خانه / پرسش و پاسخ مشکلات زن و شوهر / زن خوب چه ویژگی هایی دارد؟ خصوصیات یک زن نمونه
زن خوب

زن خوب چه ویژگی هایی دارد؟ خصوصیات یک زن نمونه

تشخیص خصوصیات و ویژگی های یک زن خوب برای ازدواج یا زن زندگی ممکن است کمی دشوار باشد. ولی صبور باشید و از روی عصبانیت زود قضاوت نکنید زیرا یک زن خوب یا همسر نمونه بودن به معنای داشتن تصویر ذهنی از یک زن آسان‌گیر  نیست.

این مقاله از سایت مشاوره باما توضیح می‌دهد چگونه یک زن خوب برای شوهر خود باشیم و در ادامه راهکارهایی برای شناخت و آگاهی از ویژگی های یک همسر خوب برای دستیابی به یک ازدواج موفق را بیان می­ کند.

یک زن خوب برای ازدواج چه خصوصیات اخلاقی باید داشته باشد؟

هیچ شخصی به طور کامل شرایط یک زن خوب را ندارد. اما بایدونبایدهای مشخصی وجود دارد که با رعایت آن‌ها در رابطه می ­توانید یک زن نمونه باشید. در اینجا، فهرستی از خصوصیات رفتاری که شمارا به یک زن خوب تبدیل می‌کند را با شما با اشتراک می گذاریم:

ابراز عشق و علاقه به همسر از مهمترین خصوصیات یک زن نمونه

آیا شوهر خود را دوست دارید؟ وقتی با او هستید احساس خوشحالی و امنیت می­کنید؟ وقتی در مراسم عقد متعهد شده‌اید که باقی عمر را با مردی بگذرانید، حتماً به او علاقه‌مند هستید.

اما ابراز عشق به شوهر برای احساس خوشبختی در ازدواج به تنها کافی نیست. حفظ رابطه عاشقانه در کنار سایر احساسات پرورش می‌یابد. بنابراین اگر شوهر خود را دوست دارید، به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان ارزشمند است.

لازم نیست هرروز عبارات پیچیده عاشقانه بکار برید؛ ابراز عشق می‌تواند شامل حرکات کوچکی مثل بوسیدن گاه‌وبیگاه شوهر خود باشد؛ یا گاهی غذای موردعلاقه شوهر خود را درست کنید یا در تماشای فیلم موردعلاقه‌اش در کنار او باشید.

خصوصیت یک زن واقعی در برقراری ارتباط با شوهر

در تمامی روابط، برقراری ارتباط صحیح با همسر امری حیاتی است. بنابراین ازدواج و روابط زناشویی نیز از این قاعده مستثنا نیست. عقاید غلط مبنی بر اینکه شوهر شما باید بداند از او چه انتظار و خواسته‌ای دارید و به چه چیزی فکر می‌کند را دور بریزید.

 شوهر شما قادر به ذهن­ خوانی نیست، همان‌طور که شما نمی‌توانید ذهن شوهر خود را حدس بزنید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید ولی الزاماً این قضیه درباره اینکه او به چه چیزی فکر می‌کند یا هم‌اکنون چه احساسی دارد صدق نمی­کند.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معناست که بتوانید از شوهر خود بپرسید به چه چیز فکر می‌کند یا چه احساسی دارد و از او چه انتظاری دارید.

با شوهر خود صحبت کنید، بپرسید، حرف بزنید و بحث کنید. از سکوت کردن در حین اختلاف با همسر اجتناب کنید زیرا سکوت می‌تواند مسائل را تشدید کند. توقع نداشته باشید شوهر شما خواسته‌هایتان را حدس بزند و از بدگمانی یا حدس و گمان درباره رفتار همسر اجتناب کنید.

یک زن نمونه همواره پشتیبان شوهر خود است

خواه در حیطه کار، سرگرمی یا هر چیزی باشد که شوهر شما آن را دنبال می‌کند، او خواستار و نیازمند حمایت شماست. حمایت از شوهر در ازدواج به این معنا نیست که تنها به هنگام سختی در کنارش باشید. بلکه شامل قدردانی یا تشویق شوهر در هنگام دستیابی به اهداف، یا وقتی بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، نیز خواهد شد.

حمایت از همسر همیشه به معنای حرف­ های خوب زدن نیست بلکه به معنی بیان انتقاد سازنده برای تشویق به پیشرفت شوهر در کاری که انجام می‌دهد نیز هست. به‌عنوان‌مثال، حمایت از ایده جدید شغلی شوهر خود وقتی شرایط مالی مناسبی دارید، روش خوبی برای تقویت اعتماد به نفس شوهر و بهبود روابط زن و شوهر است.

مهمترین ویژگی یک زن زندگی : او بهترین دوست شوهر خود می شود

بهترین ازدواج آن است که در آن زوجین بهترین دوست یکدیگر باشند. هیچ‌چیز بهتر از آن نیست که عاشق بهترین دوستتان شوید. چنین عشقی عمیق، نیرومند و اصیل است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهر تان ایجاد شود تا ببینید چه تغییر مثبتی در زندگی زناشویی شما ایجاد می‌کند.

ویژگی یک زن کامل : او همواره احترام شوهر خود را دارد

بهترین ازدواج ها آن‌هایی هستند که زوجین به همسر خود احترام می­گذارند. شوهر شما در کنار نقایص و کمالات، ویژگی­ های بخصوص خود را دارد. به خودش احترام بگذارید نه به خاطر کارهایی که برایتان انجام می‌دهد یا به خاطر خانواده اش.

احترام متقابل در ازدواج امری ضروری است. این امر در نحوه صحبت و رفتار با همسر انعکاس می­یابد. شوهرتان را در خلوت یا اجتماع کوچک نکنید، مسخره نکنید، تحقیر نکنید یا نرنجانید. کمی شوخی­ کردن مانعی ندارد، اما توهین به همسر درست نیست. پس مراقب آنچه می­ گویید باشید و قبل از حرف زدن کمی فکر کنید.

یک زن زندگی به علایق همسر خود اهمیت می دهد

همه کارهایی که شوهر شما دوست دارد نمی‌تواند موردعلاقه شما واقع شود. مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید اما به شوهر خود این فرصت را بدهید که علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که  او انجام می‌دهد، کنجکاوی نشان دهید. از او درباره بازی، کتاب یا سرگرمی که به آن علاقه دارد سؤال کنید. کمی تمرین کنید و در مورد علایقش بیاموزید تا شما هم بتوانید درباره آن‌ها گفتگو با همسر کنید.

ویژگی یک زن خوب در احترام به حریم شخصی همسر

(خلوت کردن) مفهومی است که کمتر کسی آن را درک می‌کند. هرشخصی نیاز به خلوت دارد. حتی مردان متأهل بعضی‌اوقات به خلوت کردن احتیاج دارند و ممکن است بخواهند به غار تنهایی خود عقب‌نشینی کنند. به آن احترام بگذارید و به شوهر خود کمی فضا دهید و به او اجازه دهید سرگرمی و علاقه‌های خود را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای شوهر ممکن است برایشان خسته‌کننده باشد و تأثیر منفی بر رابطه با همسر خود بگذارد.

خصوصیات یک زن زندگی در توجه به حرف‌های شوهر 

گوش دادن به صحبت های همسر برای برقراری ارتباط صحیح با همسر بسیار مهم است و شاید مهم‌تر از صحبت کردن باشد. بنابراین وقتی شوهرتان در حال صحبت کردن است نه‌فقط برای شنیدن بلکه برای گوش دادن و فهمیدن حرف‌هایش، تلاش آگاهانه انجام دهید.

در حین گفتگو به شوهر خود خوب توجه کنید. گوشی همراه خود را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را که می‌تواند موجب حواس پرتی شود کم کنید. هنگامی‌که شوهرتان صحبت می‌کند تمام توجه تان را به او اختصاص دهید. نشان دهید چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به‌منزله این نیست که همواره با نظرات شوهر خود موافقت کنید. بلکه حتی برای مخالفت با شوهر باید به گفته­ هایش گوش فرا دهید.

ویژگی های یک زن نمونه در قدردانی از زحمات شوهر

مردها نیز به دوست داشته شدن، قدردانی و تحسین نیاز دارند. به نیاز عاطفی مردان توجه کنید. به او بگویید چقدر قدردان کارهای کوچکی که برای شما، فرزندان یا در خانه انجام می‌دهد هستید. تحسین شما او را ترغیب به انجام کارهای بیشتری می‌کند، قدردانی از شوهر همچنین بدین معناست که تلاش‌های وی دیده‌شده است. لازم نیست برای نشان دادن قدردانی او را بسیار ستایش کنید،گفتن یک (متشکرم) ساده و خالصانه کفایت می‌کند.

یک زن خوب هنگام بحث و دعوا با شوهر خود عادلانه رفتار می کند

آیا زوجی را می‌شناسید که در زندگی مشترک دعوا و مشاجره نکنند؟ ازدواج در مورد دو فرد متفاوت و منحصربه‌فرد است که همواره اختلافاتی با هم دارند. اختلاف نظرها ممکن است منجر به دعوا با همسر شود. اگر جنگ و دعوا با همسر طولانی شود، می‌توانند سبب از هم پاشیدن رابطه و حتی طلاق شود. این بدان معنا نیست که شما همیشه کوتاه بیایید.نه.

بلکه باید فکر کنید و عاقلانه بحث کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن را دارد؟ چه چیزی شمارا از سازش و تفاهم با همسر بازمی‌دارد؟ به شوهرتان اجازه دهید گاهی اوقات حرف خودش را بزند؟ اگر مسئله­ ای پیش‌پاافتاده است، فراموشش کنید. اجازه ندهید خودخواهی و غرور مانع برقراری رابطه صمیمانه با همسر شود.

یک زن خوب همواره با همسر خود صادق است

صداقت پایه و اساس یک رابطه پایدار است. یک ازدواج ماندگار بر پایه صداقت و اعتماد به همسر بنا شده و جایی برای دروغ و خیانت به همسر وجود ندارد. شوهرتان مستحق صداقت و راست‌گویی از جانب شماست. درست همان‌گونه که شما مستحق همین رفتار از جانب او هستید.

راستگو بودن همیشه آسان نخواهد بود. بعضی‌اوقات صداقت ممکن است شوهر شمارا آزار دهد و حتی ممکن است منجر به دعوا شود. ولی عدم صداقت ممکن است به رابطه زن و شوهر آسیب جدی بزند، به‌طوری‌که زوجین زمان طولانی و سختی را باید سپری کنند تا دوباره اعتماد همسر خود را برگردانند. یک دروغ یا خیانت ممکن است باعث شود تا او همیشه درباره صداقت همسر خود شک کند.

یک زن نمونه همواره خود واقعی اش را به همسر نشان می دهد

اگر با خود واقعیتان را دوست ندارید، نمی­توانید خود را به همسر تان نشان دهید. از لحظه شروع رابطه خود واقعیتان باشید. پذیرش خود واقعیتان به معنی صداقت در رابطه با شوهر است که به حفظ رابطه پایدار کمک می‌کند.

یک زن ایده آل به دنبال انجام سرگرمی‌های لذت بخش با همسر خود است

همه لحظه های با هم بودن در ازدواج هیجان انگیز نیست .گاهی در طول مسیر زندگی زن و شوهر از زندگی مشترک خسته شده و از اینکه هرروز کارهای تکراری انجام می ­دهند، دچار روزمرگی می­ شوند و چنانچه به این مسئله توجه نکنید، کسالت می‌تواند موجب نارضایتی از همسر و زندگی مشترک شود. پس در مقابله با سختی های زندگی مشترک چکار باید کرد؟

تفریح کنید و اجازه ندهید کسالت به رابطه شما وارد شود. با همسر خود قرار بگذارید، به سفر و تفریح بروید، یا شب­ ها برنامه برای تماشای فیلم بگذارید، با هم شام بپزید، برنامه‌های تلویزیونی تماشا کنید، کنار یکدیگر سرخوش باشید، با هم به کلاس‌های یوگا، مدیتیشن یا رقص بروید، با هم یک زبان جدید بیاموزید و کاری انجام دهید که به شما کمک کند تا از زندگی کسالت‌بار رهایی یابید.

ویژگی یک زن زندگی: او با همسر خود رابطه عاشقانه برقرار می کند

ازدواج هایی که خالی از عشق هستند اغلب  دیر یا زود با شکست مواجه می‌شوند. بنابراین عاشقانه های خود را در زندگی افزایش دهید و همانند روزهای اوایل ازدواج با همسر خود عشق بازی و معاشقه کنید. با او شوخی کنید، با عشق او را لمس کنید، به‌طور خودجوش او را ببوسید و به اتاق‌خواب هدایت کنید.

برداشتن اولین قدم در معاشقه به معنای محتاج بودن یا ضعف شما نیست و از شخصیت و اعتبار شما کم نمی­ کند. اگر آماده انجام معاشقه هستید، انجامش دهید و او را غافلگیر کنید.

مانند یک زن کامل در تختخواب برای شوهر خود خلاق باشید

چیزی که همه‌ی مرد ها می‌خواهند بدانند این است که در تختخواب، شوهر موفقی هستند. آن‌ها نیاز دارند که اغلب این را برای افزایش اعتماد به نفس خود بشنوند و موجب شود که احساس کنند چقدر خوب هستند.

گفته می‌شود مرد ها غالباً راحت نیستند بگویند در رختخواب چه می‌خواهند ولی در یک ازدواج باید بتوانید در مورد سرکش‌ترین خیالات خود صحبت کنید و آن‌ها را امتحان کنید. بنابراین درباره خلاق بودن و امتحان کردن چیزهای جدید با شوهر خود نگران نباشید. این می‌تواند چیزی باشد که شما دوست دارید یا او دوست دارد فقط انجامش دهید بدون اینکه نگران قضاوت شدن باشید.

زن خوب بودن به معنای سر به زیر بودن و مطیع بودن نیست. زن زندگی این نیست که تمام نیازهای شوهر خود را برآورده کنید. بلکه زن خوب به معنای یک شریک عالی است که مساوات را در رابطه رعایت می‌کند و شخصیت شوهر خود را کامل می‌کند. ازدواج یک رابطه متقابل است.  بنابراین اگر شوهر خوب می‌خواهید باید تلاش کنید که یک زن خوب و زن نمونه باشید.

ازدواج یک ارتباط متقابل است و نیازمند آن است که زوج تمام تلاش خود را برای تجربه یک زندگی مشترک موفق به‌کارگیرند. درست همان‌طور که همه یک همسر خوب می‌خواهند، شوهر شما نیز به دنبال یک زن خوب برای زندگی است.

نظر شما در مورد خصوصیات یک زن نمونه در زندگی مشترک چیست؟ نظرتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

5 دیدگاه

  1. من همیشه فکر می کردم که شوهر داری بلدم تا اینکه ازدواج کردم و دیدم هیچی بلد نیستم. مثلا چند وقت پیش از عطر و ادکلن سان تارا یکی از بهترین رایحه ها رو خریدم و خواستم باهاش کمی دلبری بکنم اما واکنش شوهرم اصلا کاملا معکوس بود تا اینکه به سایت شما برخوردم. مطالب مفیدی بود و می بایست در این زمینه بیشتر تحقیق کنم.

  2. من 7 سال ازدواج کرد زن شلخته ای دارم با این موضوع خیلی مشکل دارم. در کارهای خونه تا جای که بتونم کمکش می کنم ولی باز تو کارهای خونه تنبلی میکنه.. چند سال وقتی میرم حمام میاد بیرون حوله خودشو رو زمین مینداز ور نمیداره شام می خوره جلو سفر دراز میکشه در هر کابینتی رو باز میکنی پور از اشغال.. می خوایم بریم مسافرت تو ظرف شوی پور ظرف براش اهمیت نداره … من هم روزی 14 ساعت سر کارم .. منم انتضار دارم از سر کار میام یه چای جلو بزار وقتی خونه رو نگاه می کنم خستگیم چند برابر میشه… خیلی خیلی عاشقشم خیلی دوستش دارم . آنقدر دوستش دارم که تا حال تو دهنم نتونستم بیارم که خدا ازش نگذره…. از سر کار میام باز ساعت 9شب میرم دست فروشی تا ساعت یک شب … تا بتونم خودم جلو بندازم تا برا خودم کاری راه بندازم………… هی میگه به من بی محلی میکنی میام خونه زندگی رو در هم میبینم میرم تو خودم حوصله صحبت رو ندار خود خوری میکنم… خودم یک مشکل بزرگ دارم چند سال قرص ب2 مصرف میکنم .. چند سال شروع به این کار کردم خودم از این کار بیزارم قبل این هیچ موادی مصرف نم کردم …. این قرص برا من شده آرامش بخش ای کارهاش خیلی آزارم میده تو خونه خیلی خیلی شلخته شورتشو تو خونه میندازه براش اهمیت نداره .. مادر زنم همین کارها رو تو خونه خودش میکنه دقیقن کارهای مادرشو یاد گرفت ….. می خوام این قرص و از زندگیم بیرون کنم ولی با این کاره اعصابم بهم میریزه. و کار برام سخته میشه … من نمی خوام بگم فقط زنم مقصره ولی به خدا تو کار خونه خیلی شلخته

  3. تاثیرگذار است

دیدگاهتان را بنویسید