خانه / مشاوره فردی / روانشناسی جنسیتی مردان و زنان
روانشناسی رابطه جنسی

روانشناسی جنسیتی مردان و زنان

زمانی که سعی می‌کنید روانشناسی جنسیتی مردان و زنان را درک کنید، باید بدانید که این موضوعی پیچیده است. روابط جنسی چیزی نیست که بتوان تنها از یک زاویه به آن نگاه کرد. اگر می‌خواهید درک درستی از روانشناسی رابطه جنسی داشته باشید، لازم است بدانید، انگیزه‌ها و تمایلات روانشناسی بر اساس چندین عامل تغییر می‌کند. در اینجا نگاهی به برخی از نکات مهم روانشناسی جنسیتی می‌اندازیم.

تفاوت روانشناسی جنسیت مردان و زنان

درواقع، هنگام بررسی روانشناسی روابط جنسی تفاوت‌هایی میان زنان و مردان وجود دارد. معمولاً، به نظر می‌رسد که مردان روابط جنسی را به‌عنوان چیزی که همیشه به دنبالش هستند می‌بینند. برای برخی از مردان، نوعی انگیزه یا اجبار موجب می‌شود بیشتر از حد معمول به روابط جنسی فکر کنند.

گاهی ­اوقات، زمانی که این مسئله از کنترل خارج می‌شود، منجر به اعتیاد به روابط جنسی یا چیزی شبیه به اعتیاد به پورنوگرافی می‌شود. مشکلات کنترل تمایلات جنسی می‌تواند برای بسیاری از مردان مشکل‌ساز باشد اما به‌طور متوسط مردان بیشتر از زنان در مسائل جنسی تحریک می‌شوند.

زنان تمایل دارند روابط جنسی را به‌عنوان راهی برای پیشرفت روابط با شریک زندگی خود ببینند. تمایل جنسی در برخی از زنان از طریق بهبود روابط صمیمی تحریک می‌شود. گاهی اوقات، دلیل برقراری رابطه جنسی تولید مثل است. این مطلب برای مردان نیز صدق می‌کند اما به نظر می‌رسد که انگیزش جنسی اغلب در مردان قوی‌تر و شایع‌تر است.

البته، این اطلاعات بسیار کلی ممکن است همیشه صدق نکنند. مردان بسیاری هستند که دیدگاه کاملاً متفاوتی در رابطه با روابط جنسی دارند. شما همچنین بسیاری از زنانی را می‌بینید که نگرش متفاوتی نسبت به رابطه جنسی دارند. تنها مهم است که تفاوت‌های سنتی میان دو جنس در روانشناسی روابط جنسی را بشناسیم.

روانشناسی استرس جنسی و زناشویی

رابطه جنسی چیزی است که مردم ازنظر روانی برای انجام آن تحریک می‌شوند. روانشناسی همچنین می‌تواند نقش منفی در عملکرد جنسی ایفا کند. بسیاری از مردم، مشکل اضطراب جنسی را که موجب عدم رضایت جنسی می‌شود گاهی تجربه می‌کنند. عوامل متعددی می‌تواند موجب استرس جنسی شود.

برخی از افراد، انواع مختلفی از آسیب‌های جنسی یا عاطفی را تجربه می‌کنند که مانع از صمیمی شدن آن‌ها با فرد دیگری می‌شود. یک نمونه از این مسئله می‌تواند فردی باشد که درگذشته به او تجاوز جنسی شده است.

گاهی اوقات این رویدادهای منفی در ذهن افراد باقی می‌ماند و مانع از داشتن رابطه جنسی رضایت بخش می ­شود. در موارد دیگر، ممکن است دلیل فیزیکی برای استرس جنسی وجود داشته باشد.

افرادی وجود دارند که به خاطر ظاهر خود دچار استرس جنسی می‌شوند. فردی که فکر می‌کند زشت است یا جذابیت جنسی ندارد، ممکن است در حین رابطه جنسی دچار مشکل شود. او ممکن است به داشتن چنین روابطی تمایل داشته باشد اما ازنظر روانی همیشه چیزی مانع می‌شود. زمانی که افراد چنین سطحی از اضطراب را تجربه می‌کنند، رهایی از تصوری که در مورد ظاهر خود دارند، حتی در صورت داشتن همسر دلسوز، کار بسیار دشواری است.

همچنین، مردانی وجود دارند که به خاطر احساسات نامناسب دچار استرس جنسی می‌شوند. مردانی که در مورد کوچک بودن آلت تناسلی خود نگران هستند، شاید به خاطر احساس شرمندگی، از روابط جنسی پرهیز کنند. اغلب، چنین ترس هایی کاملاً بی‌اساس اند. اگرچه، این بدان معنی نیست که استرس در رابطه جنسی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 ممکن است مواجه با مشکلات استرس جنسی دشوار باشد و شاید نیاز باشد تا از افراد متخصص کمک گرفته شود تا بتواند به فرد در این شرایط دشوار کمک کند. احساس اضطراب در روابط جنسی باعث می‌شود که شما هیچ‌گاه از رابطه جنسی لذت نبرید. این نوع از مشکل روانشناختی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما می‌توان بر روی بهبود آن کار کرد. بسیاری از افراد توانسته‌اند با کمک یک دکتر روانشناس خوب بر استرس جنسی خود غلبه کنند.

اعتیاد به رابطه جنسی

جنبه‌ی دیگر از روانشناسی رابطه جنسی که باید در نظر گرفت، تمایل جنسی است. فرض بر این است که هر فردی نیاز جنسی دارد و اکثر افراد روابط جنسی نرمالی دارند. اگرچه، افرادی نیز وجود دارند که به روابط جنسی اعتیاد پیدا می‌کنند. گاهی اوقات، اضطرار در داشتن روابط جنسی آن‌قدر شدید و قوی است که فرد برای رفع این نیاز، به سلامتی خود آسیب می‌رساند.

اجبار به برقراری روابط جنسی پرخطر یا وسوسه تجربه روابط جنسی متنوع می‌تواند خطرناک باشد. این موضوع به‌عنوان اعتیاد به روابط جنسی شناخته می‌شود و درواقع میلیون‌ها نفر از این مشکل رنج می‌برند. روابط جنسی موجب آزاد شدن مواد شیمیایی به نام دوپامین در مغز می‌شود و برخی از افراد به چنین احساسات مثبتی که از داشتن رابطه جنسی به دست می‌آورند، اعتیاد پیدا می‌کنند. این ممکن است باعث شود تا برخی از مردم به دنبال شریک‌های جنسی مختلفی باشند و همچنین می‌تواند موجب اقدام به خودارضایی از روی عادت و اجبار شود.

این مشکل شاید برای بسیاری از مردم مسخره به نظر برسد اما درواقع، موضوعی بسیار جدی است. بسیاری از افراد، زندگی خود را به خاطر مشکلات اعتیاد به روابط جنسی نابود کرده‌اند. این مشکل می‌تواند باعث شود تا فرد شغل خود را از دست بدهد و می‌تواند موجب از بین رفتن روابط خانوادگی او شود. این یک مشکل روانشناسی است که به کمک حرفه‌ای نیاز دارد و اگر فکر می‌کنید چنین مشکلی دارید، باید از یک روانشناس جنسی کمک بگیرید.

قطعاً یادگیری این موضوع که چگونه می‌توان اوضاع را پس از درمان اعتیاد به روابط جنسی به روال عادی بازگرداند، مهم است. شما می‌توانید رفتارهای خود را تغییر داده و خود را در مسیر متفاوتی قرار دهید. فقط لازم است زمانی را صرف پیدا کردن فردی که می‌تواند به شما کمک کند، کنید. این مشکلی نیست که بتوان به تنهایی آن را حل کرد.

درمان جنسی با کمک مشاوره سکس تراپی

گاهی اوقات، مقابله با مشکلات جنسی به تنهایی آسان نیست. اگر چنین مشکلی وجود دارد، کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای مهم است. روانشناس های بسیاری وجود دارند که مشکلات روانی در روابط جنسی را درک می‌کنند و می‌توانند در درمان آن به شما کمک کنند. این مسائل می‌تواند باعث آشفتگی زندگی شما شوند، اما روانشناسان می‌توانند به شما کمک کنند تا همه‌چیز را تحت کنترل قرار دهید.

اگر با مشکل اعتیاد به رابطه جنسی دست‌وپنجه نرم ­می‌کنید یا اضطراب شدید جنسی دارید، درمانگر می‌توانند به شما کمک کند. آن‌ها در کمک کردن به افراد در این مسائل تجربه دارند. آن‌ها می‌توانند در مورد آنچه شمارا اذیت می‌کند، صحبت کنند و توصیه کارشناسی برای کمک به شما خواهند داشت.

روابط جنسی می‌توانند بهترین بخش از زندگی باشند و باید چنین هم باشد. گاهی اوقات، اضطراب یا اعتیاد به روابط جنسی می‌تواند این بخش از زندگی را از نابود کند. نباید این احساس را داشته باشید که روابط جنسی در زندگی شما مشکل‌ساز است. شما می‌توانید اوج لذت جنسی را با کمک گرفتن از یک  مشاور روانشناس دوباره به دست آورید.

پیدا کردن یک روانشناس جنسی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما هرگونه مشکل روانی مرتبط با روابط جنسی را تجربه می‌کنید. خوشبختانه، روانشناسان بسیاری وجود دارند که می‌توانند به افرادی با چنین مشکلات جنسی کمک کنند. شما در مواجه با مشکلات جنسی تنها نیستید، این مسائل سالانه بر زندگی میلیون‌ها نفر تأثیر منفی می‌گذارد.

مشاوره جنسی آنلاین

درمان جنسی از طریق مشاوره آنلاین نیز وجود دارد. برخی افراد در مورد کمک گرفتن کمی خجالت‌زده و عصبی هستند. این موضوع بیشتر برای افرادی صدق می‌کند که مشکلات جنسی دارند. وجود مشاوره جنسی آنلاین بیشتر برای افرادی کاربردی است که به دنبال روش محتاطانه‌تری هستند.

شما امروز می‌توانید با کمک مشاوره آنلاین در حل مشکلات جنسی خود سرعت بخشید. شاید زمانی طول بکشد تا متوجه شوید که چه اتفاقی در زندگی شما رخ می‌دهد اما شما می‌توانید با کمک یک متخصص دلسوز به این مرحله دست‌یابید. اگر فکر می‌کنید که مشکل اضطراب جنسی شما به کیفیت زندگی‌تان لطمه می‌زند، پس باید بدانید که اوضاع می‌تواند تغییر کند اگر با کمک روانشناس باتجربه، مشکل را حل کنید.

روانشناس آنلاین می‌داند که چگونه به افرادی با مشکلات استرس جنسی کمک کند و آن‌ها همچنین در کمک کردن به افرادی با اعتیاد جنسی تجربه دارند. هر نوع مشکل اضطراب می‌تواند درمان شود. اگر شما مصر هستید، فرآیند درمان را می‌توان هم‌اکنون آغاز کرد. گرفتن کمک حرفه‌ای از خانه مناسب است و شما از داشتن دوستی در کنارتان خوشحال خواهید بود.

هرزمانی که نیاز داشته باشید می‌توانید با مشاور جنسی تماس بگیرید. گزینه‌های مختلف دیگری نیز برای برقراری ارتباط آنلاین با روانشناس وجود دارد. شما می‌توانید با آن‌ها تماس تلفنی یا چت ویدیویی برقرار کنید یا می‌توانید به‌آسانی پیام بفرستید. هر روشی که برای شما راحت است، کاربردی است و شما می‌توانید در حل مشکل جنسی خود پیشرفت کنید.

اگر از این مشکل رنج می‌برید، در گرفتن کمک حرفه‌ای شک نکنید. درک روانشناسی رابطه جنسی همیشه آسان نیست اما روانشناس قادر است به هرگونه مشکلی که شما دارید، کمک کند. هر فردی در زندگی دچار مشکل می‌شود. فقط بدانید که شما تنها نیستید و می‌توانید دوباره به داشتن یک زندگی جنسی لذت بخش بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید