خانه / پرسش و پاسخ مشاوره ازدواج / 33 سوالات قبل از ازدواج | سوالات آشنایی قبل از خواستگاری
سوالات قبل از ازدواج
سوالات قبل از ازدواج

33 سوالات قبل از ازدواج | سوالات آشنایی قبل از خواستگاری

در این مقاله از سایت مشاوره باما به مهمترین پرسش ها و سوالات آشنایی قبل از ازدواج در دوران نامزدی برای آشنایی و شناخت بیشتر دختر و پسر نسبت به هم برای شروع یک زندگی مشترک موفق از نظر روانشناسی می پردازیم:

در مرکز مشاوره ازدواج اغلب به زوجین توصیه می‌گردد، در دوران خواستگاری یا نامزدی برای آشنایی بیشتر، فهرستی از سوالات قبل از ازدواج استاندارد از نامزد خود بپرسید. اما وقتی نگاه عمیقی به این موضوع بیندازیم می‌بینیم، تعداد زیادی از سولات آشنایی قبل از ازدواج وجود دارد که فرارتر از شخصیت شناسی زوج و انتظارت آن دو نسبت به هم است. در این مقاله  از سایت مشاوره باما قصد داریم به مهم‌ترین سوالات برای آشنایی قبل از ازدواج در دوران خواستگاری و نامزدی دختر و پسر بپردازیم:

سوال هایی برای آشنایی دختر و پسر

سوالات زناشویی قبل از ازدواج

تعداد کمی از اشخاص وقتی بقبل از ازدواج شروع به آشنایی و قرار گذاشتن می‌کنند، قوانینی برای صحبت در خصوص مسائل و روابط خصوصی‌شان با دیگر دوستان و خانواده تعیین می‌کنند. اما بعد از ازدواج بسیاری از انتظارات و خواسته‌ها تغییر می‌کند.

آیا اگر همسر(زن) شما همه مشکلات در مورد رابطه زناشویی شما را برای دوستش تعریف کند این‌طور فکر می‌کنید که به شما خیانت کرده است؟

آیا با این موضوع که شوهر شما برای زندگی مشترکتان از مادرش راهنمایی بگیرد مشکلی ندارید؟

برای اینکه بدانید تا چه اندازه می‌توانید از خودتان و ارتباطتان برای دوستان و خانواده ها صحبت کنید هیچ پاسخ مشخصی وجود ندارد.

اما هر چه طرز تفکر شما به هم نزدیک‌تر باشد، وضعیتتان بهتر خواهد بود و کمتر با موقعیت‌های تعجب‌آور مواجه می‌شوید!

اختلاف با همسر را چگونه مدیریت کنیم؟ چطور می‌توانیم در این مورد بهتر عمل کنیم؟

دهه‌ها تحقیق در مورد ازدواج و خانواده این حقیقت غیرقابل‌انکار را نشان داده‌ است: اختلافات در زندگی زناشویی به وجود خواهند آمد و چگونگی برخورد با آن‌ها و مدیریت آن‌ها به‌اندازه خود اختلافات دارای اهمیت است.

آیا شما عادت دارید فقط به روش خاصی بحث و مشاجره کنید؟ آیا همیشه یکی از شما دو نفر دیگری را محکوم و سرکوب می‌کند؟

آیا همیشه یکی از شما دو نفر است که ابتدا معذرت‌خواهی می‌کند؟ آیا همیشه یکی از شما دو نفر احساسات خویش را بیان می‌کند و دیگری همه را در خود فرومی‌ریزد تا زمانی که به خشم تبدیل شود؟ آیا یکی از شما بیشتر تمایل دارد که دادوفریاد راه بی اندازد و همه حرف‌ها را به‌یک‌باره بزند اما دیگری نیاز به کمی زمان دارد تا آرام شود و سپس حرف‌هایش را بزند؟

به‌طورکلی، در یک ازدواج موفق ارتباط و تعاملات با یکدیگر صادقانه و با احترام متقابل است و بی‌تفاوتی، پرخاشگری، توهین و زورگویی در آن وجود ندارد.

با نگاهی به روش حل اختلافات و تعارض‌ها در زندگی، متوجه می‌شوید آیا امکانی برای بهبود روابط زن و شوهر در زندگی مشترک وجود دارد یا خیر؟

سوالات آشنایی قبل از ازدواج در مورد نحوه ارتباط با خانواده همسر

هر مشاور خانواده ای به شما این را خواهد گفت: خویشاوندان نزدیک اغلب بزرگ‌ترین عوامل شکست در ازدواج هستند.

نیازی نیست که خانواده همسر شما از شما تعریف و تمجید کند(البته اگر از شما تعریف می‌کنند خیلی خوش‌شانس هستید!) اما باید مطمئن شوید همسرتان از روابط شما با خانواده اش احساس ناراحتی نکند. تصور کنید چه می‌شود اگر رابطه همسر شما با خانواده اش خوب نباشد ولی ازنظر شما آن‌ها بامزه و بی‌ضرر باشند؟

اگر هنوز شوهر شما بخواهد هرسال دو هفته تعطیلاتش را با خانواده برادرش بگذرانید اما شما اصلاً نمی‌توانید چنین چیزی را تحمل‌کنید چه پیش خواهد آمد؟

خویشاوندان شما در زندگی فرزندانتان چه نقشی خواهند داشت؟ اگر سن والدین همسرتان طوری باشد که نیاز به مراقبت داشته باشند چه؟ اگر آن‌ها بخواهند از شما پولی قرض بگیرند چه؟ یا اینکه برعکس، به شما آن‌قدر پول بدهند که زندگی شما تغییر کند چطور؟ هردوی شما در مورد اتفاقاتی که در طول زندگی مشترک تان می‌افتد چقدر راحت و روراست هستید؟ اغلب برنامه‌ریزی برای ازدواج، باعث دخالت خانواده همسر می‌شود و اختلافات از همان‌جا دامن می‌خورند. سعی نکنید آن را از بین ببرید بلکه به‌عنوان فرصتی برای تمرین حل مشکلات به آن نگاه کنید.

آیا سوال قبل از ازدواجی هست که در آن انتظار تغییر از همسرتان داشته باشید؟

بارها پیش‌آمده است با کسانی کارکرده‌ام که ازدواجشان در حال فروپاشی بوده است و آن‌ها می‌گفته‌اند که: خب! “او یک جورایی خیلی خودخواه است و من همیشه فکر می‌کردم بعد از بچه‌دار شدن تغییر کند”! یا: “او همیشه در مورد پول‌هایش بی‌مسئولیت است اما من فکر می‌کردم بعدازاینکه ما صاحب‌خانه شویم عاقل‌تر می‌شود.

با خودتان صادق باشید! آیا شما فکر می‌کنید که همسر تان به طرز جادویی فقط با گذر زمان تغییر می‌کند و تبدیل به یک فرد متفاوتی می‌شود؟ حتی در مورد چیزهای نسبتاً کوچک مثل بچه دار شدن یا وام مسکن گرفتن و یک شغل واقعی؟ دوباره فکر کنید. شاید این اتفاقات بیافتد، اما انگیزه تغییر رفتار باید از خودشان شروع شود نه از جانب شما. اگر شما می‌خواهید با شخصی ازدواج کنید باید آن‌ها را همان‌طور که هست بپذیرید.

ختم کلام اینکه خودتان را طوری گول نزنید، گویا بعداً شرایطی به وجود خواهد آمد که درنهایت باعث تغییر رفتار همسر شما خواهد شد.

سوال های پیش از ازدواج درباره پول و مسایل مالی

شاید در مورد نقش مسائل مالی در ازدواج مطالب زیادی شنیده اید. همچنین در مورد اختلافات و مشکلاتی که به‌واسطه مشکلات مالی در ازدواج به وجود آمده‌اند. زیرا به نظر می‌رسد این مسئله می‌تواند در رأس همه اموری باشد که منجر به اختلافات، سختی‌ها و مشکلات زندگی زناشویی شود.

مواردی از قبیل روش هزینه کردن گرفته تا مواردی مانند توافق بر سر خرید خانه یا نظرات متفاوت در مورد وام گرفتن یا اینکه چقدر پول برای شاد کردن خودمان هزینه کنیم گرفته تا پنهان کردن حکایت‌ها و داستان‌های دوران کودکی و خواسته‌ها و انتظارات متفاوت در مورد اینکه چه مقدار پول می‌توانیم به دوستان و خانواده خود قرض دهیم.

حتی این‌که چقدر می‌توانیم به تعمیرکار یخچال منزل انعام بدهیم؟ به توافق رسیدن بر سر مسائل و مشکلات مالی بسیار سخت است. مشکلات مالی اغلب با مسائل مهم احساسی و عاطفی گره‌خورده است. پول به همه‌چیز وابسته است؛ از آزادی، استقلال و امنیت  گرفته تا قدرت و مقام.

هر چه بیشتر بتوانید در مورد مسائل مالی قبل از ازدواج با نامزد خود صحبت کنید و هر چه بیشتر در موردش صادق باشید، ازدواجتان را محکم‌تر کرده‌اید. باید شفاف‌سازی کنید که چقدر می‌خواهید در زندگی تان هزینه کنید و چطور مسائل مالی را حل کنید.

سوالات قبل از ازدواج در مورد اعتیاد همسر

بر اساس تحقیقات روانشناسی، سوءمصرف مواد، وابستگی به دارو و اعتیاد همسر به مواد مخدر و الکل یکی از مهم‌ترین دلایل فروپاشی زندگی مشترک و افزایش تقاضای طلاق در خانواده است. وابستگی به مواد درواقع نشانه‌ای از یک مشکل روحی و روانی یک فرد در زندگی اوست که ریشه در ترس ، ناامیدی ، نداشتن اعتماد به نفس و عزت نفس در زندگی او دارد و ممکن است به علایم افسردگی و مشکلات روحی و روانی بعد از ازدواج تبدیل شود.

به‌عنوان یک مشاور خانواده  تصمیم به ازدواج با فردی که معتاد است و به مواد خاصی وابستگی دارد را قبل از درمان هرگز توصیه نمی‌کنم. همچنین یکی از مهم‌ترین سوالات قبل از ازدواج دانستن سابقه مصرف مواد و اعتیاد نامزد شما درگذشته است. در صورت مثبت بودن  پاسخ ، حتماً از یک مشاور خانواده خوب کمک بگیرید.

ممکن است مشکلات مربوط به سو مصرف مواد مخدر یا اعتیاد به الکل یا هر نوع عادت رفتاری مخرب در همسر آینده خود متوجه شوید. اما اغلب اوقات نشانه‌های اولیه‌ای از وجود مشکلات مربوط به اعتیاد و گرایش به الکل وجود داشته است. ولی ما عمداً در موردش صحبتی نکرده بودیم و اعتراف نکرده بودیم شاید به خاطر ترس بوده است و یا اینکه انکار می‌کردیم.

سوال های قبل از ازدواج در مورد فرزند آوری

تقریباً همه زوج ها قبول دارند که قبل ازدواج باید به‌طور شفاف در مورد فرزند دار شدن یا نشدن، عقایدشان را بیان کنند. اما جای تعجب است بدانید که باز هم  همین موضوع خیلی باعث به وجود آمدن مشکلات زناشویی می‌شود،  آن‌هم به خاطر یک پدیده‌ی طبیعی(بدیهی) که اغلب از آن غافل هستیم: “مردم تغییر می‌کنند”.

بنابراین، بسیار مهم است، هم در مورد اینکه ترجیح می‌دهید بچه‌دار شوید یا خیر با نامزد خود صحبت کنید و هم در خصوص اینکه هردوی شما بدانید تا چه حدومرزی می‌توانید تغییر عقیده دهید!

اگر هر یک از شما فقط در تصوراتتان دو فرزند بخواهید، ممکن است این‌طور به نظر برسد که خیلی دراین‌باره مطمئن هستید و هیچ ابهامی ندارید. اما اگر بعد از به دنیا آمدن اولین فرزند یکی از شما  کاملاً مطمئن شود که دیگر فرزندی نمی‌خواهد آن‌وقت چه می‌شود؟

یا اینکه اگر مشکل باروری داشته باشید، برای فرزند دار شدن چقدر می‌خواهید تلاش کنید و در مورد اینکه فرزندی را به سرپرستی بگیرید چه احساسی(فکری)دارید؟

اگر یکی از شما حتی بعد از به دنیا آمدن فرزند دوم باز هم فرزندان بیشتری بخواهد چه؟

اگر یکی از والدین که شاغل است و بخواهد بعد از تولد فرزندش در خانه بماند یا حتی نماند چه می‌شود؟

پس مهم است که عمیق‌تر به این نوع سوالات قبل از ازدواج نگاه کنیم.

سوالات آشنایی قبل از ازدواج در مورد تقسیم وظایف منزل

آیا شما اغلب ترجیح می‌دهید تمام کارهای منزل را انجام دهید، سپس به استراحت بپردازید یا اول به تفریح و خوشگذارنی بپردازید سپس کارهای خانه را انجام دهید؟ همچنین زوج ها اغلب در مورد تقسیم وظایف منزل با هم اختلاف نظر دارند. یکی از سوالات آشنایی قبل از ازدواج شناخت اصول خانه داری و تقسیم وظایف با همسرتان است.

بحث و گفتگو در مورد نحوه تقسیم وظایف منزل بعد از ازدواج ممکن است به یک موضوع روزمره و عادی تبدیل شود اما در بعضی موارد، برای زوجها یک مسئله‌ی جدی است. حتی زوج هایی که قبل ازدواج کارها را خیلی خوب تقسیم‌بندی کرده‌اند هم ممکن است با تغییر شرایط دچار مشکلات جدی شوند.

تغییراتی مانند بچه‌دار شدن، تغییر موقعیت شغلی یا تغییر در نحوه رفت‌وآمد به محل کار یا نقل‌مکان به خانه‌ای بزرگ‌تر که نیاز به تعمیرات و رسیدگی بیشتری دارد.

وقتی به‌تازگی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنید، مشکلات در رابطه با تقسیم‌کارها شروع می‌شود. روی حرفم حساب کنید. چگونه می‌خواهید برای حل این مسائل کار کنید و چقدر می‌توانید با این مسائل خوب برخورد کنید؟

آیا می‌توانید طوری گفتگو کنید، هر یک ازلحاظ تقسیم‌بندی کارها چه چیزهایی را ترجیح می‌دهید و از چه مواردی دلخور می‌شوید؟ اگر یکی از شما در نقش والدی باشید که باید به‌صورت از پیش تعیین‌شده کارها را انجام دهد(مثلاً کارهای مربوط به کارت تولد و وقت گرفتن برای دندان‌پزشکی) آیا با این موضوع مشکلی ندارید؟

سوالات شناخت پیش از ازدواج در مورد شغل همسر

مواردی از قبیل تعدیل نیرو، ارتقای شغلی، کم کردن هزینه‌ها توسط شرکت، نقل و انتقالات شغلی، اخراج شدن، فرسودگی شغلی و ادغام شرکت‌ها می‌تواند در یک‌چشم به هم زدن وضعیت استخدامی فرد را تغییر دهد.

 اگر یکی از شما شغلش را از دست بدهد یا دیگر تمایل نداشته باشد سر کار برود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا این توقع بین آن‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها باید درآمد  مالی بیشتری داشته باشد؟ چه کسی در خانه بماند و از بچه‌ها نگهداری کند و چه کسی نباید این کار را بکند؟

چه کسی درنهایت پیشرفت می‌کند یا به دانشگاه برای ادامه تحصیلات خواهد رفت یا شغلش را عوض می‌کند؟ البته هیچ‌چیز را نمی‌توان پیشاپیش به‌طور کاملاً واضح بیان کرد، اما هر چه شما بهتر بتوانید توقعاتی که از همسر آینده خود دارید را بیان کنید، بهتر می‌توانید خود را با شرایط نامطلوب زندگی سازگار کنید.

سوال در مورد اینکه چقدر با صمیمیت همسرم با دیگران راحت هستم؟ 

طریقه برخورد و سطح صمیمت عاطفی با همکاران، چگونگی ارتباط داشتن با دوستان، تعداد سفرهای کاری و تمایل به نهار خوردن و خوش‌گذرانی با دیگران، همه این‌ها در افراد مختلف متفاوت است. آیا مشکلی ندارد وقتی با شریکتان کنار هم در رختخواب هستید او به همکار خانومش پیام  بفرستد؟ آیا اگر همسر شما بدون اطلاع شما با شریک قبلی خودش به نهار برود شما را اذیت می‌کند؟ همه زوجها باید مواردی را که با آن راحت‌اند و یا مشکل‌دارند را برای یکدیگر مشخص کنند. اگر هر چه بیشتر شما وانمود کنید یا تظاهر کنید که همه‌ی اختلافات به‌طور جادویی برطرف خواهد شد بیشتر خودتان را در معرض خیانت همسر قرار می‌دهید.

سوالات آشنایی در مورد ارتباط طرف مقابل با دین و مذهب 

چطور می‌خواهید تعطیلات را جشن بگیرید؟ آیا بعد از بچه‌دار شدن می‌خواهید رفتن به مکان‌های مقدس را شروع کنید ؟ آیا طرز بیان شما در مورد موارد مذهبی وقتی همه خانواده شما اطرافتان هستند و یا شرایط در مواقع بحرانی تغییر می‌کند؟

چه خواهد شد اگر یکی از شما دو نفر به‌راحتی نسبت به قبل بیشتر و یا کمتر مذهبی شود؟

دوباره می‌گویم: رازش گفتگو و بیان انتظارات است.

سوال در مورد محلی که باید بعد از ازدواج زندگی کنیم

مردم در دوران جوانی زیاد نقل‌مکان می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد بیشتر از هر زمان در زندگی‌شان. اما اغلب مسائل و حل‌وفصل آن مسائل که بعد ازدواج پیش می‌آید باعث می‌شود که همه حدس و گمان‌های ناگفته در مورد محل زندگی آینده در فرد آشکار شود. شاید آنچه ازنظر همسر شما یک موقعیت موقتی برای یک شغل خاص است ازنظر فردی دیگر زادگاهی است که قرار بوده مادام‌العمر در آنجا اقامت داشته باشد.

شاید او همیشه فرض کرده که قرار است بعد از بچه‌دار شدن به مکانی برگردند که بتواند نزدیک والدینش باشد. شاید احساس نیاز می‌کند، بعد از اتمام تحصیلات تکمیلی‌اش نزدیک دوستان قدیمی‌اش باشد.

البته هیچ اشکالی ندارد که شما نخواهید برای مکانی که قرار است آنجا باشید برنامه مشخصی داشته باشید، تا زمانی که هردوی شما با این موضوع مشکلی نداشته باشید. بالاخره در زندگی نیاز است که منعطف باشید. ولی وقتی یکی از شما شدیداً روی یک دیدگاه پافشاری کنید ولی دیگری نخواهد خودش را در قیدوبند قرار دهد و نظرش را تغییر دهد، آنجاست که فاجعه رخ می‌دهد.

سوالات حفظ ظاهر و زیبایی در ازدواج

این یکی دیگر از مهمترین سوالات قبل از ازدواج است. همسر شما قرار نیست در روزی که می‌خواهد به همراه شما کارهای عقب‌افتاده زندگی را انجام دهد ظاهری آراسته مانند آن زمانی که سر قرار چهارمش با شما حاضر شد داشته باشد.

بخشی از آرامش داشتن در ازدواج به دانستن این موضوع برمی‌گردد که بدانید عشق و علاقه همسر شما از عشق رمانتیکی که در اوایل دوران آشنایی وجود داشت پیروی نمی‌کند.

بااین‌وجود، زوج های زیادی را می‌بینم که تغییرات در ظاهر فیزیکی برای آن‌ها یک استرس و تنش در طول دوران زندگی محسوب می‌شود. این تغییرات ظاهری می‌تواند بر روی همه‌چیز مانند سلامت عمومی، وزن و تناسب‌اندام، مدل موها و موهای صورت تأثیر بگذارد.

در یک دنیای ایده آل زمانی که ازدواج می‌کنید شما بیشتر همدیگر را در حالت عادی و روزانه خواهید دید نه در یک حالت مرتب. اما اگر بعدازاینکه تعهد کردید تا آخر عمر با هم بمانید و اوضاع تغییر کند چه؟ چگونه شما باید در مورد بدن‌های همدیگر صحبت کنید؟ نظر همسرتان در مورد مدل مو و لباس‌هایتان چقدر باید برایتان اهمیت داشته باشد؟ این می‌تواند یک موضوع بسیار خسته‌کننده و پر فراز و نشیب باشد اما اگر متوجه شدید که این موضوع بر روی رابطه شما تأثیر گذاشته است، هر چه شما بهتر بتوانید موضوع را باز تر کنید حالتان نیز بهتر خواهد بود.

سوالات قبل از ازدواج درباره رابطه جنسی

بعضی از زوجها تصمیم می‌گیرند تا زمان ازدواج صبر کنند و رابطه جنسی قبل از ازدواج نداشته باشند. اما حتی در همین موارد هم باید در مورد اینکه انتظارشان از نقش سکس در زندگی چیست گفتگو داشته باشند و به درک متقابل برسند.

چه خواهد شد اگر تمایلات جنسی همسر شما تغییر کند؟ خواه به این دلیل که دیگر هیجان اولیه را ندارید یا اینکه یکی از دو طرف دچار اختلالات جنسی یا بی میلی جنسی شده است.

نظر و دیدگاه هر یک از شما در مورد فیلم‌های مستهجن و اعتیاد به پورنوگرافی چیست؟ چقدر بی‌پروا هستید؟ آیا یکی از شما به طرز قابل‌توجهی ازلحاظ جنسی فعال است؟ چه کسی معمولاً شروع‌کننده رابطه جنسی است و این آیا اشکالی ندارد؟ آیا یکی از شما دو نفر سکس را ابزاری برای تسلط و حفظ قدرت بر دیگری می‌داند؟ در مورد شرکای جنسی گذشته و ماجراهای قبلی‌مان چقدر صحبت می‌کنیم؟

در اوایل شروع رابطه، برقراری رابطه جنسی آن‌قدر خوب است که حتی می‌تواند بر مشکلات دیگر زندگی سرپوش بگذارد. اما وقتی مشکلات جنسی و نداشتن روابط زناشویی رخ داد، مهم است که در مورد آن صحبت کنید. متأسفانه چون این موضوع می‌تواند یک موضوع پیچیده یا سختی باشد بعضی وقت‌ها به مدت طولانی هیچ صحبتی در مورد آن نخواهد شد تا اینکه کم‌کم دردسرها و مشکلات آغاز می‌شوند که حل این مسئله نیز خیلی سخت‌تر می‌شود.

سوالات آشنایی پیش از ازدواج درباره حریم خصوصی

این یک تفکر سنتی در مورد یکی از مسائل داغ ازدواج نیست. حتی هنوز هم شاهد این هستیم که این مسئله چقدر می‌تواند موجب دعوای زن و شوهر شود. مشکلات بزرگی از قبیل:  او عادت دارد که آخر هر هفته 4 تا 5 ساعت برای تماشای فوتبال به ورزشگاه برود و یا او (زن) می خواهد همچنان گاه‌وبیگاه برای خودش آخر هفته‌ها تنها باشد” یا: او هرروز صبح قبل از خوردن کافه‌اش 10 دقیقه نیاز به زمانی برای سکوت دارد یا او می‌خواهد خودش به تنهایی ورزش کند نه به همراه همسرش. در خصوص اینکه چقدر زمان لازم است تا مردم برای خودشان یا با دوستانشان زمان بگذرانند مثال‌های زیادی وجود دارد.

در این مورد چقدر مثل هم هستید؟ حتی تفاوت‌های زیاد هم می‌توانند در سایه وجود احترام متقابل، گفتگو و درک متقابل با هم حل شود. ولی اگر هرگز در مورد این مسائل صحبت نکنید، ظرف دو سال از زمان ازدواج تان، زمانی که او همچنان به بیرون رفتن‌های شبانه با دوستانش ادامه می‌دهد یا تنها و ناامیدانه در خانه در حال تماشای تلویزیون است،  چون گمان می‌کرد همسرش بعد ازدواج  به بیرون رفتن با دوستان مجردش پایان می‌دهد، همه این‌ها باعث ایجاد خشم و نارضایتی در زندگی  مشترک می‌شود.

در شروع  ازدواج، زوج تمایل و علاقه زیادی به با هم بودن دارند. این موضوع باعث می‌شود، افراد وقت کافی برای خلوت کردن با خود را  نداشته باشند. خواندن کتاب محبوب خود، بیرون رفتن با دوستان سابق، تماشای فیلم موردعلاقه، رفتن به کلاس رقص، همگی کارهایی است که ممکن است در اوایل زندگی مشترک با همسر خود به فراموشی سپرده شود.

بحث و گفتگو در مورد مدت‌زمانی که دوست دارید به خود اختصاص دهید تا به کارها و سرگرمی‌های موردعلاقه و شخصی خود بپردازید موجب شناخت و آگاهی بیشتر  نسبت به همسر می‌گردد و وقتی همسر شما بعد از ازدواج، گاهی با خود خلوت کرد و تمایلی با بودن در کنار شما نداشت از همسر خود دلگیر نمی‌شوید.

همه ما به زمانی برای تنهایی و خلوت کردن نیاز داریم. ولی برخی افراد در مقایسه با دیگران به زمان بیشتری به این زمان نیاز دارند. اگر ندانید این زمان که همسر شما برای بودن در خلوت خود صرف می‌کند، نیاز طبیعی اوست، ممکن است به‌اشتباه تصور کنید از شما فرار می‌کند یا از دست شما عصبانی و یا دلخور است.

دانستن این موضوع که هردوی شما به زمانی نیاز دارید تا آن را صرف خود کنید و اینکه آن زمان چطور نمود پیدا می‌کند، نه تنها باعث بهبود روابط زن و شوهر می‌شود بلکه از به وجود آمدن سوءتفاهم در ازدواج هم جلوگیری می‌کند.

سوال از نامزد خود در مورد مسایل مالی بعد از ازدواج

نامزدها معمولاً قبل از ازدواج راجع به پول و مسائل مالی گفتگو نمی‌کنند. در حالیکه مسائل و مشکلات مالی یکی از مهمترین علل طلاق و بروز مشکلات خانوادگی بعد از ازدواج است. سوالات قبل از ازدواج در دوران آشنایی از نامزد خود راجع به مشکلات مالی و اقتصادی موجب می‌شود بفهمید آیا دیدگاه و فهم مشترکی نسبت به پول و مسائل مالی بین شما و همسر آینده خود وجود دارد.

سؤال پرسیدن در مورد اهداف اقتصادی و مالی خیلی بهتر از پرسیدن این سؤال است که: “چطور تو هیچ‌وقت قبض‌هایت را سر وقت پرداخت نمی‌کنی ولی در هفته سه شب از بیرون غذا سفارش می‌دهی و کلی ریخت‌وپاش می‌کنی؟” لازم است با هم گفتگو کنید و ببینید آیا هردوی شما ازلحاظ اقتصادی با هم سازگار هستید؟ نه اینکه درباره‌ی میزان درآمدتان باهم صحبت کنید بلکه درباره چگونگی مدیریت درآمد و هزینه های زندگی و چشم‌انداز خود نسبت به زندگی مشترک آینده با هم گفتگو کنید.

سوال در مورد طرد شدن از طرف همسر

یکی از مهم‌ترین سوالات قبل از ازدواج شناخت میزان وابستگی عاطفی زوج نسبت به همدیگر است. هر چه بیشتر نسبت به این احساسات و عواطف بدانید، بعد از ازدواج آگاهی بیشتری نسبت به نیازهای عاطفی همسر خود کسب خواهید کرد.

سوال از نامزد در موردحمایت از والدین در هنگام سالمندی

با افزایش سن ازدواج در میان جوانان، تعداد خانواده هایی که به‌اصطلاح روانشناسی “نسل ساندویچ” نامیده می‌شوند در حال افزایش است. به این معنی که شما و همسر تان علاوه بر اینکه باید به تربیت فرزند و مراقبت از آن‌ها بپردازید، مجبور به حمایت و مراقبت از پدر و مادر سالمند خود نیز هستید. آیا در مورد نحوه حمایت عاطفی و مالی پدر و مادر خود بعد از ازدواج با همسرتان تفاهم دارید؟ در دوران سالمندی پدر و مادر خود یا همسر، چگونه از آن‌ها حمایت خواهید کرد؟ آیا اجازه نگهداری از پدر و مادر همسر خود را می‌دهید یا باید در خانه سالمندان نگهداری شوند؟

شناخت نظر همسر نسبت به جایگاه و منزلت والدین ، انتظارت و نیازهای آن‌ها از فرزندشان، تأثیر عمیقی بر روابط  زناشویی بعد از ازدواج شما خواهد گذاشت. اینکه یکی از انتخاب همسر شایسته و حفظ ارزش و منزلت والدین است، به شناخت شما نسبت به همسر خود در زندگی بعد از ازدواج کمک فراوانی می‌کند.

سوالات هنگام دعوا با همسر بعد از ازدواج

در طول چندین سال فعالیت به‌عنوان مشاور ازدواج، متوجه شیوه رفتارهای متفاوتی از زوجین در حین دعوا با همسر خود شده‌ام. برخی در هنگام دعوا با همسر آن‌قدر جروبحث را ادامه می‌دهند تا روی یک نتیجه معقول به تفاهم برسند اما برخی دیگر در هنگام دعوا با همسر تمرکز خود را ازدست‌داده و نمی‌توانند تصمیم مناسبی بگیرند و نیاز به زمان بیشتری برای حل اختلافات زناشویی خود دارند. موضوع شیوه حل مشکلات در حین دعوا یکی از سولات قبل از ازدواج برای بهبود زندگی بعد از ازدواج  خواهد بود.

سوال های قبل از ازدواج در مورد خیانت به همسر

طبیعی است هیچ زوجی دوست ندارد قبل از ازدواج راجع به موضوع خیانت به همسر حرف بزند. به‌خصوص وقتی زوج نسبت به هم شناخت و اعتماد کافی دارند و وقوع چنین اتفاقی بعد از ازدواج را پیش‌بینی نمی‌کنند. به‌هرحال به‌عنوان یک مشاور ازدواج توصیه می‌شود خطوط قرمزها و همچنین تعریف شما و همسر آینده از خیانت شفاف باشد. زیرا سطح انتظارات دو طرف نسبت به این موضوع ممکن است متفاوت باشد.

آیا نامزد شما بعد از ازدواج می‌تواند با دیگران ارتباط داشته باشد؟ آیا او می‌تواند با دوست دختر یا دوست پسر سابقش حرف بزند؟ در مورد دوست همسرتان در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام و فیسبوک چطور؟ هر سؤالی که در این زمینه ذهن شما را قبل از ازدواج به خود مشغول کرده حتماً با نامزد خود در میان بگذارید.

واکنش همسر شما در صورت دعوا با اقوام او چگونه است؟

فقط به این دلیل که همسر شما عاشق شماست دلیل نمی‌شود که حتماً باید خانواده شما را هم دوست بدارد. بنابراین یکی از سوالات قبل از ازدواج واکنش و  انتظارات همسر شما در صورت دعوا با اقوام او است. این سوال به شناخت شما نسبت به رابطه همسرتان با اقوام خود را نشان می‌دهد و آیا او بروز اختلاف با اقوامش از جانب همسرش را تحمل می‌کند و آیا در حین دعوا از شما حمایت می‌کند یا از اقوامش. با مقایسه جایگاه و ارزش شما به‌عنوان همسر آینده او، شما شناخت بیشتری نسبت به همسر خود و حساسیت‌های او پیدا خواهید کرد.

سوالات مهم قبل از ازدواج دختر و پسر

سوال از نامزد در مورد هدف از زندگی 

آشنایی با هدف زندگی و جهان بینی و هدف از ازدواج همسر شما یکی از مهم‌ترین سوالات قبل از ازدواج است. هدف از زندگی در عمیق ترین نقطه وجودی هر شخص قرار دارد. این هدف بیانگر انگیزه، عشق و نیروی محرک هر فرد برای ادامه زندگی است. در یک ازدواج موفق ، پایدار و سالم، افراد به دنبال ارج نهادن به هدف زندگی یکدیگر هستند و فارغ از تفاوت در نوع هدف از زندگی، به نظر و ارزش های همسر خود احترام می‌گذارند.

به‌عنوان مشاور ازدواج بنده همیشه از مراجعین می‌خواهم هدف زندگی خود را با نامزد خود بگویند. زیرا اگر بعد از ازدواج احساس کنید مجبورید به خاطر حفظ زندگی و ازدواج تان از اهداف زندگی‌تان دور شوید، چیزی جز تاریکی و رنجش از این ازدواج برای شما باقی نمی‌ماند.

همسر شما چگونه استرس خود را مدیریت می‌کند؟

وقتی با همسر خود در ترافیک گیرکرده‌اید، واکنش همسر شما چگونه است؟ وقتی همسر شما به‌اندازه کافی نخوابیده چطور رفتار می کند؟ وقتی سرماخورده یا با یک بیماری مبتلا شده چطور با استرس خود مقابله می‌کند؟ در هنگام خرید و پول خرج کردن چگونه رفتار می‌کند؟ اغلب در دوران نامزدی، دختر و پسر دوست دارند به بهترین حالت رفتار کند تا خاطرات خوبی از این روزها برجای بماند اما این باعث می‌شود شناخت کاملی از نامزد خود به دست نیاورند.

به‌خصوص بعد از ازدواج وقتی تحت‌فشار و استرس قرار می‌گیرند نمی‌دانند همسر آن‌ها چه رفتاری بروز خواهد داد. همچنین لازم است بدانید در مورد مقابله با استرس همسر آینده شما چه برخوردی نسبت به موضوعات مشترک خواهد داشت.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای همسرتان انجام دهید این است که یاد بگیرید چطور زمانی که همسر شما افسرده و ناراحت هست و کمک نیاز دارد، از او حمایت کنید. برخی افراد نیاز دارند که به آن‌ها حس اطمینان را منتقل کنید، بعضی دیگر به تنهایی نیاز دارند و دسته دیگری از افراد نیاز به یک گفتگوی امیدبخش دارند. هر فردی به روش متفاوتی ( از این حال بد ) عبور می‌کند. ولی وقتی‌که واقعاً استرس داریم و در تکاپوی مبارزه با آن هستیم، ممکن است نتوانیم با نیازهای خود به‌طور درستی ارتباط برقرار کنیم.

داشتن آمادگی قبلی برای رفع نیازها، به این معناست که شما و شریک زندگی‌تان قادرید تا در هنگام بروز مشکلات زندگی مشترک به هم کمک کنید.

آیا بچه می‌خواهی و اگر برای بارداری و فرزند آوری مشکل داشتید چه‌کار می‌کنید؟

شاید تصور می‌کنید همه‌ افراد در دوران آشنایی قبل از ازدواج درباره بچه دار شدن به توافق رسیده اند. ولی گاهی اوقات، این اتفاق نمی‌افتد. درحالی‌که شما حتماً می‌بایست درباره اینکه بچه می‌خواهید یا نه با نامزد خود صحبت کنید. مشکل در بچه دار شدن یا بارداری می‌تواند در رابطه ها عاملی ویرانگر باشد. بعدها که یکی از شما بخواهد لقاح مصنوعی انجام دهد درحالی‌که دیگری این کار را عملی چالش‌برانگیز می‌داند یا یکی از شما با فرزندخواندگی مشکلی نداشته باشد درحالی‌که دیگری احساس تردید کند، زمان خوبی برای فهمیدن این موضوع نیست.

 بااینکه ممکن است عقاید شما در طول زمان دستخوش تغییر شود یا زمانی که در آن شرایط سخت قرار بگیرید ممکن است تصمیم متفاوتی بگیرید، اینکه شما از قبل باهم درباره این موضوعات صحبت کنید، به شما این اطمینان را می‌دهد با یکدیگر به‌عنوان یک تیم وارد موقعیت شوید.

سوالات شناخت شیوه برقراری ارتباط با همسر

همه می‌شنویم، ارتباط صحیح با همسر در حفظ رابطه پایدار حیاتی است، ولی اگر شما سبک‌های برقراری ارتباط متفاوتی از هم دارید، نحوه برقراری رابطه سالم با همسر برای شما چالش‌برانگیز خواهد بود.

آیا یکی از شما برای حل مسائل به زمان احتیاج دارد تا فکر کند؟ آیا یکی از شما بدون فکر حرف می‌زند و بعداً پشیمان می‌شود؟ آیا نامزد شما از طریق نوشتن بهتر ارتباط برقرار می‌کند؟ وقتی مشکلات ارتباطی را حل کنید همه‌چیز آسان‌تر می‌شود.

بزرگترین ترس نامزد تو چیست؟

ممکن این سؤال راحتی نباشد، ولی دقیقاً به شما نشان می‌دهد چه چیزی باعث آزار یک نفر می‌شود. ازدواج به معنای درک متقابل زن و شوهر است. نه فقط فهمیدن امیدها، رؤیاها و بلندپروازی‌ها و آرزوهای یکدیگر، بلکه به معنای فهمیدن ترس ها، افسوس‌ها و مشکلات طرف مقابل است. مطمئن باشید که با پرسیدن سخت‌ترین سؤال‌ها قبل از ازدواج شما به لایه‌های عمیق‌تری از درک متقابل نسبت به همسر خود می‌رسید.

ما بیشتر به‌عنوان هم اتاقی زندگی می‌کنیم تا به‌عنوان دو عاشق

این جمله اغلب مثالی است از اینکه چگونه یک رابطه شکست می‌خورد. این‌که شریک زندگی‌ شما برای شما هیچ نقشی بجز هم اتاقی نداشته باشد اصلاً چیز خوبی نیست.  اما من دلیل می‌آورم که کنار هم بودن یا همراه شدن با یکدیگر به‌عنوان ‌هم‌خانه‌ای، اگرچه برای یک ازدواج کافی نیست اما همچنان امری واجب و ضروری است.

چگونه با هم در مورد اینکه دمای اتاق منزل چقدر باید باشد به توافق می‌رسید؟ چگونه برنامه خوابتان را با هم تنظیم کرده‌اید؟

چگونه مسائل مربوط به نظافت منزل، دکوراسیون منزل، کارهای روزانه، مهمان‌داری یا پختن غذا را حل می‌کنید؟

وقتی‌که سرویس بهداشتی شما خراب‌شده و آب همه‌جا را فراگرفته، کدام‌یک از شما مسئولیت پرداخت هزینه یا پیدا کردن یک لوله‌کش را به عهده می‌گیرد؟

سوال از نامزد در مورد اینکه ازدواج برای تو چه معنایی دارد؟

معنای ازدواج برای همه ‌یکسان نیست. برخی افراد فکر می‌کنند ازدواج تقریباً یک همکاری همه‌جانبه است. بعضی فکر می‌کنند ازدواج یک توافق قانونی است. صحبت کردن درباره انتظارات و تعریف شما از ازدواج می‌تواند شما را به این اطمینان برساند که هیچ‌کدام از شما نیاز یا توقعاتی ندارید که برآورده نشود. بلکه می‌توانید از طریق ازدواج با یکدیگر به آن‌ها برسید.

هیچ راه تضمین کننده ای وجود ندارد که ازدواج شما را از طلاق در امان نگه دارد، ولی می‌توانید به آن بهترین شانس بقا و نجات را بدهید. صحبت کردن قبل از ازدواج درباره این مسائل مهم و مطمئن شدن از این قضیه که نیازها، خواسته‌ها و توقعات هردوی شما با هم تطابق دارد، می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد، با محکم‌ترین و استوارترین قدم به زندگی متأهلی واردشده‌اید. وقتی در شک هستید با یکدیگر گفتگو کنید، سؤال بپرسید، گوش دهید و بحث کنید. این راه کوتاه‌ترین مسیر برای عبور از هر مانعی است.

چه تفاوت‌هایی بین ما هست که در حال حاضر آن‌ها را دوست دارم اما ممکن است در طی 5 سال آینده برایم آزاردهنده شوند؟

از تفاوت‌ها در نحوه‌ی خرج کردن گرفته تا نحوه‌ی زندگی و تعاملات اجتماعی، در برنامه‌ی خوابیدن، شغل و مشغولیت‌ها و سرگرمی‌ها، این موضوع که شخصی کاملاً با ما تفاوت دارد گاهی ممکن است به دلیل تازگی داشتن و عجیب بودنش برای ما جذابیت خاصی داشته باشد.

درواقع،  خوب است بتوانیم چشم‌انداز زندگی متفاوتی نسبت به  آنچه خود هم‌اکنون در حال تجربه آن هستیم را ببینیم.

اما درنهایت این عادات همیشگی خودمان است که با آن راحت هستیم و اگر نحوه متفاوت سبک زندگی ادامه داشته باشد ممکن است آنچه در ابتدا برای ما جذابیت داشت اکنون برای ما بسیار آزاردهنده شود.

چگونه به تنهایی یا با یکدیگر موقعیت‌های استرس‌زا را مدیریت می‌کنیم؟

رفتار پارتنر شما زمانی در ترافیک معطل می‌شود چگونه است؟ وقتی عملکرد خوبی در کاری نداشته‌اند چطور؟ وقتی به‌اندازه کافی نخوابیده‌اند چطور؟ وقتی‌که پول زیادی برای پارکینگ داده‌اند؟ یا وقتی مجبورند با سرویس خدمات مشتریان تماس بگیرند و گزارش خرابی یک کالا را بدهند چطور؟

اغلب در اوایل دوران نامزدی هر یک از طرفین خود را موظف می‌دانند که رفتار قابل‌قبولی از خود نشان دهند. این اقدام قطعاً باعث می‌شود که نامزدی دوران شیرین‌ و لذت‌بخشی باشد. بنابراین ممکن است زمانی که تحت‌فشار یا استرس قرارمی گیرند رفتار واقعی خود را نشان ندهند یا شخصیت واقعی خود را پنهان کنند.

سال‌ها ازدواج و زندگی مشترک می‌تواند همراه با فشار و تنش‌های زیادی باشد. مهم است زوج چگونه این شرایط را مدیریت می‌کنند؟ آیا به‌راحتی عقب کشیده و بی‌خیال می‌شوند یا با همدیگر مانند یک تیم مشکلات زندگی مشترک را حل می‌کنند؟

22 دیدگاه

  1. من متولد1364 هستم و تاکنون ازدواج نکردم الان یه خواستگار برام اومده هم سن خودم ولی یه بار ازدواج کرده و یه پسر بچه داره. روز اول که اومده خونمون تمام شرایطش رو بهم نگفت. یعنی هنوز از خانم قبلیش جدا نشده ولی دوساله که تنها زندگی میکنه. میخاستم ببینم میشه بهش اعتماد کنم؟ یه جورایی دروغ گفته البته خودش میگه به اصرار پدرم نگفتم

    • بهتره اول تکلیف زن اولش رو مشخص کنه بهش بگو بدون مشخص کردن تکلیف زن اول من وارد رابطه نمی شم

  2. سلام. وقت بخیر،یک سوال درباره رابطه جنسی با همسر آینده داشتم. وقتی به هیچ عنوان راضی به انجام رابطه مقعدی نمیشیم و جز خط قرمزهای ما هست باید این موضوع رو قبل از عقد و خواستگاری با همسر آیندمون مطرح کنیم؟ چون احتمال دادیم اینو از ما بخواد .اگر بخوایم مخالفتمون رو اعلام کنیم درسته که قبل از اینکه رابطه رسمی بشه بحث پیش بکشیم؟ با توجه به اینکه من دخترم. اگر مطرح کردیم با چه ادبیاتی بگیم که طرف ناراحت نشه؟

    • بله باید قبل از عقد مطرح بشه ولی بعد از شناخت اولیه و اگه بقیه چیزا اکی بود راجع مسائل جنسی شفاف صحبت کنید

  3. من به تازگی وارد ۳۳ سالگی شدم.با توجه به‌ شرایط و تجربه ای که در زندگی داشتم فکر می کنم باید به زندگی مشترک فکر کنم.خیلی برام اهمیت داره که تصمیمم درست و حداقل کم اشتباه باشه.چون احساسی هستم وابستگی و بعد جدایی از نظر روحی آزارم می ده.به این خاطر اصلا دوست ندارم که زندگی شکست خورده ای رو شروع کنم.می خوام یادبگیرم که چه سوالاتی در درجه اول اهمیت هست؟چه نکته هایی رو در جلسات آشنایی باید رعایت کرد و چه حرف هایی رو نباید خیلی مطرح کرد؟

  4. بنظر شما دختر و پسر در دوران آشنایی ، باید راجع به مسائل جنسی و نوع اون صحبت کنن ؟ مثلاً باید نظر طرف رو راجع به رابطه جنسی یا مثلاً رابطه دهانی یا مقعدی بدونیم ؟

  5. سوللات برای آشنایی میخوام دوره نامزدی آیا بنظرتون بیرون رفتن برای آشنایی قبل ازدواج تاثیر داره ؟

  6. سلام . من از طریق برنامه همدم با فردی اشنا شدم و در حال اشنایی اولیه هستیم چی ازشون بپرسم که بتونم بشناسمشون و جواب قطعی بدم. هدف ازدواج هستش آیا خانواده ها باخبر باشن یا نباشن؟

  7. یه مشاوره ازتون میخواستم در مورد اینکه من با آقایی آشنا شدم برای ازدواج واسشون بعد از یبار ملاقات حضوری و با پیام دادن تلفنی که در ارتباطیم ،نیاز جنسشون بیان کردن. وازم می‌خوان که یبار براشون انجام بدم نیازشون برآورده بشه در حد معمولی نه رابطه زناشویی. من واقعا نمیتونم تا قبل از ازدواجم انجام بدم میخواستم بپرسم چکاری باید انجام بدم؟ یهشونم که گفتم ناراحت شدن

    • بهش بگو جز خطوط قرمز منه اگه به خواسته ها و خطوط قرمزم احترام نگذاری نمی تونیم ادامه بدیم

  8. در آشنایی سنتی که دختر و پسر در ارتباط هستن فقط باید پسر پیام بده و پیگیر باشه ؟

  9. سوال راجع به اینکه خواستگاری دارم ۳۸سالشه تازه دوجلسه باهاش صحبت کردم. الان برام سواله که موقع سوال پرسیدن ازش جوابای کوتاه و مختصر میده و سوال نمیپرسه خودش میگه کم حرفم تقریبا هر دو مون درونگراییم. کم حرف بودن خواستگارم و من خودم هم زمانی که لازم باشه زیاد حرف میزنم. نمیخوام زیاد طولانی باشه آشنایی که مشکل پیش بیاد با یه تست شخصیت نمیشه شناختش؟

  10. و یک سوال دیگرم راجب خود خواستگارمه . ایشون گفتن من از سه کار خوشم نمیاد بقیه بهم بگن یکی اشعال گذاشتن یکی اب جوش گذاشتن یکب موبایل رو به شارژ زدن . من گفتم اشعال گذاشتن وظیفه شماعه و من اصلا اینکارو انجام نمی دم فقط و فقط باید خودتون بزارین و اینکارو انجام بدین . جلسه بعد ک دیدمش گفت اره من راجب اشعال با یکی صحبت کردم اون گفت دختره راست می گه اشغال وظیفه مرده .من الان مشکوک شدم که ایا این ادم سخن چینه یعنی میره حرف های منو به دوستاش می زنه بعدا در زندگی اینده ؟ اگر به مشکلی خوردیم مسئله ای پیش اومد میره ببن دوستاش پخش می کنه هرکی ی چیز بگه باعث بهم خوردن زندگی من بشه ؟ ممکنه یک دوستی از روی حسادت بر ضد من حرف بزته . اصلا این کار درستی نیس یک ادم حرف ها و مسایل زندگی مشترکشو ب دوستاش بگه چ مرد باشه چ زن . از کجا بفهمم این خواستگار همچین ادمی هست یا نه

  11. چجوری ب پسر اعتماد کنیم؟تو دوره آشنایی

  12. ببخشید من یه دختر ۲۳ ساله هستم با آقایی ۲۸ ساله دوستیم به قصد ازدواج من مشکلی که با ایشون دارم این هستش که ایشون تو اینستاگرام و فضای محازیشون بلاگرای خانم و خانمایی که عکسای نامناسب میذارن و پیجای رقص و اینطور چیزا رو فالو میکنن. من نمیتونم با ایشون راجع به این موضوع صحبت کنم چون به شدت از اینکه یه مدت این کار رو کنار بذارن و دوباره برای ناراحت نشدن من پنهانی سراغ این کار برن میترسم اصلا نمیدونم این مسئله چقدز مهمه قبلا با مشاور صحبت کردم و گفتن که انقدری مهم نیست که بخوای رابطت رو خراب کنی بخاطرش من دلیل اینکارش زو نمیفهمم ما با هم هیچ مشکلی نداریم الان ۷ ماهه که دوستیم قبلا هم دوست خانوادگی بودیم و من خانواده‌ش رو کامل میشناسم اون هم همینطور نمیدونم باید چیکار کنم واقعا بهم میریزم با دیدن این مسائل اصلا آذم پنهونکاری نیست و رمز گوشیش و همه چیز رو در اختیار من کذاشته و مطمئنم که تا الان به هیچ وجه اهل خیانت نبوده ما بزودی میخوایم عقد کنیم و من نمیدونم با این مسئله چجوری کنار بیام تو خلوت خودم اشک میریزم و ناراحت میشم اما اصلا به روی اون نمیارم و مثل همیشه خوب باهاش برخورد میکنم

  13. من اولین بار خواستگار دارم نمیدونم چی ازش بپرسم؟

  14. سوالاتی که در یک خواستگاری از هر دو طرفین باید پرسید و نکات مهم مطرح شود لطف میکنید

  15. سلام وقتتون بخیر چند تا سوال راجب قبل از ازدواج داشتم. چطور میتونم قبل از ازدواج و دوران آشنایی اخلاق و رفتار های طرف مقابل رو با سوالات و در شرایط مختلف بسنجم؟!

  16. سلام با عرض خسته نباشید. بنده از دختر خانمی خوشم میاد بعداز خواستگاری الان فرصتی بهم دادیم ک بیشتر همدیگرو بشناسیم ، ولی موضوع اینه ک ایشونم از من سوالی نمیپرسن میگن بیشتر صحبت کنیم خودش پیش میاد سوالای ذهنش ? چطور میتونم بیشتر تحریکش کنم به دونستن خواسته هاش

  17. من در حال آشنایی با یک خواستگار هستم و یکسری مسائل رو راجع بهش صحبت کردیم ولی در ابتدای آشنایی هستیم ‘سوال من اینه که من مسئله ی رابطه ی جنسی خیلی برام اهمیت داره و همش نگران این هستم که از لحاظ جنسی باهم تفاهم داریم یا نه چون من یک نامزدی ناموفق داشتم و دلیل جداییم مسائل جنسی نامزد قبلیم بود ،من با آقایی که در رابطه ی آشنایی هستم هنوز خیلی از مسائل رو مطرح نکردیم ولی می خوام ببینم منی که انقدر روابط جنسی برام اهمیت داره نباید زودتر راجع به این مسائل زودتر صحبت کنم با این آقا؟ یا طبق توصیه ی مشاورهایی که رفتم باید بذارم آخرسر راجع به این مسائل جنسی صحبت کنم؟ حس می کنم که اگر این مسئله بخواد آخر از همه ی مسائل مطرح بشه چون من خیلی این مسئله برام اهمیت داره و اگر در آخر همه ی مسائل که مطرح شد سر این مسئله به توافق نرسیم حس می کنم وقتم رو تلف کردم برای آشنایی با این آقا چون خواسته های جنسیم برام خیلی اهمیت داره و خودم فکر می کنم باید اول از همه راجع بهشون صحبت کنم و بعد راجع به مسائل دیگه حرف بزنم و مسائل رو برسی کنیم باهم چون من سر مسائل جنسی اصلا نمی تونم کوتاه بیام ،حداقل این شناخت رو به خاطر نامزدی ناموفقی که به خاطر این قضایا داشتم کامل این شناخت رو از خودم دارم ، به خاطر همین دوست ندارم وقتم رو تلف کنم

  18. سلام. من دختری 39ساله ام ک میخواهم با یک اقا 45ساله ک قبلا یک ازدواج ناموفق در دوران عقد کرده ای داشته برای ازدواج آشنا بشم. آیا صحبت در رابطه با ازدواج قبلی و ضرورت تحیق از، همسر اولش باید در جلسات بعد مطرح بشه. چون اکثر اقایون جبهه میگیرند. یا خیر

  19. سلام من امشب می خواد خواستگار بیاد امشب جلسه دوم خواستگاریمه خانواده‌ها می خوان باهم آشنا شن می خواستم راهنماییم کنید چه سوالاتی ازش بپرسم چون دوست دارم باهاش صحبت کنم راهنماییم کنید ممنون میشم. درمورد آیندم که میخاستم ازش سوال کنم زندگی از نظر اخلاق رفتاری بیشتر بدونم خواستهام از زندگی مثلامی خواد چه جوری حرف عمل به حرفاش یکی باشه چه جوری بفهمم راستگو دروغو واقعا دوستم داره. احساسم نسبت بهش خوبه اما می خوام مطمئن‌تر بشم

دیدگاهتان را بنویسید