خانه / اختلالات روانی / مشاوره افسردگی رایگان | بهترین روش درمان افسردگی با مشاوره روانشناسی
درمان افسردگی

مشاوره افسردگی رایگان | بهترین روش درمان افسردگی با مشاوره روانشناسی

در این مقاله از سایت مشاوره باما به بهترین روش های درمان افسردگی به طور قطعی و بدون دارو با کمک مشاوره روانشناسی می پردازیم:

وقتی افسرده هستید این احساس را دارید، انگار قرار نیست دوباره از سایه تاریک زندگی آزاد شوید. اگرچه شدیدترین افسردگی ها نیز قابل درمان هستند، اگر ابتلا به افسردگی شما را از زندگی که دوست دارید دور کرده، برای درمان افسردگی خود درنگ نکنید.
دانستن روش های درمان افسردگی به شما کمک خواهد کرد از بین گزینه‌های مختلف درمان، بهترین روش را انتخاب کنید. رفتار درمانی با کمک مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده از داروهای ضد افسردگی یا پیروی از یک سبک زندگی سالم همگی از روش های مقابله با افسردگی هستند تا به‌وسیله آن کنترل زندگی خود را در دوباره در دست بگیرید و زندگی شاد همراه با امیدی را تجربه کنید.

بهترین روش درمان افسردگی چیست؟

ازآنجایی‌که دلایل ابتلا به افسردگی در هر فردی متفاوت است، همیشه یک راه مشخص و مشابه برای غلبه بر افسردگی وجود ندارد. راهی که برای غلبه بر افسردگی شما وجود دارد ممکن است برای درمان شخصی دیگر مؤثر واقع نشود. بهترین روش درمان افسردگی این است که در مورد روش های درمان آن آگاهی پیدا کنید و سپس با توجه به نیاز خود، بهترین روش درمان افسردگی را انتخاب کنید.

سریعترین روش درمان افسردگی 

• تا جایی که می‌توانید در مورد افسردگی خود آگاهی پیدا کنید. مهم است در ابتدا بدانید آیا علائم افسردگی شما به خاطر بیماری، مشکلات پزشکی یا هر دلیل دیگری است؟ اگر پاسخ مثبت است باید ابتدا آن شرایط درمان شود. همچنین شدت افسردگی شما نیز عامل مهمی در مبارزه با افسردگی است. هرچه افسردگی شدیدتر باشد، نیاز به توجه و درمان بیشتری دارد.
• مبارزه با افسردگی نیاز به صرف زمان و مراقبت مناسب دارد. همچنین شما در کاهش علایم افسردگی خود به زمان کافی برای آزمون‌وخطا نیاز دارید تا بهترین روش درمان افسردگی خود را پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر در درمان افسردگی خود تصمیم به کمک از مشاوره روانشناسی گرفته‌اید، باید یک دکتر روانشناس خوب برای درمان افسردگی خود پیدا کنید. همچنین اگر قصد مصرف داروی ضد افسردگی برای مدتی مشخص تا بهبود علائم افسردگی خود را دارید، بهتر است با یک روانپزشک برای تجویز دارو صحبت کنید.
• دقت کنید، در درمان فقط به داروی ضد افسردگی اکتفا نکنید. اگرچه مراقبت‌های پزشکی و داروی ضد افسردگی علائم افسردگی را بهبود می‌بخشد، اما برای درمان طولانی‌مدت مناسب نیستند. درمان های جایگزین مانند ورزش و رفتار درمانی (ترجیحاً با کمک مشاوره روانشناسی ) می‌تواند به‌اندازه مصرف دارو در درمان افسردگی مؤثر باشد، ضمن آن‌که عوارض داروهای افسردگی را به دنبال ندارند. همچنین در مصرف داروی ضد افسردگی در نظر داشته باشید که این داروها در صورتی اثربخش خواهند بود که به‌مرور سبک زندگی سالم را برای خود انتخاب کنید.
• از حمایت اجتماعی اطرافیان بهره‌مند شوید. هر چه ارتباطات اجتماعی خود را گسترش دهید، در برابر ابتلا به افسردگی مقاومت بیشتری خواهید داشت. اگر احساس تنهایی و انزوا می‌کنید، از صحبت با افراد مورد اعتماد مانند دوستان و یا پیوستن به گروه‌ها و انجمن‌های حمایتی درنگ نکنید. درخواست کمک از دیگران به معنای سربار بودن یا نقطه‌ضعف شما نیست. گاهی یک صحبت و گفتگوی رو در رو با دوستان می‌تواند تاثیر  مثبتی در کمک به بهبود افسردگی داشته باشد.
• درمان افسردگی مستلزم صرف زمان و پایبندی به روش درمان است. تمام راههای درمان افسردگی زمان‌بر هستند و گاهی فرد افسرده در طول فرایند درمان احساس سرخوردگی می‌کنند و این طبیعی است زیرا احساسات فرد در دوران افسردگی به‌شدت بالا و پایین می‌شود.

راه های درمان افسردگی بدون دارو

تغییر سبک زندگی آسان است و روشی مطمئن در مقابله با افسردگی به شمار می‌آید. گاهی همین تغییر در سبک زندگی تنها چیزی است که شما برای غلبه بر افسردگی خود نیاز دارید. صرف‌نظر از اینکه شما از چه روشی برای درمان افسردگی استفاده می‌کنید، تغییر در سبک زندگی به کاهش علائم افسردگی کمک زیادی می‌کند و از بازگشت افسردگی در شما پیشگیری می‌کند.
در اینجا به ارائه نکاتی برای مقابله با افسردگی از طریق انتخاب سبک زندگی سالم می‌پردازیم:
• ورزش منظم : تحقیقات متعدد تأثیر ورزش منظم در درمان افسردگی را به اثبات رسانده است. ورزش منظم نه‌تنها باعث افزایش ترشح سروتونین، اندورفین و دیگر مواد شیمیایی آرامش بخش در مغز می‌شود، بلکه رشد سلول‌های و اتصالات مغز را تسریع می‌کند. درست همان کاری که داروی ضد افسردگی در بدن انجام می‌دهد. با این تفاوت که داروهای ضد افسردگی دارای عوارض هم هستند. البته نیاز نیست برای غلبه بر افسردگی همانند قهرمانان دوی ماراتن سخت ورزش کنید. سی دقیقه پیاده‌روی هوازی در طول روز می‌تواند تأثیر چشمگیری بر بهبود سلامت روانی و جسمی شما داشته باشد.
• حمایت اجتماعی: ارتباطات اجتماعی مانند شرکت در انجمن‌ها و گروه‌های خودیاری در غلبه بر احساس تنهایی شما موثر است و یک عامل مهم در مقابله با افسردگی محسوب می‌شود. ارتباط منظم با دوستان و اعضای خانواده را حفظ کنید و در کلاس یا باشگاه موردعلاقه خود ثبت‌نام کنید. شرکت در فعالیت های داوطلبانه یکی از بهترین راه‌ها برای بهره‌گیری از حمایت‌های اجتماعی است. درحالی‌که به دیگران کمک می‌کنید از حمایت‌های آنان نیز بهره‌مند می‌شوید.
• تغذیه سالم : پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همان اندازه که برای سلامت جسمی شما مفید است به حفظ سلامت روانی شما نیز کمک خواهد کرد. خوردن وعده‌های غذایی سبک و متعادل در طول روز به شما کمک خواهد کرد تا انرژی خود را حفظ کنید و نوسان خلقی خود را به حداقل برسانید. درحالی‌که ممکن است شما بیشتر به مصرف خوراکی‌های شیرین مانند شکلات عادت دارید ( به دلیل اینکه انرژی این قندها آن‌ها خیلی زود در بدن آزاد شده و احساس خوبی به شما می‌دهد) اما مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده برای حفظ سلامت شما مفیدترند.
• خواب کافی : داشتن خواب کافی تأثیر زیادی بر بهبود خلق و خوی شما دارد. وقتی خواب کافی ندارید، علائم افسردگی شما بدتر خواهد شد. محرومیت از خواب احساس زودرنجی، دمدمی‌مزاجی، احساس اندوه و خستگی را در شما تشدید می‌کند. برای بهبود افسردگی خود از داشتن خواب کافی در طول شبانه‌روز اطمینان حاصل کنید. افراد اندکی کمتر از 7 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند. سعی کنید بین 7 تا 9 ساعت در طول شبانه‌روز خواب کافی داشته باشید.
• کاهش استرس: تغییراتی برای مقابله با استرس در زندگی خود در نظر بگیرید. استرس زیاد نشانه های افسردگی را تشدید می‌کند و شما را در معرض خطر ابتلا به افسردگی طولانی‌مدت قرار می‌دهد.
عواملی که در زندگی موجب ایجاد استرس در شما می‌شود ( مانند ساعات کاری طولانی یا داشتن روابط نامشروع ) را شناسایی کرده و راه‌هایی برای کاهش استرس در زندگی خود بیابید.

مهمترین علت و نشانه های افسردگی 

اگر احساس افسردگی می‌کنید و تغییر در سبک زندگی در درمان افسردگی شما مؤثر نبود، از یک پزشک یا دکتر روانشناس در درمان افسردگی خود کمک بگیرید. اگر علائم افسردگی شما به دلیل وجود یک بیماری خاص است، رفتار درمانی و داروی ضد افسردگی کمک اندکی به درمان افسردگی شما می‌کند. در چنین شرایطی، نشانه های افسردگی شما تا درمان بیماری اصلی رفع نخواهد شد.

دکتر شما با انجام معایناتی، عامل ابتلا به افسردگی در شما را بررسی می‌کند. همچنین دکتر شما باید مطمئن شود داروهایی که برای درمان یک بیماری خاص مصرف می‌کنید در ابتلا به افسردگی شما نقشی نداشته باشد.

لازم است بدانید، بسیاری از بیماری‌ها و داروها می‌توانند علائم افسردگی ( مانند غم و اندوه، احساس خستگی یا عدم احساس لذت و شادی از زندگی ) را تشدید کند. به‌عنوان‌مثال، کم‌کاری تیروئید یکی از شایع‌ترین عوامل اختلال خلقی به‌ویژه در افسردگی زنان است. بزرگسالان، سالمندان یا هر فردی که روزانه داروهای مشخصی مصرف می‌کند، در معرض خطر متابولیسم‌های دارویی است که موجب بروز علائم افسردگی می‌شوند. هرچه داروهای بیشتری مصرف کنید، در معرض عوارض بیشتری قرار دارید.

درمان افسردگی با کمک مشاوره روانشناسی ( روان درمانی)

اگر هیچ‌گونه شرایط پزشکی یا بیماری خاصی عامل ابتلا به افسردگی در شما نیست، مشاوره روانشناسی ( روان درمانی ) یکی از بهترین روش های درمان افسردگی برای شما می‌باشد. آنچه شما از روان درمانی می‌آموزید، یادگیری مهارت ها و نگرش‌هایی است که به شما احساس بهتری در زندگی می‌دهد و از بازگشت افسردگی پیشگیری می‌کند.

روش های روان درمانی مختلفی در درمان افسردگی شامل درمان رفتاری شناختی ، روان درمانی بین فردی و روان پویشی به کار گرفته می‌شود. در درمان افسردگی اغلب ترکیبی از روش های مذکور به کار گرفته می‌شود.
برخی از شیوه‌های روان درمانی به شما روش های عملی در مورد چگونگی تغییر نگرش منفی و استفاده از مهارت های رفتاری در مبارزه با افسردگی را به شما یاد می‌دهند. روان درمانی همچنین به شما کمک می‌کند دلیل ابتلا به افسردگی خود را ریشه‌یابی کنید، علائم افسردگی خود را بیابید و از بازگشت افسردگی خود پیشگیری کنید.

نقش مشاوره دکتر روانشناس در کاهش افسردگی

یکی از نشانه های افسردگی احساس درماندگی و مشکل در تمرکز کردن فرد افسرده است. رواندرمانی به شما کمک می‌کند تا به عقب برگردید تا دلایل بروز افسردگی در خود را شناسایی کنید و نسبت به تغییر آن‌ها اقدام کنید.
در اینجا به برخی از شیوه‌هایی که مشاور روانشناسی می‌تواند به شما در درمان افسردگی کمک کند اشاره می‌کنیم:
• برقراری ارتباط مؤثر: درک الگوی ارتباطی شما با دیگران شامل برقراری ارتباط مؤثر و بهبود روابط کنونی، موجب کاهش انزوا و تنهایی، تقویت روابط اجتماعی و جلوگیری از افسردگی می‌شود.
• تعیین حدومرز در روابط: اگر شما تحت فشار و استرس هستید و احساس درماندگی می‌کنید و در برابر درخواست دیگران نمی‌توانید “نه” بگویید، احتمال ابتلا به افسردگی در شما بیشتر است. تعیین حدومرزهایی در روابط شغلی، روابط خانوادگی و روابط دوستی به کاهش استرس در شما کمک می‌کند. مشاور روانشناس می‌تواند به شما در شناسایی حدومرزها در ارتباط با دیگران کمک‌کننده باشد.
• مدیریت مشکلات زندگی: صحبت با یک روانشناس خوب می‌تواند راهنمایی‌های مؤثری در مقابله با مشکلات زندگی به شما ارائه دهد.

گروه درمانی در مقابله با افسردگی

وقتی شما واژه مشاوره روانشناسی یا رفتار درمانی را می‌شنوید، ناخودآگاه جلسات مشاوره فردی با دکتر روانشناس به ذهن تان خطور می‌کند. بااین‌وجود، گروه درمانی یکی از روش های مؤثر در درمان افسردگی است. جلسات مشاوره روانشناسی ( مشاوره فردی یا گروه درمانی) در حدود یک ساعت به طول می‌انجامد.
مزایای هرکدام به چه صورت است؟ در مشاوره فردی، شما یک ارتباط قوی با یک نفر ( مشاور روانشناس ) برقرار می‌کنید و ممکن است در مقایسه با گروه درمانی احساس امنیت و راحتی بیشتری برای گفتگو درباره مسائل شخصی خود داشته باشید. همچنین در جلسات مشاوره حضوری شما توجه بیشتری کسب می‌کنید.
در گروه درمانی، گوش دادن به صحبت‌ها و تجربیات افرادی شبیه به خود که از ابتلا به افسردگی رنج می‌برند، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس در شما، باعث افزایش آگاهی شما با کسب تجربه دیگران نیز می‌شوید. شرکت در کلاس‌های گروه درمانی همچنین باعث افزایش فعالیت و ارتباط اجتماعی شما می‌شود. در گروه درمانی شدت و علائم افسردگی افراد با هم متفاوت است.

وقتی ادامه کار با مشاور روانشناسی برای درمان افسردگی سخت می‌شود

همانند بازسازی یک خانه، وقتی وسایل و لوازمی که دیگر به آن در زندگی نیاز ندارید را کنار می‌گذارید، خانه خیلی زیباتر از قبل به نظر می‌رسد. وقتی جلسات مشاوره روان درمانی سخت و پیچیده به نظر می‌رسند، هرگز تسلیم نشوید و مشاوره را تا پایان ادامه دهید. وقتی شما احساسات و رفتار خود را صادقانه با دکتر روانشناس در میان می‌گذارید، این کمک می‌کند تا پیشرفت خوبی در جلسات مشاوره حاصل شود.

بااین‌حال، اگر ارتباط خوبی با مشاور برقرار نمی‌کنید و اعتقادی به توصیه و راهنمایی‌های درمانی او ندارید، خیلی سریع به فکر درمان جایگزین باشید. به یاد داشته باشید که برقراری یک ارتباط نزدیک و اعتماد به روانشناس پایه و اساس موفقیت در روان درمانی است.

چگونه یک روانشناس خوب برای درمان افسردگی پیدا کنم؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در انتخاب روان درمانگر و دکتر روانشناس در نظر گرفت، برقراری ارتباط دوستانه با مشاور است. یک روانشناس خوب در طول دوران افسردگی شما یک دوست دلسوز و حامی و مراقب شما خواهد بود. برای انتخاب مشاوره روانشناسی در درمان افسردگی راه‌های مختلفی وجود دارد:
• معرفی دکتر روانشناس از طریق پرس‌وجو از دوستان و آشنایان: خانواده و نزدیکان شما ممکن است قبلاً تجربه درمان افسردگی با یک روانشناس باتجربه را داشته و او را به شما معرفی کنند.
• استفاده از جستجوی اینترنتی و یافتن سایت‌های تبادل نظر کاربران با موضوع ” معرفی روانشناس خوب در درمان افسردگی ”
• شما همچنین می‌توانید با جستجو در صفحه مرکز مشاوره بهترین روانشناس نزدیک محل زندگی خود را پیدا کنید.

درمان افسردگی با کمک دارو

شاید جمله سریع ترین درمان افسردگی با دارو در تبلیغات رسانه‌ها را زیاد شنیده اید اما مصرف دارو مؤثرترین و بهترین روش درمان افسردگی نیست. دلیل افسردگی فقط مربوط به اختلال در تعادل شیمیایی مغز نیست. درست است داروی ضد افسردگی ممکن است برخی از علائم افسردگی شدید و متوسط در فرد را کاهش دهد، اما این به معنای درمان قطعی افسردگی نیست.
مصرف داروی ضد افسردگی علاوه بر داشتن عوارض، ممکن است فرد را به مصرف دارو وابسته کند و ترک دارو برای فرد دشوار باشد. اگر در درمان افسردگی تصمیم به مصرف دارو گرفته‌اید، قبل از اقدام به مصرف دارو حتماً در مورد عوارض و وابستگی داروی ضد افسردگی مربوطه تحقیق کنید.
همچنین اگر در حال مصرف داروی ضد افسردگی هستید، درمان های دیگر را رها نکنید. تغییر سبک زندگی و کمک از مشاوره روانشناسی ( رفتار درمانی) به شما در درمان زودتر افسردگی کمک می‌کند و درعین‌حال به شما مهارت‌هایی می‌آموزد که از بازگشت افسردگی در شما پیشگیری می‌کند.

آیا مصرف داروی ضد افسردگی با تجویز دکتر خوب است؟

پزشک شما احتمالاً اولین کسی است نشانه های افسردگی شما را تشخیص داده است. بااین‌وجود، اگرچه دکتر ممکن است برای کاهش علائم افسردگی شما دارو تجویز کند، بهتر است برای درمان افسردگی خود از یک روانشناس نیز مشاوره بگیرید. شاید پس از مراجعه به مرکز مشاوره و صحبت با دکتر روانشناس تصمیم به درمان افسردگی بدون مصرف دارو کنید. درهرحال اگر نیاز به مصرف دارو در شما ضروری است حتماً با یک متخصص روانپزشک صحبت کنید.

روش‌های طبیعی درمان افسردگی

درمان افسردگی با روش‌های جایگزین شامل مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی ،انجام تکنیک های آرامش بخش و تمرین های ذهن آگاهی مانند مراقبه ( مدیتیشن )، یوگا و تای چی است.

مصرف مکمل ها و گیاهان دارویی در درمان افسردگی

متخصصان هنوز در مورد میزان اثربخشی گیاهان دارویی و مکمل ها در مقابله با افسردگی اتفاق‌نظر ندارند. اگرچه مکمل‌های زیادی در بازار برای کاهش افسردگی پیشنهاد می‌شود اما در بیشتر موارد میزان اثربخشی آن‌ها هنوز از طریق علمی به اثبات نرسیده است.
اگر نشانه های افسردگی شما به دلیل کمبود تغذیه و فقر غذایی است، ممکن است مصرف ویتامین‌ها، داروی گیاهی برای درمان افسردگی شما مفید باشد. البته مصرف آن حتماً باید با مجوز پزشک صورت پذیرد.
اگر تصمیم به مصرف گیاهان دارویی برای درمان افسردگی گرفته‌اید،از عوارض یا تداخل غذایی و دارویی آنها اطمینان داشته باشند. به‌عنوان‌ گل راعی ( هوفاریقون ، گل شهناز ) با نام علمی Hypericum perforatum، که یک گیاه دارویی برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط استف می‌تواند با داروهای تجویزی مانند رقیق‌کننده‌های خون، قرص‌های ضدبارداری و ضد افسردگی های تجویزی تداخل ایجاد کند. حتماً روانپزشک یا دکتر روانشناس خود را از مصرف این داروهای جایگزین مطلع سازید.

روش‌های طبیعی درمان افسردگی دیگر

  • تکنیک های آرامش بخش : روش‌های آرامش بخش نه‌تنها به کاهش افسردگی کمک می‌کنند بلکه در کاهش استرس و افزایش احساس شادی و نشاط شما نیز مؤثر است. تکنیک های آرامش بخش مانند یوگا ، مراقبه با مدیتیشن را تمرین کنید.
  • طبی سوزنی: طب سوزنی تکنیک استفاده از سوزن‌های ریز در نقاط خاص بدن به‌عنوان درمان افسردگی به‌طور فزاینده‌ای موردبررسی قرارگرفته است. برخی مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد نتایج امیدوارکننده‌ای برای درمان افسردگی وجود دارد. اگر تصمیم به مقابله با افسردگی با کمک طب سوزنی را دارید، مطمئن شوید که یک متخصص واجد شرایط و دارای مجوز را پیداکرده‌اید.

8 دیدگاه

  1. سیدمحمودشفائیان مقدم

    متاسفانه درمجامع عمومی و عادی و حتی مجامع تخصصی مشاوره و روانشناسی بارها وبارها افرادبه خود یادیگران برچسب افسردگی می زنند درصورتیکه علائم افسردگی درمورد آنها محرز نشده است. افسردگی حداقل 16 علامت دارد که هرکدام شرایط خود را باید داشته باشد تابتوان به شخصی افسرده گفت. من به عنوان مشاور خانواده ازهمگان و همکاران خود خواهش می کنم به هیچ عنوان بدون بررسی های دقیق علمی و روانشناسی به خود یا دیگران برچسب افسردگی نزنند.
    سیدمحمودشفائیان مقدم-کارشناس ارشد مشاوره خانواده
    مشاور خانواده و ازدواج خانه روانشناسی مشهد

  2. سیدمحمودشفائیان مقدم

    33علامت ونشانه افسردگی گردآوری شده توسط مشاورخانواده سیدمحمودشفائیان مقدم ازمشهد
    البته نمی توان به هرفردی که یک یاچندعلامت ازاین علائم راداشته باشدبرچسب افسرده وافسردگی زدبلکه هرگاه یک متخصص مشاوره وروانشناسی فردی رادرفرایندیک مشاوره علمی-تخصصی فردی راکه به وی مراجعه کرده است راموردمصاحبه بالینی ومشاوره تخصصی قرارداده باشدوباتوجه به مدت،شدت و شرایط هریک ازعلائم وشناخت فردبه این نتیجه برسدکه آن فردافسرده هست آنگاه آن مشاورمتخصص می تواندتشخیص خوددرموردافسرده بودن یانبودن آن فردرابیان کرده به اوکمک نمایدتاافسردگی اش طی پروسه مشاوره ای درمان شود.اماعلائم ونشانه هااحتمالی عبارتنداز:
    1-احساس غمگینی وناراحتی
    2-احساس بی ارزشی
    3-کاهش فعالیت های لذتبخش
    4-احساس گناه
    5-احساس خستگی
    6اعتمادبه نفس پایین
    7-احساس درماندگی
    8-کاهش اشتها
    9-افزایش اشتها
    10-افزایش خواب
    11-کاهش خواب
    12-کندی روانی حرکتی
    13-تحریک پذیری
    14-ناتوانی درتصمیم گیری
    15-ناتوانی درتمرکزحواس
    16-خودکم بینی
    17-حساسیت بیش ازحد
    18-به راحتی گریه کردن
    19-حالت بعدازگریه کردن بدون گریه کردن یاگریه شدید
    20-افکارخودکشی
    21-احساس بدبینی
    22-احساس ناامیدی
    23-کاهش فعالیتهای اجتماعی
    24-افت کارکرد
    25-بی میلی به کاروفعالیت
    26-احساس طردشدگی
    27-احساس نگرانی
    28-تغییرات رفتاری قابل ملاحظه
    29-شکایتهای بدنی
    30-کناره گیری ازدوستان
    31-بی اعتنایی به ظاهرخود
    32-آه کشیدن
    33-هیچکس رادوست نداشتن
    کارشناس ارشدمشاوره خانواده
    مشاورخانواده وازدواج خانه روانشناسی مشهد
    آدرس:مشهدبلوارفلسطین12پلاک2تلفن05137660272همراه09155003019

  3. من افسردگی کوتاه مدت دارم یعنی گاهی به سراغم میاد و گاهی می‌ره راه حلی برای غلبه بهش میشه پیشنهاد بدین.

    • افسردگی انواع مختلفی داره که باید با بررسی مشخص بشه که مال شما کدوم هست. البته یک اشتراک درمانی برای همه این انواع وجود داره که اون هم فعال بودن و فعالیت داشتنه، حالا این فعالیت دیگه بستگی به علاقه شخص داره، میتونه پیاده روی باشه، می‌تونه باشگاه باشه، هنر و…

  4. من دوسال پیش رفتم روانپزشک گفت افسردگی دارم برام سیتالوپرام و میرتازاپین نوشت من من هی این قرص رو تا یک ماه میخوردم بعدش یهو ول میکردم و فک کنم چهار بار این عمل تکرار کردم الان حال خوبی ندارم میخوام دوباره بخورم ولی میترسم چیکار کنم

  5. من ی پسر دایی دارم بچه ی کاره 17 سالشه اما سه سالی میشه سرکار میره امسال کلن ترک تحصیل کرد چون باباش بیکار شد .. ی خواهر داشته وقتی بچه بوده مرده و خاونوادش همش فکر و ذهنشون سراغ ابجی مرده اش بوده الانم فک میکنم افسردگی گرفته میگ ک ب اندازه ی 30 سال زندگی کرده .. میخاد سربازی بره و اینا .. من چیکار میتونم براش انجام بدم ک بتونه غم ااشو در میان بزاره باهام. . باباش ب من سپرده ک هواشو داشته باشم و اینا هیچکیو نداره ک باهاش حرف بزنه نه کودکی کرده نه جوونی الانم ک نزدیک ب سربازیشه خیلیییی حالش گرفتس چطور میتونم کمکش کنم ب این راحتی ها هم شرول ب حزف زدن دربارا ی مشکلش نمیکنه

  6. سلام من بایپلار هستم فقط سوالم اینه وقتی تو دوره ی افسردگی هستم و نا امید هستم چه کاری میتونم انجام بدم آروم تر شم و حالم بهتر شه چون تو این حالت به شدت منفی نگر میشم و بداخلاق و بی حوصله خشم خودمو کنترل میکنم با اطرافیان کاری ندارم ولی از درون اذیت میشم چی کار کنم ؟خودمو سرگرم میکنم اما باز حس نا امیدی درونم هست تو این مواقع

دیدگاهتان را بنویسید