفه خود را دوست نداشته باشید، تنها زندگی خود را با کاری که از آن نفرت دارید پرکرده‌اید. وقتی شما مشغول به کار موردعلاقه‌تان باشید، خسته نمی‌شوید، انگیزه‌تان تمام نمی‌شود و رسیدن به هدف برایتان لذت‌بخش خواهد بود. اگر نمی‌دانید از چه کارهایی لذت می‌برید، باید اول انگیزه را درون خود کشف کنید.

چگونه در زندگی ایجاد انگیزه کنیم؟

برای پیشرفت در زندگی تعاد در رفتار را یاد بگیرید

اکثر افراد باور دارند که برای پیشرفت در زندگی باید روی یک هدف مشخص متمرکز باشند. بر اساس این باور، افراد تمام روز خود را صرف یک هدف می‌کنند و از آرامش، سلامتی و لذت بردن از زندگی غافل می‌شوند. در نهایت آن‌ها برای حفظ انرژی و انگیزه خود، دچار فرسودگی می‌شوند و نمی‌توانند پیشرفت خود را در زندگی ادامه دهند. تعادل در عملکرد روزانه باعث می‌شود شما با کیفیت بیشتری برای پیشرفت خود تلاش کنید. شما می‌توانید برای حفظ تعادل قوانین پیشرفت در زندگی، اهداف و کارهایتان را اولویت‌بندی کنید.

برای پیشرفت در زندگی به توجه و تعریف دیگران وابسته نباشید

آیا می‌توانید لباس‌ها، موسیقی و سرگرمی خود را بر اساس سلیقه شخصی انتخاب نکنید؟ همه ما انسان‌ها منحصر‌به‌فرد هستیم و نباید به دیگران اجازه دهیم که با تحسین و تعریف، شخصیت ما را مشخص کنند. اگر می‌خواهید در مسیر پیشرفت زندگی حرکت کنید، اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که شما را همان گونه که هستید دوست دارند.

برای پیشرفت کردن در زندگی از شکست نترسید

بعد از اختراع لامپ در یک مصاحبه از توماس ادیسون پرسیدند: «بعد از تلاش‌های ناموفق خود، چه احساسی داشتید؟» او پاسخ داد: «من شکست نخوردم. من صدها راه برای توسعه ندادن لامپ یاد گرفتم»

هر تلاش ناموفق در زندگی می‌تواند یک قدم به سوی پیشرفت در زندگی باشد. بعد از هر شکست شما می‌توانید با انگیزه و اطلاعات جدید دوباره مسیر خود را آغاز کنید یا مهارت‌های جدید یاد بگیرید.

چگونه با ترس از شکست مقابله کنیم؟

برای پیشرفت در زندگی ریسک کنید

 همیشه در مواقع مختلف از خود بپرسید: «بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد، چیست؟» با این سوال شما می‌توانید خود را برای مواجه با هر نتیجه‌ای آماده کنید. شما باید تلاش کنید و کارهای مختلف را امتحان کنید تا حتی نسبت به حس تنفر خود آگاه شوید. یک کشتی تا زمانی که در ساحل نشسته باشد، آرام است و هیچ مشکلی ندارد اما آیا او برای این‌ کار ساخته شده است؟!

برای پیشرفت در زندگی روابط مثبت بسازید

گاهی در مسیر پیشرفت زندگی، شما به افرادی احتیاج دارید که از شما پشتیبانی کنند و کنار شما باشند. زمانی این افراد به شما کمک خواهند کرد که شما نیز با آن‌ها مهربان باشید. این خصلت رهبران بزرگ جهان است.

مدیریت رابطه با دیگران

برای پیشرفت کردن در زندگی نگرش مثبت داشته باشید

شما باید برای رسیدن به پیشرفت در زندگی، به خودتان ایمان داشته باشید. برای این باور باید معمولا دیدگاه‌های منفی را با نگرش مثبت جایگزین کنید و چالش‌های پیش رو را به‌عنوان وظایفی ببینید که باید انجام شوند. اگر در کنار واقع‌گرایی، به خودتان امیدوار باشید می‌توانید از سخت‌ترین موانع نیز گذر کنید.

برنامه ریزی برای پیشرفت در زندگی

 پیشرفت در زندگی در اصل یک مسیر است که به زمان و برنامه‌ریزی احتیاج دارد تا به نتیجه درست منتهی شود. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا بتوانید اهدافتان را بشناسید، راه‌های رسیدن به اهداف را طراحی کنید و بتوانید آن‌ها را مدیریت کنید. برای مثال، شما می‌توانید هر روز صبح در ساعت مشخص بیدار شوید و به‌جای احساس استرس، کارهایتان را مرور کنید و با کنترل آن‌ها به آرامش برسید.

به تعویق انداختن کارها می‌تواند از موانع پیشرفت در زندگی باشد. یک برنامه ریزی درست باید بر اساس توانایی‌های شخصی شما تنظیم شود و شما را تا زمانی طولانی به خود پایبند کند. اولویت‌بندی نیز یک روش مهم در برنامه‌ریزی است که انعطاف و تعادل را در زندگی شما حفظ می‌کند.

در نهایت، مهم نیست که در کجای زندگی هستید، هنوز هم می‌توانید تغییر را ایجاد کنید و به پیشرفت در زندگی برسید. وقتی این کار را انجام ‌دهید، می‌توانید دوباره زندگی خود را تنظیم کنید. حتی اگر خیلی دیر به نظر برسد، شما می‌توانید از نو شروع کنید.